ال‌ جی وی 30s با نمایشگر 6 اینچی و تراشه اسنپدراگون 835 عرضه خواهد شد

جمعه ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
در یک گزارش جدید، به مشخصات سخت‌افزاری احتمالی نسخه ارتقا یافته ال‌جی وی ۳۰ اشاره شده است؛ این فبلت، ۹۰۰ دلار قیمت دارد.
تبلیغات

ال‌جی در نمایشگاه MWC 2018 از گوشی پرچم‌دار جدید خود از سری «جی» رونمایی نخواهد کرد و گمانه‌زنی‌های گذشته به عرضه نسخه ارتقا یافته ال‌جی وی ۳۰ در اوایل اسفند ماه اشاره دارد. اطلاعات تازه منتشر شده پیرامون این مدل، حاکی از آن است که نسخه جدید ال‌جی وی 30 با نام تجاری LG V30s عرضه می‌شود و علاقه‌مندان در کُره جنوبی، می‌توانند این مدل را از ماه آینده خریداری کنند.

مقاله‌های مرتبط:

آن‌طور که پیدا است، شرکت کُره‌ای درنظر دارد تا گوشی جدیدی را در تاریخ ۲۶ فوریه (۷ اسفند) معرفی کند؛ این مدل در سرزمین مادری ال‌جی از طریق سه اپراتور عمده SK Telecom، LG Uplus و KT Corporation در دسترس قرار خواهد گرفت. گمان می‌رود گوشی رده‌بالای ال‌جی وی ۳۰ اس، نزدیک به ۱ میلیون وون (معادل با ۹۲۰ دلار) قیمت داشته باشد؛ این مدل احتمالاً از تاریخ ۹ مارس (۱۸ اسفند)، در بازار کره جنوبی عرضه خواهد شد. در همین تاریخ، احتمالاً فروش گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس آغاز می‌شود.

ال‌جی، پیش‌تر دو مدل از گوشی وی ۳۰ را عرضه کرده است؛ مدل استاندارد از چهار گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه بهره می‌گیرد و مدل وی ۳۰ پلاس نیز با چهار گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی ارائه می‌شود. با این‌حال، وی ۳۰ اس با چهار گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی، همراه شده است. طراحی این مدل، مانند دیگر مدل‌های عرضه شده از سری «وی ۳۰» است و در این زمینه، تفاوتی بین گوشی‌های وی ۳۰ ال‌جی وجود ندارد.

ال جی وی 30 / lg v30

آن‌طور که ادعا می‌شود، سایر مشخصات سخت‌افزاری ال‌جی وی ۳۰ اس مشابه وی ۳۰ و وی ۳۰ پلاس خواهد بود؛ به همین جهت، این مدل به نمایشگر ۶ اینچی فول‌ویژن (FullVision) از نوع اولد مجهز شده است که رزولوشن QHD+ دارد و تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام، قدرت پردازشی آن‌را تأمین خواهد کرد. شرکت ال‌جی در حالی به عرضه نسخه جدید وی ۳۰ با تراشه پرچم‌دار ۲۰۱۷ کوالکام فکر می‌کند که سامسونگ، سری گلکسی اس ۹ را با تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام ارائه خواهد داد؛ ضمن اینکه سونی، پرچم‌دار اکسپریا ایکس‌زد پرو را با تراشه پرچم‌دار ۲۰۱۸ شرکت کالیفرنیایی روانه بازار خواهد کرد.

در بخش عکاسی، تفاوتی بین گوشی‌های سری «وی ۳۰» ال‌جی وجود ندارد؛ حتی مدل وی ۳۰ اس که تا چند هفته آینده معرفی می‌شود، به دوربین دوگانه ۱۶ مگاپیکسلی و یک دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی مجهز شده است. باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت، انرژی لازم را برای پردازنده و صفحه‌نمایش تأمین خواهد کرد. 

آنچه باعث تمایز وی ۳۰ اس از سایر پرچم‌داران سری «وی» خواهد شد، قابلیت‌های نرم‌افزاری است؛ گمان می‌رود این مدل، قابلیت‌هایی مبتنی بر هوش مصنوعی ارائه دهد که عملکردی مانند بیکسبی ویژن (Bixby Vision) در گلکسی اس ۸ و گلکسی نوت ۸ و گوگل لنز (Google Lens) در پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال، خواهد داشت. ال‌جی، تصمیم دارد این ویژگی را «ال‌جی لنز» بنامد؛ اگر تصویری توسط دوربین ال‌جی وی ۳۰ اس و از طریق ال‌جی لنز (LG Lens) گرفته شود، اطلاعاتی پیرامون محصولات به صورت آنلاین ارائه خواهد شد. زمانی‌که تصویر تشخیص داده شود، پرچم‌دار ال‌جی حتی محصولات مشابهی را با قیمت نزدیک به کالای مدنظر شما، پیشنهاد خواهد داد.

ال‌جی نیز از بارکد و QR Code پشتیبانی خواهد کرد؛ ضمن اینکه می‌تواند زبان‌های بیگانه را ترجمه کند. زمانی‌که تصویری از یک متن انگلیسی با استفاده از ال‌جی وی ۳۰ اس و قابلیت «ال‌جی لنز» گرفته شود، متن به صورت خودکار به زبان مدنظرتان ترجمه خواهد شد. 

ال جی وی 30 / LG V30

از طریق «جی‌پی‌اس» نیز موقعیت لحظه‌ای کاربر تشخیص داده می‌شود و بسته به جهت حرکت و زاویه دوربین، اطلاعاتی پیرامون محیط‌های اطراف ارائه خواهد شد. از طریق واقعیت افزوده، سریع‌ترین مسیر برای رسیدن به مقصد به کاربر توصیه خواهد شد؛ ضمن اینکه اطلاعاتی پیرامون رستوران‌های محبوب ارائه می‌شود. 

عرضه ال‌جی وی ۳۰ اس با گزارش‌های پیشین پیرامون تغییر سیاست ال‌جی در بازار گوشی‌های هوشمند هم‌خوانی دارد؛ این شرکت، پیش‌تر اعلام کرده بود به روند سالیانه عرضه گوشی‌های هوشمند خاتمه خواهد داد و تصمیم دارد تا محصولات جدیدش را تنها زمانی به بازار ارائه دهد که فناوری‌های جدیدی برای عرضه وجود داشته باشد. ضرردهی پیاپی بخش موبایل، باعث شده است تا ال‌جی به دنبال تغییر رویه در بازار موبایل باشد.

بدین شکل، شرکت کُره‌ای می‌تواند طول عمر گوشی‌های خود را با معرفی نسخه‌های جدید و پشتیبانی‌های نرم‌افزاری، افزایش دهد. البته عرضه نسخه جدید وی ۳۰ با پسوند S، مشابه با استراتژی است که کوپرتینویی‌ها برای معرفی نسخه ارتقا یافته گوشی‌های آیفو ن اتخاذ کرده‌‌ بودند؛ با این‌حال، اپل به این روند با عدم عرضه آیفون ۷ اس و معرفی آیفون ۸ به همراه آیفون ۱۰ در اواخر سال ۲۰۱۷ خاتمه داد. با توجه به سیاستی که بخش موبایل ال‌جی در دستور کار خود قرار داده است، بعید نیست نسخه ارتقا یافته ال‌جی جی ۷ با نام تجاری LG G7s عرضه شود؛ در صورت تمایل شرکت کُره‌ای به عرضه گوشی‌های سری «وی»، این احتمال وجود دارد نسخه جدیدی از فبلت ال‌جی وی ۴۰ ارائه شود.

با اینکه در گمانه‌زنی‌های مختلف به تأخیر در عرضه پرچم‌دار جدید ال‌جی جی ۷ و عدم معرفی آن در نمایشگاه MWC 2018 اشاره شده است، مقامات این شرکت ادعا می‌کنند عرضه جانشین ال‌جی جی ۶ طبق برنامه پیش‌ خواهد رفت؛ هرچند، این مدل در اواخر ماه فوریه رونمایی نمی‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات