شیائومی برای حضور در بازار آمریکا آماده می‌شود

سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
یکی از مدیران ارشد شیائومی در مصاحبه‌ای اعلام کرد که آن‌ها قصد ورود آهسته به بازار آمریکا دارند.
تبلیغات

یکی از مدیران ارشد شیائومی در مصاحبه‌ای عنوان کرده است که آن‌ها در حال آماده‌سازی شرایط برای ورود به بازار آمریکا هستند.

هفته‌ی گذشته، شیائومی در رابطه با رایانش ابری و هوش مصنوعی، با مایکروسافت قرارداد همکاری امضاء کرد. وانگ شیانگ، مدیر تجارت جهانی شیائومی، طی مصاحبه‌ای در پاسخ به این پرسش که آیا شیائومی با این قرارداد چشم به بازار آمریکا دوخته است، گفت:

ما همواره بازار آمریکا را زیر نظر داریم و به طور جدی به آن فکر می‌کنیم. این بازار بسیار برای ما اهمیت دارد؛ اما سعی داریم به تدریج و با حوصله شرایط را برای ورود به آن مهیا کنیم تا بهتر در خدمت کاربران آمریکایی باشیم.

به گفته‌ی وی، آمریکا جایی است که کاربران به‌جای خرید مستقیم، برای خرید گوشی با اپراتورها طرف قرارداد می‌شوند. این یعنی شرکت مجبور است شخصی‌سازی‌هایی برای ورود به این بازار اعمال کند.

مدیر شیائومی

شیائومی گوشی‌های هوشمند خود را وارد بازار آمریکا نکرده است؛ اما پاوربانک‌های آن در آمریکا موجود هستند.

چنانچه شرکت چینی بخواهد به بازار آمریکا ورود کند، با رقبای سرسختی همچون سامسونگ و اپل روبه‌رو خواهد شد که بر این بازار سلطه دارند.

از طرف دیگر، آمریکا اخیرا برای شرکت‌های چینی محل امنی به نظر نمی‌رسد. هواوی در فروش میت ۱۰ پرو توسط AT&T ناکام ماند و چندی پیش ۶ تن از مقامات پلیس امنیت این کشور به کمیسیون امنیت مجلس آمریکا گفته‌اند که بهتر است مردم از محصولات و خدمات شرکت چینی هواوی استفاده نکنند.

ونگ در این خصوص گفت نگران اقدامات دولت آمریکا علیه شرکت‌های چینی نیست. وی افزود:

ما یک شرکت اینترنتی کاملا باز و گسترده هستیم و با کاربران خود و مردم قسمت‌های مختلف دنیا رابطه‌ی خوبی داریم. همچنین کاربران زیادی در آمریکا داریم. آن‌ها مدام از من می‌پرسند چه وقت به آمریکا می‌آیید و من همواره به آن‌ها می‌گویم که خواهیم آمد. مطمئن هستیم که کاربران آمریکایی ما را دوست خواهند داشت.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات