سوالات مصاحبه استخدامی شرکت اسپیس ایکس

جمعه ۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
کارآموزان شرکت اسپیس‌‌ایکس هفته‌ای ۸۰ ساعت کار می‌کنند. این افراد تلاش می‌کنند تا موشک‌ها طراحی بهتری داشته باشند. فکر می‌کنید در جلسه‌ی مصاحبه این شرکت چه سوال‌هایی پرسیده می‌شود؟
تبلیغات

شرکت اسپیس‌ایکس به‌عنوان یکی از بهترین شرکت‌ها برای کار کردن شناخته شده است. این شرکت در زمینه‌ی طراحی، ساخت و پرتاب موشک‌ فعالیت می‌کند. تمرکز اصلی آنها سفر انسان به مریخ است. بنابراین سوالات استخدام در این شرکت سخت هستند و به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که شایسته‌ترین افراد را برای کار در شرکت تشخیص دهند. این سوالات در زمینه‌ی فیزیک و مکانیک کوانتوم طراحی شده‌اند و سطح بالایی دارند. بنابراین هر شخصی نمی‌تواند حتی برای گذراندن دوره‌ی کارآموزی به اسپیس‌ایکس وارد شود. هر سال بیش از ۷۰۰ کارآموز برای کار در دفتر اصلی شرکت در کالیفرنیا دعوت می‌شوند تا هفته‌ای ۸۰ ساعت در قسمت‌های مختلف این شرکت مانند آویونیک، دینامیک، عملیات راه‌اندازی، تولید و سیستم‌های اطلاعات سازمانی کار کرده و بابت هر ساعت کار ۲۲ دلار دریافت کنند. فرآیند استخدام شامل دو مرحله مصاحبه‌ی تلفنی است که افراد متقاضی باید به سوالاتی مانند سوال‌هایی که در ادامه‌ی این مقاله‌ی زومیت آورده شده است پاسخ دهند. منبع سوالات سایت Glassdoor است.

spacex

سوال اول:

کامپوزیت‌ها چه هستند؟

سوال دوم:

سایز یک متغیر عدد صحیح در سیستم ۳۲ بیتی چند است؟

سوال سوم:

فرض کنید متغیری داریم به نام var که با ‘۲’ مقداردهی شده است. اگر عبارت ‘var++’ را چاپ کنید، خروجی چه مقداری را نشان خواهد داد؟ اگر ‘++var’ را چاپ کنید خروجی چه چیزی خواهد بود؟ مقدار نهایی ‘var’ چند است؟

سوال چهارم:

Null pointer چیست؟

spacex

سوال پنجم:

اگر یک شی سنگین داشته باشید که با سرعت بسیار بسیار بالایی در حرکت باشد چگونه سرعت آن را بدون خطر پایین می‌آورید؟

سوال ششم:

برای محافظت از کابل‌های الکتریکی در برابر سقوط اجسام تیز روی آن‌ها چه طراحی به ذهنتان می‌رسد؟

سوال هفتم:

تصور کنید یک تیر یا ستون افقی (cantilever beam) با جرم m و طول L از یک طرف ثابت شده است. اگر این تیر در معرض نیروی اینرسی با توزیع بار یکنواخت w قرار بگیرد، طول آن چه موقع به L/4 خواهد رسید؟

سوال هشتم:

از چه روشی برای اتصال یک ابزار حساس به یک سطح لرزان استفاده می‌کنید؟

spacex

سوال نهم:

در لیست پیوندی متصل، چگونه می‌توان یک چرخه را پیدا کرد؟

سوال دهم:

همان‌طور که می‌دانید ساختارهای زیادی مانند آرایه‌ها و هیپ‌ها برای داده‌ها وجود دارد. چرا به جای آن‌ها از یک ساختار واحد استفاده نمی‌شود؟

سوال یازهم:

تصور کنید یک طرف یک تیر یا ستون افقی به دیوار متصل بوده و طرف دیگر آن آزاد است. اگر نیرویی به این تیر وارد شود از کدام محل می‌شکند؟ برای تعیین نیرویی که باعث شکستن تیر می‌شود چه عواملی را باید بدانید؟

سوال دوازدهم:

اگر جریان بالایی را از طریق جوش نقطه‌ای نیکل و مس انتقال دهید چه اتفاقی خواهد افتاد؟

spacex

سوال سیزدهم:

چگونه می‌توان تنها با استفاده از دستورات push و pop محتویات یک پشته یا stack را معکوس کرد؟

سوال چهاردهم:

طراحی فرآیندی را توضیح دهید که از مجموعه‌ای از لوله‌ها برای سوخت رسانی سریع به موتور موشک استفاده می‌شود. توجه کنید که معاملات باید بهترین محاسبات را برای فشار مایع و ملاحظات ساختاری ارائه دهند.

سوال پانزدهم:

چه راه حلی برای تنظیم دمای اجسام در فضا دارید؟ فاکتور اصلی محدودکننده‌تان چیست؟

سوال شانزدهم:

چه چیزی شما را سایر افرادی که برای استخدام در شرکت اسپیس‌ایکس درخواست داده‌اند متمایز می‌کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات