موزیلا تبلیغات در فیسبوک را متوقف می‌کند

جمعه ۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
در حالی که فیسبوک درگیر رسوایی اطلاعاتی جدیدی است، بنیاد موزیلا، سازنده‌ی مرورگر فایرفاکس اعلام کرده که تبلیغات در این شبکه‌ی اجتماعی را متوقف می‌کند.
تبلیغات

بنیاد موزیلا که به‌واسطه‌ی ساخت مرورگر محبوب فایرفاکس شناخته می‌شود، اعلام داشته پس از رسوایی اطلاعاتی فیسبوک که ده‌ها میلیون نفر را تحت تاثیر قرار داده، تبلیغات در این شبکه‌ی اجتماعی را متوقف می‌کند.

در اعلانیه‌ای که در وب‌سایت موزیلا منتشر شده موزیلا ابراز نگرانی کرده که تنظیمات پیش‌فرض حریم شخصی فیسبوک به‌ اندازه‌ی کافی قوی نیستند تا از اطلاعات کاربران محافظت کند. موزیلا اعلام کرده است:

زمانی که فیسبوک اقدامات محکم‌تری در رابطه با چگونگی اشتراک‌گذاری اطلاعات مشتریانش، از جمله قوی‌تر کردن تنظیمات پیش‌فرض حریم شخصی جهت اپلیکیشن‌های سوم شخص انجام دهد، ما بازگشت [به این شبکه‌ی اجتماعی] را مدنظر قرار خواهیم داد.

پس از آشکار شدن اطلاعاتی در رابطه با شرکتی سیاسی موسوم به کمبریج آنالیتیکا و دست‌یابی بدون اجازه‌ی این شرکت به اطلاعات پروفایل ده‌ها میلیون کاربر شبکه‌ی اجتماعی فیسبوک، موزیلا اعلام کرده که بررسی مستقلی در رابطه با تنظیمات پیش‌فرض حریم‌شخصی در این شبکه‌ی اجتماعی انجام داده است. بر اساس یافته‌های موزیلا، فیسبوک داده‌های زیادی را، به‌ویژه جهت اپلیکیشن‌های سوم شخص در دسترس قرار می‌دهد.

facebook

در حال حاضر فشارهای زیادی از سوی قانون‌گذاران و منتقدان بر فیسبوک وارد می‌شود. این فشارها در ارتباط با چگونگی دسترسی کمبریج آنالیتیکا به داده‌های کاربران فیسبوک و دلیل بی‌اطلاعی طولانی مدت فیسبوک از این مسئله است.

روز چهارشنبه مدیرعامل فیسبوک، مارک زاکربرگ در نهایت به سکوت در رابطه با این رسوایی پایان داد و در پستی که در فیسبوک منتشر کرد توضیح داد که این شرکت بایستی اعتماد از دست رفته‌ی کاربرانش را به دست آورد. در مصاحبه‌های بعدی که زاکربرگ با چندین شبکه‌ی خبری انجام داد اعلام کرد که وی حاضر است در کنگره‌ی آمریکا حاضر شده و در این رابطه شهادت دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات