آنچه از تویوتا راو4 مدل 2019 می‌دانیم

شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
کراس‌اور محبوب تویوتا راو4 همراه با به‌روزرسانی‌هایی در فضای داخلی و خارجی، تا چند هفته آینده در نمایشگاه خودروی نیویورک به‌صورت رسمی رونمایی می‌شود.
تبلیغات

کراس‌اور محبوب تویوتا راو4 (RAV4) تقریبا طی ۲۵ سال در بازار خودرو حاضر بوده است؛ اما همچنان به‌عنوان یک محصول پرفروش در ایالات متحده محسوب می‌شود. مدل فعلی راو4 در سال ۲۰۱۷ توانست ۴۰۷,۵۹۴ دستگاه فروش داشته باشد که نسبت به سال گذشته ۱۵.۷ درصد افزایش نشان می‌دهد؛ ولی ۳۵۲,۱۵۴ دستگاه تحویل مشتریان شدند. با این حساب در سال گذشته، کراس‌اور راو4 به‌عنوان پرفروش‌ترین محصول تویوتا در ایالات متحده آمریکا معرفی می‌شود. اما در عرض چند هفته گذشته، تویوتا از تصمیم خود برای رونمایی از مدل ۲۰۱۹ این خودروی محبوب سخن به میان آورده است.

انتظار می‌رود کراس‌اور راو4 با تغییرات کاملی همراه باشد، که با فضای داخلی به‌روز‌شده و ظاهری خشن‌تر برجسته خواهد شد؛ حتی از پیشرانه‌های جدید تویوتا برای ارائه عملکرد بهتر بهره گرفته می‌‌شود. کراس‌اور راو4 روی پلت‌فرم کاملا جدید مشابه مدل‌های تویوتا پریوس و C-HR سوار خواهد شد. با توجه به این موضوع، قبل از رونمایی از کراس‌اور تویوتا راو4 در نمایشگاه خودروی نیویورک اطلاعات کمی از آن ارائه می‌شود.

2019 TOYOTA RAV4 / کراس‌اور تویوتا راو4 مدل 2019

چه شکلی خواهد داشت؟

طبق آخرین اطلاعات منتشرشده در رسانه‌ها، نشانه‌هایی از خودروی مفهومی FT-AC در کراس‌اور راو4 مدل ۲۰۱۹ به چشم می‌خورد. البته هنوز در حد شایعه است و نمی‌توان به این مسائل اهمیت زیادی دارد. خودروی مفهومی FT-AC آخرین بار در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس سال گذشته به نمایش گذاشته شد. 

آن‌چه از عکس‌های جاسوسی مشخص است، در نگاه اول بزرگ‌تر شدن کراس‌اور را نشان می‌دهد. جلوی بلندتر، جلوپنجره مشبک با تریم مجزا و متمایز و چراغ‌های جلو که در اطراف دماغه خودرو به سمت داخل متمایل شده‌اند. نمای ظاهری جدید راو4 کمی قدرتمندتر به نظر می‌رسد و گلگیرهای خشن و سپر بخشی از این به‌روزرسانی‌های آن هستند.

دقیقا مشخص نیست که از چه امکاناتی در داخل کابین استفاده می‌شود؛ اما انتظار می‌رود با فناوری بیش‌تری نسبت به نسل قبلی همراه باشد؛ تویوتا در نهایت به استفاده از اپل کارپلی متعهد شده است و احتمالا از تجهیزات درجه یک بیش‌تری بهره ببرد. 

چقدر قیمت دارد؟

مدل فعلی کراس‌اور راو4 می‌تواند تا قیمت ۲۴,۴۱۰ دلار به فروش برسد؛ اما با توجه به گزینه‌های اختیاری این قیمت به ۳۴,۷۵۰ دلار نیز می‌رسد. مدل پلاتینی کاملا تجهیزشده، به‌عنوان گران‌قیمت‌ترین گزینه در میان محدوده کراس‌اور شناخته می‌شود. تویوتا هیچ جزئیاتی در رابطه با قیمت‌گذاری مدل جدید راو4 ارائه نداده است؛ اما انتظار می‌رود که این میزان در مدل‌های مختلف افزایش یابد.

2019 TOYOTA RAV4 / کراس‌اور تویوتا راو4 مدل 2019

از چه پلت‌فرمی استفاده می‌شود؟

شنیده می‌شود که مدل جدید کراس‌اور راو4 پلت‌فرم کنونی MC خود را کنار گذاشته است و از سبک «معماری جهانی جدید تویوتا (TNGA)» بهره می‌گیرد. این نوع طراحی جدید که در سال ۲۰۱۵ با مدل پریوس معرفی شد، در حال حاضر توسط خودروهایی مانند کمری و همچنین کراس‌اورهایی مانند C-HR و لکسوس UX جدید استفاده می‌شود.

در نهایت این پلت‌فرم سال آینده به مدل جدید تویوتا کرولا (Corolla) راه خواهد یافت. پلت‌فرم TNGA تویوتا قادر به سازگاری با سیستم محرک جلو، عقب و تمام چرخ است؛ اما انتظار می‌رود که برای کراس‌اور راو4 به‌طور منحصربه‌فرد گزینه‌های محرک جلو و تمام چرخ محرک را ارائه دهد. 

زیر کاپوت چه پیشرانه‌ای قرار دارد؟

تطبیق‌پذیری پلت‌فرم جدید TNGA با کراس‌اور جدید راو4 مدل ۲۰۱۹، به آن توانایی سازگاری با طیف وسیعی از گزینه‌های پیشرانه خواهد داد. پیش‌بینی می‌شود که از پیشرانه چهار سیلندر هیبریدی با میزان مصرف سوخت مناسب (۱۴ کیلومتر به ازای هر لیتر در شهر، ۱۲ کیلومتر به ازای هر لیتر در بزرگراه) استفاده شود. پیشرانه فعلی ۲.۵ لیتری چهار سیلندر ردیفی در کراس‌اور تویوتا راو4 قادر است ۱۷۶ اسب بخار قدرت و ۲۳۳ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند؛ بنابراین انتظار می‌رود که افزایش نسبتا کمتری در توان خروجی مدل جدید ایجاد شود. 

چه موقع رونمایی می‌شود؟

کراس‌اور تویوتا راو4 مدل ۲۰۱۹ اولین نمایش رسمی جهانی خود را طی چند هفته آینده خواهد داشت. تاریخ انتشار رسمی آن ۲۸ مارس (۸ فروردین ۹۷) در نمایشگاه خودروی نیویورک تعیین شده است؛ اما تا اوایل سال ۲۰۱۹ فروش آن آغاز نخواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات