روسیه مسئول حمله سایبری به مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی ۲۰۱۸ بود

دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
به گزارش واشنگتن پست، هکرهای روسی مسئول حمله‌ی سایبری به مراسم افتتاحیه‌ی بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ بودند و تلاش کردند کره‌ی شمالی را مسئول این اتفاق جلوه دهند.
تبلیغات

واشنگتن پست به نقل از مقامات جامعه‌ی اطلاعاتی ایالات متحده، می‌گوید اداره‌ی اصلی اطلاعات روسیه (GRU) در جریان مراسم افتتاحیه‌ی المپیک زمستانی ۲۰۱۸، به ۳۰۰ کامپیوتر در محل برگزاری این بازی‌ها نفوذ کرد و با هک روترها به توزیع بدافزار در حین اجرای این مراسم پرداخت. با این حال، خود مسابقات از این حمله در امان ماند.

مقامات حدس می‌زنند که این حمله اقدامی تلافی‌جویانه بوده و در واکنش به محرومیت ورزشکاران روسی صورت گرفته است.  در ماه دسامبر، کمیته‌ی بین‌المللی المپیک اعلام کرد که ورزشکان روسیه را به علت دوپینگ سازمان‌یافته از حضور در المپیک زمستانی ۲۰۱۸ محروم می‌کند.

واشنگتن پست می‌گوید اداره‌ی اصلی اطلاعات روسیه به‌منظور پنهان کردن رد پای خود، از آدرس‌های آی‌پی متعلق به کره‌ی شمالی استفاده کرد تا این کشور را که در سال‌های اخیر روابط پرالتهابی با کره‌ی جنوبی و ایالات متحده داشته است، مقصر جلوه دهد.

مقامات المپیک در ابتدای بازی‌ها تأیید کردند که یک حمله‌ی سایبری به وقوع پیوسته است؛ اما صحبتی از مسئولان این حادثه به میان نیاوردند. این حمله دسترسی به اینترنت و وای‌فای را در جریان مراسم افتتاحیه قطع کرد و وب‌سایت این رویداد را نیز از کار انداخت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات