نگاه نزدیک زومیت به اکسون ام؛ گوشی تاشوی زد‌ تی‌ ای با دو نمایشگر

چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
زدتی‌ای اواخر سال ۲۰۱۷ گوشی خاص اکسون ام را با دو نمایشگر معرفی و به بازار عرضه کرد. با نگاه نزدیک زومیت به اکسون ام در MWC 2018 همراه باشید.
تبلیغات

گوشی‌ها هر سال در حال بزرگ‌تر شدن هستند؛ به‌طوری که طی چند سال اخیر استانداردهای این حوزه به کلی تغییر کرده است؛ افزایش ابعاد نمایشگر به دلیل ماهیت یک گوشی هوشمند با محدودیت‌های جدی روبرو است؛ از این‌رو بسیاری از شرکت‌ها به سراغ راهکارهای جایگزین رفته‌اند. کمپانی چینی زد‌تی‌‌ای (ZTE) با تولید یک گوشی تاشو خاص در ماه‌های پایانی سال ۲۰۱۷ خبرساز شد. اکسون ام (Axon M) به‌عنوان یک محصول نوآورانه و جذاب به جهانیان معرفی شد؛ اما آیا این محصول واقعا ایده‌ی ساخت گوشی هوشمند تاشو را به‌درستی پیاده کرده است؟ با نگاه نزدیک زومیت به اکسون ام در کنگره‌ی جهانی موبایل همراه باشید.

زد تی ای اکسون ام / ZTE Axon M

وقتی برای اولین بار اکسون ام را در دست می‌گیرد، ضخامت و وزن زیاد آن شما را متعجب می‌کند؛ ضخامت ۱۲.۱ میلی‌متری و وزن ۲۳۰ گرمی این گوشی، کاربر را یاد گذشته‌ی گوشی‌های هوشمند می‌اندازد. گوشی از دو بخش ضخیم برای میزبانی سخت‌افزار و نمایشگر اول و بخشی نازک‌تر شامل نمایشگر دوم تشکیل شده است. بدنه‌ی اکسون ام از جنس آلومینیوم ساخته شده است و به نظر استحکام خوبی دارد.

زد تی ای اکسون ام / ZTE Axon M

شیشه‌ی استفاده‌شده در هر دو نمایشگر از نوع گوریلا گلس ۵ است. لولای گوشی در استفاده‌ی کوتاه‌مدت از آن عملکرد خوبی داشت؛ اما نکته‌ی مهم در مورد این لولا چرخش حداکثر ۱۸۰ درجه‌ای آن است؛ به این معنی که نمی‌توان دو نمایشگر را روی یکدیگر قرار داد.

زد تی ای اکسون ام / ZTE Axon M

زدتی‌ای گوشی جدید خود را به دو نمایشگر ۵.۲ اینچی فول‌اچ‌دی از نوع IPS LCD مجهز کرده است که در تجربه‌ی ما از نظر روشنایی و نمایش رنگ‌ها در حد متوسطی قرار داشتند. نسبت نمایشگر به بدنه‌ی این دو نمایشگر چندان بالا نیست و با استانداردهای این روزهای دنیای گوشی‌ هوشمند هم‌خوانی ندارد. با باز کردن نمایشگر، با صحنه‌ای مشابه قرار دادن دو مانتیور کم حاشیه در کنار هم روبرو می‌شویم که به یکپارچه بودن تصویر دو نمایشگر لطمه می‌زند.

زد تی ای اکسون ام / ZTE Axon M

با وجود استفاده از دو نمایشگر فول‌اچ‌دی، سخت‌افزار چندان مناسبی برای این گوشی تاشوی در نظر گرفته نشده است؛ زدتی‌‌ای از تراشه‌ی قدیمی اسنپدراگون ۸۲۱ و ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم در اکسون ام استفاده کرده که برای یک گوشی با چنین قیمتی، یک ضعف محسوب می‌شود.

زد تی ای اکسون ام / ZTE Axon M

اکسون ام به یک دوربین در بخش جلویی نمایشگر مجهز شده است و خبری از دوربین دوم در آن نیست. این گوشی تنها در یک مدل با ظرفیت حافظه‌ی ۶۴ گیگابایتی عرضه می‌شود که البته کاربر قادر به افزایش این ظرفیت توسط درگاه میکرو اس‌دی خواهد بود. حسگر اثر انگشت اکسون ام همانند گوشی‌های سونی در لبه‌ی دستگاه قرار گرفته و با کلید پاور ادغام شده است. باتری ۳۱۸۰ میلی‌آمپر ساعتی اکسون ام برای استفاده از یک نمایشگر کافی به نظر می‌رسد؛ اما قطعا چنین ظرفیتی در صورت استفاده از نمایشگر دوم نگران‌کننده خواهد بود.

زد تی ای اکسون ام / ZTE Axon M

اکسون ام با نسخه‌ی ۷.۱.۲ اندروید وارد بازار شده است. چینی‌ها ۴ حالت مختلف برای استفاده از نمایشگرهای این گوشی در نظر گرفته‌اند؛ با لمس آیکون «M» در نوار کلیدهای ناوبری اندروید این چهار حالت در دسترس خواهند بود. حالت اول به استفاده از گوشی به‌صورت مرسوم با یک نمایشگر مربوط و حالت دوم برای نمایش یک تصویر یکسان در دو نمایشگر استفاده می‌شود. حالت‌‌های سوم و چهارم به استفاده از دو نمایشگر برای اجرای اپلیکیشن‌های متفاوت و گسترده کردن یک تصویر (مانند تبلت) در نمایشگرهای اکسون ام مربوط می‌شوند.

زد تی ای اکسون ام / ZTE Axon M

طبق ادعای زد‌تی‌ای، بسیاری از اپلیکیشن‌های محبوب اندروید با حالت «Extend mode» که برای گسترده کردن اپلیکیشن در دو نمایشگر استفاده می‌شود به‌خوبی سازگار شده‌اند؛ سیستم تغییر وضعیت نمایشگر و حالت گسترده، در تجربه‌ی کوتاه ما از این محصول بی‌نقص نبودند.

زد تی ای اکسون ام / ZTE Axon M
زد تی ای اکسون ام / ZTE Axon M

نظر شما در رابطه با گوشی متفاوت زد‌تی‌ای چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات