کسب و کار پرسود خود را با اجاره دادن تخصص شروع کنید

یک‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
برخی کسب و کارهای پرسود را می‌توان با اجاره دادن تخصص و تجربه و به کارگیری آن‌ها در کمک به دیگران تأسیس کرد.
تبلیغات

برخلاف باور عمومی، تنها راه تأسیس استارتاپ و تبدیل شدن به کارآفرین موفق، توسعه‌ی اپلیکیشن و وب‌سایت نیست. افرادی که تخصص و تجربه‌ی کافی دارند می‌توانند با استفاده از آن در بازار، کسب و کار پرسودی راه‌اندازی کنند. اصطلاحی که برای این سبک از کسب و کار استفاده می‌شود، اجاره دادن تخصص و تجربه است. این نوع از کار با فروختن زمان متفاوت است. فروختن زمان به این معنا است که شما تنها به خاطر زمانی که برای فرد یا شرکتی صرف می‌کنید، حقوق دریافت خواهید کرد. این سبک از درآمد مورد تأیید هیچ کارشناس کسب و کاری نیست.

برای شروع چنین کسب و کاری، باید به این نتیجه برسید که برای موفقیت الزاما نیاز به تولید محصول نیست. باید به این باور برسید که دنیا به دانش شما نیاز دارد. دارایی معنوی شما می‌تواند محصول و سرویس اصلی کسب و کارتان باشد. شما با اجاره دادن ذهن و مغزتان به افراد مشهور، مدیران بزرگ و شرکت های موفق، درآمد اولیه برای هر کاری را جذب می‌کنید. پس از مدتی می‌توانید با استفاده از همین دارایی و همچنین شبکه‌ی ایجادشده از افراد فعال در کسب و کار، استارتاپ بعدی خود را راه‌اندازی کنید. فراموش نکنید بازار کنونی به متخصصان باتجربه‌ در همه‌ی علوم از هنر تا آشپزی و مدیریت نیاز دارد. با اجاره دادن مغز، تخصص و زمان، به‌راحتی می‌توانید کسب و کاری باارزش تأسیس کنید. در ادامه‌ی این مقاله‌ی زومیت چند استراتژی را برای پیاده‌سازی این سبک از کسب و کار معرفی می‌کنیم.

consultant

۱- از بازاریابی شخصی شروع کنید

در مرحله‌ی اول شما باید به مشتریان بالقوه نشان دهید که تخصص و تجربه‌ی کافی دارید. از شرکت در رویداد‌ها، اسپانسر شدن در آن‌ها، فعالیت جدی در شبکه‌های اجتماعی تا تبلیغات و تولید محتوا، می‌توانند این وظیفه را برای شما انجام دهند. با این کار جوی از اهمیت کار و تخصصتان ایجاد می‌کنید و پس از مدتی، مشتریان بالقوه به الزامی بودن تخصص شما پی می‌برند.

۲- مشتریان را گزینش کنید

از همان ابتدا در میان مشتریان بالقوه، افرادی را کشف کنید که پتانسیل همکاری طولانی‌مدت داشته باشند. به دنبال مشتریان نروید و به‌گونه‌ای فعالیت کنید که آن‌ها به شما مراجعه کنند. پس از مراجعه، سلسله مراتبی ترتیب دهید که مشتریان غربال‌شده و فقط آن‌هایی که به‌طور جدی به دنبال تخصص شما هستند، تأیید شوند.

۳- مرزهای خود را مشخص کنید

عموم افرادی که به دنبال استفاد از تجارب دیگران هستند، درک درستی از نیازها و محدودیت‌های این سبک کاری ندارند. در مذاکره با افراد در مورد تخصص، ارزش کار و تجربه‌ی خود شفاف باشید. از همان ابتدا محدودیت‌ها، روش‌های پرداخت و سبک کاری را به‌روشنی توضیح دهید.

زمان

۴- زمانتان را با دقت قیمت‌گذاری کنید

به خاطر ترس از رقبا، قیمت را کاهش ندهید. تجربه، تخصص و زمان شما همگی ارزش و قیمت دارند. برخی افراد متخصص و مشاور علاوه بر کاری که به‌عنوان مشاوره انجام می‌دهند، حداقل زمانی را به‌عنوان قرارداد اضافه می‌کنند تا درآمدی تضمین‌شده داشته باشند.

۵- با دیگر متخصصان همکاری داشته باشید

مراقب باشید که به‌عنوان متخصص تنها در صنعت شناخته نشوید. با همکاری دیگر متخصصان و افراد باتجربه می‌توانید به اهداف مهم‌تری برسید. به‌عنوان کارشناسی همیشه آماده با دیگر متخصصان همکاری کنید و البته از هر فرصتی برای دریافت توصیه‌نامه از طرف آن‌ها و گسترش شبکه‌ی کسب و کار استفاده کنید.

۶- حرفه‌ای و قانونی باشید

هرچه زودتر مراحل قانونی ثبت و معرفی شرکت را انجام دهید. کسب و کارتان را قانونی کنید تا دیگران هم به‌راحتی به شما اعتماد کنند. بعلاوه برای پیشرفت این کار نیاز به جذب هیئت مدیره، مشاور، بازاریاب و دیگر نیروها دارید که تنها با ثبت قانونی امکان‌پذیر خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات