احتمال پشتیبانی رسمی از ضبط تماس در اندروید P

دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
برخی تغییرهای ایجاد شده در پروژه متن باز اندروید، خبر از اضافه شدن احتمالی قابلیت ضبط تماس در نسخه‌ آینده اندروید می‌دهد.
تبلیغات

درحالی‌که آپدیت اندروید اوریو به‌آرامی برای دستگاه‌های اندرویدی در حال انتشار است، گوگل روی نسخه بعدی این سیستم عامل کار می‌کند. تعدادی از تغییرهای ایجادشده در پروژه متن باز اندروید (AOSP)، نشانگر افزوده شدن قابلیت پخش صدای هشداردهنده ضبط مکالمه است. این صدا با فرکانس ۱۴۰۰ هرتز در هنگام ضبط مکالمه به‌صورت تناوبی هر ۱۵ ثانیه تکرار خواهد شد.

صدای هشداردهنده به خروجی تماس دستگاه اضافه خواهد شد و طرف مقابل می‌تواند با شنیدن آن از ضبط شدن مکالمه آگاه شود. این قابلیت به دلیل قانون‌های وضع‌شده از سوی رگولاتوری اضافه شده؛ اما ممکن است در برخی نواحی با توجه موقعیت جغرافیایی دستگاه نیازی به آن نباشد. قابلیتی نیز برای اپراتورها در نظر گرفته شده است که می‌توانند این صدا را غیر فعال کنند.

در حال حاضر API مخصوصی برای استفاده از این قابلیت منتشر نشده است و انتظار می‌رود به دلیل حفظ حریم شخصی کاربران، در دسترس تمامی توسعه‌دهندگان قرار نگیرد. به هر حال چندین بار اشاره شده است که این ویژگی در اختیار برنامه‌های ضبط خواهد بود.

باید اشاره کنیم که این قابلیت در گذشته نیز در اندروید وجود داشته است؛ اما گوگل دسترسی توسعه‌دهندگان را به آن محدود می‌کرد. با این حال برخی سازندگان مانند سامسونگ، شیائومی و وان‌پلاس در سال‌های اخیر به‌صورت غیر رسمی این ویژگی را در محصولات خود فعال می‌کردند و حتی در برخی از موارد امکان صدور مجوز دسترسی از طریق برنامه‌های پلی استور نیز وجود داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات