هواوی پی 20 در تصاویری با دوربین سه‌گانه رؤیت شد

شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
تصاویر فاش‌شده از گوشی‌های پرچم‌دار سری پی ۲۰ هواوی، آن‌ها را با سه دوربین و حاشیه‌های باریک به نمایش می‌گذارد.
تبلیغات

پرچم‌داران جدید هواوی از سری «پی» که احتمالاً با نام تجاری پی ۲۰ معرفی می‌شوند، اواخر ماه مارس در پاریس به نمایش گذاشته خواهند شد. برخلاف گمانه‌زنی‌ها، این شرکت چینی تصمیمی برای ارائه‌ی پرچم‌داران جدیدش در نمایشگاه MWC 2018 در ماه فوریه ندارد؛ این در حالی است که نسل قبل یعنی پی ۱۰ و پی ۱۰ پلاس در کنگره جهانی موبایل معرفی شد.د.

در رابطه با نام تجاری جانشین پرچم‌داران ۲۰۱۷ هواوی، گمانه‌زنی‌های مختلفی وجود دارد که برخی به عرضه گوشی‌های جدید این شرکت با نام تجاری پی 11 و پی 11 پلاس اشاره دارند؛ زیرا در چند سال اخیر، سری گوشی‌های پی ۱۰، پی ۹ و پی ۸ توسط هواوی معرفی شده است و ادامه یافتن این روند، چندان دور از انتظار نیست. با اینکه در وب‌سایت هواوی، صفحات آزمایشی برای دو گوشی با نام پی ۱۱ و پی ۱۲ ایجاد شده است، بسیاری ادعا می‌کنند که جانشین پی ۱۰ و پی ۱۰ پلاس با نام تجاری پی ۲۰ معرفی خواهد شد.

به‌تازگی تصاویر رندری از پرچم‌داران ۲۰۱۸ سری «پی» هواوی فاش شده است که گوشی‌های جدید شرکت چینی را با دوربین سه‌گانه به نمایش می‌گذارد. باید اشاره کرد که این تصاویر توسط یک سازنده کیس منتشر شده است که ادعا می‌کند کیس‌های مربوط به پی ۲۰ و پی ۲۰ پلاس را طراحی کرده است. در پنل پشتی، دوربین سه‌گانه با چینش عمودی جلب‌ توجه می‌کند؛ درحالی‌که در پی ۱۰، دوربین اصلی به‌صورت افقی جای دارد. این طراحی باعث شده است شباهت‌هایی بین طراحی پرچم‌دار جدید هواوی و آیفون ۱۰ اپل وجود داشته باشد؛ گوشی ۱۰۰۰ دلاری اپل نیز از دوربین دوگانه عمودی برخوردار است.

هواوی پی 20

بااین‌حال هواوی در نظر دارد با استفاده از سه دوربین، عکاسی با رزولوشن ۴۰ مگاپیکسل را در گوشی‌های پرچم‌دار جدیدش امکان‌پذیر کند؛ ضمن اینکه مدل‌های رده‌بالا می‌توانند عکس‌ سلفی با رزولوشن ۲۴ مگاپیکسل به ثبت برسانند. احتمالاً دوربین اصلی با همکاری لایکا توسعه می‌یابد؛ هواوی با این شرکت برای توسعه دوربین پرچم‌داران ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ خود همکاری کرد و نتیجه‌ی این هم‌فکری، عملکرد خیره‌کننده دوربین در سری میت ۱۰ گوشی‌های هواوی است.

در پنل جلوی گوشی، حاشیه‌های بسیار باریکی وجود دارد و مشابه با طرح‌های شماتیک پیش‌تر فاش‌شده، حسگر اثر انگشت در حاشیه‌ی پایین نمایشگر قرار دارد. پی ۲۰ و پی ۲۰ پلاس از نظر طراحی، مشابه خواهند بود و تنها در ابعاد با یکدیگر تفاوت دارند. هواوی، پرچم‌دار میت ۱۰ را با حاشیه‌های باریک ارائه داد؛ اما این مدل از حسگر اثر انگشت در پایین نمایشگر استفاده می‌کند.

هواوی پی 20

گمانه‌زنی‌های پیشین در مورد پرچم‌داران جدید هواوی به عرضه پی ۲۰ پرو با طراحی مانند آیفون ۱۰ اشاره دارند. هواوی در پی ۲۰، حاشیه‌های بالا و پایین نمایشگر را حفظ خواهد کرد؛ اما گفته می‌شود نسخه «پرو» با بریدگی در بالای صفحه‌ نمایش همراه شده است. به همین جهت انتظار داریم این مدل از حسگر اثر انگشت در پنل پشتی استفاده کند؛ البته تصویر فاش‌شده به حسگر اثر انگشت در پنل پشتی اشاره ندارد. دیگر گوشی احتمالی که از سری پی ۲۰ معرفی خواهد شد، مدل «لایت» است که با نام تجاری پی ۲۰ لایت در دسترس قرار خواهد گرفت. عرضه نسخه ارزان‌قیمت پرچم‌داران سری «پی» با پسوند لایت، دور از انتظار نیست؛ سال گذشته، پی ۱۰ لایت توسط هواوی معرفی شد. 

صرف‌ نظر از اینکه طراحی پی ۲۰ پرو عرضه خواهد شد یا خیر، گفته می‌شود این مدل به سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی مجهز خواهد بود؛ هواوی موفق به توسعه سیستمی با نام «Point-Cloud True Depth» شده است که در حاشیه‌ی بالای نمایشگر قرار می‌گیرد. این سیستم هنگام معرفی رسمی پرچم‌دار آنر وی ۱۰ به‌صورت رسمی به نمایش گذاشته شد.

هواوی پی 20

اعضای رده‌بالای سری «پی» از تراشه کرین ۹۷۰ استفاده خواهند کرد؛ پردازنده مذکور برای استفاده در میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو توسعه یافته است و پرچم‌دار ۲۰۱۸ برند آنر نیز از آن استفاده می‌کند. ۶ گیگابایت رم و سیستم‌عامل اندروید اوریو از دیگر مشخصات احتمالی گوشی‌های سری پی ۲۰ هواوی خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات