تسلا به رکورد تولید ۳۰۰ هزار خودرو در سال رسید

پنج‌شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
تسلا به‌طور غیر رسمی تأیید کرده که به میزان تولید ۳۰۰ هزار خودروی برقی در سال رسیده است.
تبلیغات

ممکن است تسلا (Tesla)‌ شناخته‌شده‌ترین سازنده خودروی الکتریکی باشد؛ اما هنوز هم تولید بالایی ندارد. اما این موضوع در آینده‌ی نزدیک تغییر خواهد کرد؛ به‌خصوص در شرایطی که تولید تسلا مدل 3 به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

خودروساز سیلیکون ولی به‌طور تصادفی تأیید کرده که از نقطه عطف تولید ۳۰۰ هزار خودرو در سال جلوتر است. این یکی از اهداف متعددی محسوب می‌شود که در سال ۲۰۱۲ برای سرعت بخشیدن به رشد در زمینه‌های مختلف تعیین شده بود.

در پایان سال ۲۰۱۷، تسلا حدود ۲۸۹ هزار خودروی الکتریکی تولید کرد که در این میان، ۲۱۲,۸۲۱ دستگاه سهم تسلا مدل S بود. میزان تولید تسلا مدل X به ۷۱,۹۲۷ دستگاه خودرو رسید؛ درحالی‌که تنها ۲۴۵۰ دستگاه رودستر تسلا تولید شد. بنابراین تسلا فقط نیاز به تولید حدود ۱۱ هزار دستگاه خودرو برای رسیدن به اهداف خود دارد. در نظر داشته باشید که مطمئنا خودروهای الکتریکی بسیاری تا پایان ماه دسامبر تولید و تا به حال تحویل مشتریان داده شده‌اند. با این حال تسلا تیراژ خود را تا پایان سه‌ماهه‌ی آخر سال گزارش نمی‌دهد.

تسلا مدل S P100D

یکی از اهداف مهم در سیر رشد تسلا، تولید ۳۰۰ هزار خودروی برقی در سال است و گزارش اخیر سهام‌داران این شرکت نشان می‌دهد که از این هدف عبور کرده است. غیر از این یک مورد، تسلا به تمامی اهداف برنامه‌ریزی شده رسیده یا از آن‌ها عبور کرده است.

برای بهبود عملکرد شرکت، هیئت مدیره در سال ۲۰۱۲ اهدافی شامل ۱۰ بند مشخص کرد که با دست‌ یافتن به آن‌ها حداکثر سود نصیب سهام‌داران می‌شود. این اهداف به‌عنوان انگیزه‌ای برای عملکرد آینده طراحی شده است تا طی سال‌های آتی، تسلا برای رسیدن به آن تلاش کند. با وجود ریسک بالا و خطرات موجود، هیئت مدیره و ایلان ماسک با نظارت دقیق بر حسن اجرای برنامه، عنوان کردند که تسلا توانسته است به نقطه عطفی در تولید خودرو و افزایش سرمایه دست یابد. 

ایلان ماسک

تسلا قصد داشت که با اجرایی کردن تک‌تک اهداف، سرمایه خود را در بازار بورس به میزان ۴۰ میلیارد دلار افزایش دهد. در نتیجه عملکرد عالی تسلا، سرمایه تسلا از ۳.۲ میلیارد دلار طی چند سال به ۴۳.۲ میلیارد دلار رسید و تمام ۱۰ نقطه عطف مشخص‌‌شده دست‌یافتنی شدند. 

۱۰ نقطه عطف برای اجرایی کردن بهبود عملکرد تسلا عبارتند از:

تکمیل موفقیت‌آمیز نمونه اولیه از مدل X آلفا

اتمام موفقیت‌آمیز نمونه اولیه مدل X بتا

تکمیل اولین خودروی الکتریکی تولیدی تسلا مدل X

تکمیل موفقیت‌آمیز نمونه اولیه مدل آلفا 3

تکمیل موفقیت‌آمیز نمونه اولیه مدل 3 بتا

تکمیل اولین خودروی تولیدی تسلا مدل 3

حاشیه ناخالص ۳۰ درصدی یا بیشتر برای چهار فصل متوالی

تولید ۱۰۰ هزار دستگاه خودروی الکتریکی

تولید ۲۰۰ هزار دستگاه خودروی الکتریکی

تولید ۳۰۰ هزار دستگاه خودروی الکتریکی

این گزارش نشان می‌دهد که تنها نقطه عطف عملیاتی که هنوز به دست نیامده، «حاشیه ناخالص ۳۰ درصدی یا بیشتر برای چهار فصل متوالی» است. از نظر شرایط بازار، همه‌ی ۱۰ مورد برنامه‌ریزی شده در شرایط رضایت‌مندی قرار گرفته‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات