میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید ۲۰۱۹، قدرتمندتر می‌شود

چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
میتسوبیشی مدل ۲۰۱۹ اوتلندر PHEV را با پیشرانه‌ی قوی‌‌تر، همراه با گشتاور بیشتر معرفی کرد؛ ولی میانگین مصرف سوخت، همچنان در محدوده‌ی ۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود.
تبلیغات

میتسوبیشی نخستین بار مدل پلاگین هیبریدی کراس‌اور اوتلندر را در سال ۲۰۱۳ به بازار معرفی کرد؛ اما حالا برای سال ۲۰۱۹ این شرکت خودروسازی تصمیم گرفته است محصول خود را بهینه‌سازی کند. این مدل در ماه‌های آینده در بازار ایالات متحده و سپس در سایر نقاط جهان عرضه خواهد شد. 

اصلی ترین تغییر این خودرو در مقایسه با قبل به بخش پیشرانه برمی‌گردد؛ میتسوبیشی اقدام به جایگزینی موتور ۲ لیتری چهارسیلندر بنزینی این خودرو با یک موتور بزرگ‌تر با حجم ۲.۴ لیتر کرده است که می‌تواند با چرخه‌ی سوخت اتکینسون نیز کار کند. 

میتسوبیشی اوتلندر PHEV

میتسوبیشی اطلاعاتی در خصوص قدرت و گشتاور خروجی موتور جدید ۲.۴ لیتری نداده است؛ اما اعلام کرده که گشتاور آن از ۱۸۶ نیوتن‌متر پیشرانه‌ی ۲ لیتری بیشتر و دارای کارکردی نرم‌تر و راندمانی بالاتر است. عدد اسب بخار اوتلندر ۲۰۱۹ هنوز اعلام نشده است؛ اما باید اشاره کنیم که موتور ۲ لیتری فعلی می‌تواند ۱۱۸ اسب بخار قدرت در دور موتور ۴۵۰۰ تولید کند و موتور جدید حتما قدرتی بالاتر از این عدد خواهد داشت. 

میتسوبیشی اوتلندر PHEV

مسئله وقتی جذاب تر می‌شود که بدانید موتورهای برقی این خودرو که یکی در جلو و دیگری در عقب نصب می‌شوند، تا ۱۰ درصد افزایش قدرت تجربه می‌کنند. میتسوبیشی در مدل ۲۰۱۹ اوتلندر PHEV از باتری لیتیوم یونی جدید استفاده کرده که دارای ظرفیت ۱۳.۸ کیلووات ساعتی است. مدل فعلی این خودرو دارای باتری لیتیوم یون با ظرفیت ۱۲ کیلووات ساعت است. همچنین توان خروجی باتری‌ها به میزان ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است. با این اوصاف می‌توان حدس زد که شعاع حرکتی اوتلندر PHEV جدید در حالت تمام برقی، بیشتر از ۳۵ کیلومتر مدل فعلی باشد. 

میتسوبیشی اوتلندر PHEV

میتسوبیشی اوتلندر PHEV همچنان یکی از سرسخت‌ترین و رقابتی‌ترین خودروها در کلاس خود باقی خواهد ماند؛ به خصوص اینکه میتسوبیشی برای افزایش توانایی‌های این خودرو در مسیرهای خارج جاده‌ای اقدام به اضافه کردن یک حالت رانندگی جدید با نام حالت برفی کرده است که کشش و کنترل بهتری در مسیرهای برفی و لغزنده برای خودرو به ارمغان می‌آورد. برای کسانی که خواهان رانندگی اسپرت با قدرت بیشتر هستند، میتسوبیشی مود رانندگی اسپرت نیز در این خودرو تعبیه کرده است. 

میتسوبیشی اوتلندر PHEV

میتسوبیشی مدل ۲۰۱۹ اوتلندر PHEV را به چراغ‌های جلو از نوع LED و چراغ‌های مه‌شکن مربعی شکل جدید مجهز کرده است. همچنین تغییراتی در نمای جلوپنجره و سینی زیر خودرو اعمال شده تا نمای جلویی خودرو متفاوت با قبل باشد. در بخش عقبی یک اسپویلر زیبا روی سقف نصب شده که ابعاد آن نسبت به قبل بزرگ‌تر است. آخرین تغییر در نمای بیرونی خودرو به رینگ‌های ۱۸ اینچی آلیاژی جدید آن مربوط می‌شود. 

میتسوبیشی اوتلندر PHEV

در داخل کابین میتسوبیشی اوتلندر PHEV جدید نیز می‌توان تغییراتی مشاهده کرد که شامل پوشش چرمی جدید برای صندلی‌ها، تریم داخلی جدید، اضافه شدن خروجی سیستم تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب، اهرم تعویض دنده‌ی جدید می‌شوند. صندلی‌های جلویی این خودرو نیز دارای طراحی جدیدی هستند و حمایت بهتری از بدن سرنشینان به عمل می‌آورند. 

میتسوبیشی قرار است از این کراس‌اور پلاگین هیبریدی در نمایشگاه خودروی ژنو (ماه آینده) رونمایی کند. در کنار این خودرو از سدان اسپرت e-Evolution به‌عنوان جایگزین لنسر، رونمایی خواهد شد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات