نسخه ارتقاء یافته ال‌ جی وی 30 در نیمه دوم اسفند عرضه خواهد شد

پنج‌شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۰
مطالعه 4 دقیقه
گزارشی در کُره جنوبی، حاکی از زمان عرضه احتمالی نسخه جدید فبلت ال‎جی وی ۳۰ است. این مدل نزدیک به ۸۳۰ دلار قیمت دارد.
تبلیغات

فاصله چندانی تا آغاز نمایشگاه MWC 2018 باقی نمانده است و بسیاری از شرکت‌های مختلف، برای رونمایی از محصولات جدید خود آماده می‌شوند. بااین‌حال، ال‌جی تصمیمی برای معرفی پرچم‌دار ۲۰۱۸ سری «جی» در کنگره موبایل بارسلون ندارد و به‌جای این مدل، نسخه ارتقاء یافته فبلت وی ۳۰ را عرضه خواهد کرد.

گفته می‌شود نسخه جدید پرچم‎‌دار نیمه دوم ۲۰۱۷ ال‌جی با نام تجاری ال‌جی وی ۳۰ اس (LG V30s) به بازار عرضه خواهد شد؛ هرچند برخی مدعی هستند که این گوشی به‌عنوان نسخه ۲۰۱۸ ال‌جی وی ۳۰ ارائه می‌شود و گزارشی در کُره‌ جنوبی به زمان عرضه این مدل اشاره دارد؛ گفته می‌شود نسخه ارتقاء یافته فبلت ۲۰۱۷ ال‌جی در تاریخ ۸ یا ۹ مارس (۱۷ یا ۱۸ اسفند) در بازار کُره جنوبی عرضه خواهد شد.

قیمت نهایی این مدل هنوز مشخص نیست و گمانه‎‌زنی‌های مختلفی در مورد آن مطرح می‌شود؛ بااین‌حال منابع مطلع به عرضه نسخه ارتقاء یافته وی ۳۰ با برچسب قیمتی ۹۰۰ هزار وون (۸۲۸ دلار) اشاره دارند. ضمن اینکه گوشی جدید ال‏‌جی در خارج از بازار کُره‌ جنوبی، با قیمت بیشتری عرضه خواهد شد.

آنچه باعث تمایز این مدل از فبلت ۶ اینچی ال‌جی در سال گذشته خواهد بود، قابلیت‌های مربوط به هوش مصنوعی است که عملکرد دوربین را بهبود خواهد داد. ال‌جی وی ۳۰ اس با مدل استاندارد خود از نظر طراحی کاملاً مشابه است و حتی مشخصات سخت‌افزاری یکسانی خواهد داشت. 

گوشی جدید ال‎جی با قابلیتی به نام Vision AI همراه خواهد بود؛ این ویژگی با تشخیص سوژه و جزئیات محیط، بهترین حالت را برای عکاسی پیشنهاد می‌دهد. مدتی پیش در زومیت خواندید که هشت حالت پرتره، غروب آفتاب، طلوع آفتاب، حیوانات خانگی، غذا، منظره، شهر و گل توسط دوربین تشخیص داده خواهند شد؛ بدین شکل که برخی از تنظیمات دوربین به‌منظور بهبود عملکرد آن، به‌صورت خودکار تغییر پیدا می‏‌کند.

ال جی وی 30 / LG V30

همچنین ال‌جی وی ۳۰ اس، قابلیتی با نام Voice AI ارائه خواهد داد. کاربر با دستورها صوتی، می‌تواند برنامه‌ها را اجرا یا تغییراتی در تنظیمات گوشی اعمال کند. برای ارائه ویژگی مذکور از گوگل اسیستنت استفاده شده است و دستیار صوتی گوگل از ۳۲ فرمان اختصاصی، پشتیبانی خواهد کرد که در انحصار عضو جدید سری «وی» باقی می‌ماند.

همان‌طور که در ابتدا اشاره کردیم، نسخه جدید وی ۳۰ فاقد مشخصات سخت‌افزاری جدید است و تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام با هشت هسته پردازشی، قلب تپنده‌ی آن خواهد بود. در همین حال که ال‌جی از گوشی جدیدی با تراشه پرچم‌دار ۲۰۱۷ کوالکام رونمایی می‌کند، سامسونگ پرچم‌داران جدید گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس را ارائه خواهد داد که در دو مدل با تراشه اکسینوس ۹۸۱۰ و اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام عرضه می‌شوند؛ ضمن اینکه شیائومی با می میکس ۲ اس (Mi Mix 2S) و سونی با اکسپریا ایکس‌زد ۲ پرو (Xperia XZ2 Pro) و اکسپریا ایکس‌زد ۲ (Xperia XZ2) مجهز  به تراشه جدید کوالکام، در کنگره موبایل بارسلون حاضر خواهند شد.

علت عرضه نسخه ارتقاء یافته وی ۳۰ آن است که مقامات ال‌جی تصمیم گرفته‌اند در سیاست‌های خود در بازار گوشی‌ هوشمند تجدیدنظر کنند؛ به همین جهت، ال‌جی تصمیمی برای عرضه سالیانه گوشی‌های هوشمند ندارد. به‌ نظر می‌رسد عملکرد ضعیف بخش موبایل باعث شده است شرکت کُره‌ای از رقابت با سازندگان دیگر دست بکشد و تنها زمانی محصول جدیدی ارائه بدهد که حرف تازه‌ای برای گفتن وجود داشته باشد. از این‌رو تمرکز ال‌جی بر افزایش طول عمر گوشی‌های هوشمندش معطوف خواهد بود که بدین شکل می‌تواند فروش محصولاتش را افزایش دهد.

در رابطه با جانشین ال‌جی جی ۶ باید گفت که احتمالاً تا ماه ژوئن ارائه نخواهد شد. گوشی پرچم‌دار جدید ال‌جی که با اسم‌رمز Judy در حال توسعه است، با تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام و ۴ گیگابایت رم عرضه خواهد شد. برخلاف وی ۳۰ که پنل اولد دارد، عضو جدید گوشی‌های سری «جی» ال‌جی به نمایشگر ۶.۱ اینچی با فناوری +MLCD و احتمالاً بلندگوی استریو مجهز خواهد شد. همچنین گمان می‌رود این مدل از دوربین دوگانه ۱۶ مگاپیکسلی استفاده کند.

در صورتی‌که ال‌جی وی ۳۰ اس در بازار ایران عرضه شود، آیا حاضر به خریداری آن خواهید بود یا گوشی‌های پرچم‌دار سازندگان دیگر را ترجیح می‌دهید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات