باگ بزرگی در سیری خواندن اعلان‌ها هنگام قفل بودن گوشی را ممکن می‌کند

پنج‌شنبه ۲ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
مدت‌ها از عرضه‌ی نسخه‌ی یازدهم iOS می‌گذرد و کارشناسان رخنه جدیدی در آن یافته‌اند که خواندن اعلان‌ها در زمان قفل بودن گوشی را توسط سیری ممکن می‌سازد.
تبلیغات

اپل در نسخه‌ی یازدهم iOS و آیفون ۱۰ مانور زیادی روی مسئله‌ی امنیت و حفظ حریم خصوصی داده؛ با این حال به نظر می‌رسد در تحقق کامل این امر موفق نبوده است. سیستم‌‌عامل و باگ‌ها دو مقوله‌ی جدایی‌ناپذیر هستند و شرکت‌های سازنده همواره برای برطرف کردن سریع این مشکلات و رخنه‌ها تلاش می‌کنند؛ با این حال برخی از آن‌‌ها به قدری بزرگ و حساس هستند که خبرساز می‌شوند. باگ جدید کشف‌شده در دستیار هوشمند اپل موسوم به سیری به افراد اجازه می‌دهد در زمان قفل بودن گوشی از پیام‌های‌ دریافتی اپلیکیشن‌های غیر پیش‌فرض iOS مطلع شوند.

با کمک این باگ جدید، برای خواندن اعلان‌های پنهان، کافی است از سیری کمک بگیرید؛ این باگ توسط Mac Magazine کشف شده است. حتی در زمانی که قابلیت «Show Previews» روی «When Unlocked» تنظیم شده باشد، سیری به‌راحتی و با گفتن «Hey Siri, read my notifications» پیام‌های دریافتی را می‌خواند. منبع کشف این باگ، درگیر بودن اپلیکیشن‌های پیام‌رسان سیگنال، واتساپ، اسکایپ و تلگرام با این مشکل را تأیید می‌کند. خوشبختانه اپلیکیشن پیش‌فرض Messages اپل به این مشکل دچار نشده است؛  زیرا کاربر در هنگام درخواست خواندن اعلان‌های این اپلیکیشن، باید ابتدا قفل گوشی را باز کند.

طبق گزارش‌ها این مشکل علاوه بر نسخه‌ی ۱۱.۲.۶ در نسخه‌ی بتای ۱۱.۳ سیستم‌عامل iOS نیز وجود دارد. اپل در مورد این باگ بزرگ اطلاعیه‌ای صادر کرده و در آن از اطلاع کوپرتینویی‌ها از این مشکل و تلاش برای حل آن سخن گفته است. طبق اعلام اپل، این مشکل در به‌روزرسانی نرم‌افزاری بعدی iOS برطرف خواهد شد؛ البته اپل هنوز تاریخ دقیقی برای ارائه‌ی این به‌روزرسانی اعلام نکرده است. تا زمان ارائه‌ی به‌روزرسانی، کاربران می‌توانند از غیر فعال کردن اعلان‌های لاک‌اسکرین برای اپلیکیشن‌های پیام‌رسان و خاموش کردن سیری در زمان قفل بودن گوشی برای رهایی از این مشکل استفاده کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات