گوگل لیست برترین گوشی‌های مناسب مشتریان سازمانی را منتشر کرد

پنج‌شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
برنامه جدید گوگل به مشتریان سازمانی اجازه می‌دهد که بهترین گوشی اندروید مناسب کسب و کار را انتخاب کنند.
تبلیغات

هنگامی که صحبت از امنیت به میان می‌آید، دستگاه های اندروید حداقل کارایی را دارند. بعضی از تولیدکنندگان وعده پشتیبانی بلندمدت و به‌روز‌رسانی امنیتی به‌موقع می‌دهند؛ اما به ندرت به قول خود عمل می‌کنند. این امر به‌وضوح یکی از نگرانی‌های بزرگ اهالی کسب و کار است؛ چراکه نمی‌خواهند نگران نقص امنیتی باشند و از طرفی نمی‌توانند به‌طور مداوم دستگاه‌های خود را عوض کنند. برای بسیاری از مشتریان سازمانی این سؤال که از کدام گوشی اندروید استفاده کنند، جواب دشواری دارد.

راه حل گوگل برای رفع این مشکل، برنامه Android Enterprise Recommended است که مشخص می‌کند کدام دستگاه‌های اندروید برای استفاده تجاری مناسب هستند. تمام گوشی‌های موجود در این برنامه، باید اندروید ۷.۰ یا بالاتر را اجرا کنند، از ثبت نام Zero-Touch (مورد نیاز برای دستگاه های مجهز به اندروید اوریو) پشتیبانی کنند، به‌صورت غیر اپراتوری فروخته شده باشند و دیگر موارد موجود در این لیست را دارا باشند. علاوه بر این، گوشی‌های موجود در این برنامه باید تمام به‌روز‌رسانی‌های امنیتی را ظرف ۹۰ روز پس از انتشار گوگل و به مدت سه سال دریافت کنند.

این دستورالعمل‌ها بعد از هر به‌روزرسانی اندروید تغییر می کند. شما می‌توانید لیست کامل گوشی‌های موجود در این برنامه را در ادامه مشاهده کنید.

  • گوگل پیکسل و پیکسل ایکس ال مدل ۲۰۱۶
  • گوگل پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس ال
  • بلک بری کی‌وان و بلک بری Motion
  • ال‌جی وی‌ ۳۰ و ال‌جی جی ۶
  • موتورولا ایکس ۴ و موتورولا زد ۲
  • نوکیا ۸
  • هواوی میت ۱۰، میت ۱۰ پرو، پی ۱۰، پی ۱۰ پلاس، پی ۱۰ لایت و پی اسمارت
  • اکسپریا ایکس زد ۱، ایکس زد ۱ کامپکت، ایکس زد پرمیوم، ایکس ای ۲ و ایکس ای ۲ الترا

طبق گفته گوگل، در آینده دستگاه‌های بیشتری به این لیست اضافه می‌شوند. مشخص نیست که این الزام به‌طور مستقیم روی مصرف‌کنندگان عادی تأثیر می‌گذارد یا خیر (مثلا فردی که نوکیا ۸ خریداری می کند، سه سال پشتیبانی امنیتی دریافت می‌کند؟). اما در حال حاضر مشتریان سازمانی گزینه‌های بیشتری هنگام خرید تلفن همراه دارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات