فیوریون؛ لوکس‌ترین وسیله‌ی ممکن برای سفر جاده‌ای

یک‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
مطالعه 7 دقیقه
فیوریون از جدیدترین طرح‌های مفهومی خود در زمینه اتوبوس‌های تفریحی مانند خانه هوشمند متحرک رونمایی کرد؛ یکی از این طرح‌ها لیمیت‌لس نام دارد و قادر به حمل هلی‌کوپتر است.
تبلیغات

امسال در نمایشگاه سالانه CES 2018، یکی از بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین طرح‌های مفهومی رونمایی شد؛ شرکت فناوری سبک زندگی فیوریون (Furrion) از یک کامیون کشنده شگفت‌انگیز رونمایی کرد که همه‌ی لوازم مورد نیاز زندگی را در خود جای می‌دهد که در این میان می‌توان به آشپزخانه مجهزی در سطح رستوران و سیستم اطلاعات و سرگرمی شبیه خانه هوشمند اشاره کرد. طرح مفهومی جدید فیوریون الیزیوم ۲۰۱۷ (Elysium) ترکیبی از یک کامیون پنج چرخ و کابین راننده تخت‌خواب‌دار است که در حقیقت طرح مفهومی درجه یک از خانه متحرک همراه با پد هلیکوپتری و حمام داغ روی سقف محسوب می‌شود. فیوریون در این طرح مفهومی از شیوه طراحی قایق‌های بادبانی لوکس بهره می‌برد و با تکیه بر فناوری، سبک زندگی جدیدی پیش رو قرار می‌دهد. 

Furrion concept / طرح مفهومی کامیون فوریون

فناوری برجسته کمپر دوقلوی مفهومی فیوریون ۲۰۱۸ این است که کامیون پنج چرخ لیمیت‌لس (نامحدود) ۶ قسمت کشویی دارد که فضای سالن نشیمن را به ۳۲.۵ متر مربع گسترش می‌دهد. کامیون ۱۲.۵ متری به اندازه یک آپارتمان استودیویی کوچک است؛ اما به امکانات اتاق لوکس مانند آشپزخانه با تمام لوازم خانگی استیل ضد زنگ، یخچال فریز ساید-بای‌-ساید، اجاق گاز و هود، مایکرویو و یخچال مخصوص نگهداری نوشیدنی مجهز می‌شود. 

Furrion concept / طرح مفهومی کامیون فوریون

سالن نشیمن لیمیت‌لس بسیار چشم‌گیر است و با تلویزیون هوشمند ۶۵ اینچی، سیستم صوتی چند ناحیه‌ای با کنترل از راه‌ دور و شومینه LED الکتریکی ۴۰ اینچی با کنترل درجه حرارت و رنگ شعله تجهیز می‌شود. 

اتاق خواب اصلی شامل یک تخت بزرگ و سیستم اطلاعاتی و سرگرمی همراه با تلویزیون هوشمند ۳۹ اینچی است. حمام با فناوری مدرن تهیه شده است و لوازم هوشمندی از جمله شیر دیجیتال، توالت و آینه هوشمند دارد. دوش هوشمند دارای کنترل درجه حرارت دیجیتال، عملکرد بخار و سیستم بلندگوی بلوتوث یکپارچه است و شیرها از طریق سیستم تأمین آب گرم بدون مخزن فیوریون، تغذیه می‌شود تا اطمینان حاصل شود که سرنشینان هرگز با آب سرد (و کمبود آب گرم) مواجه نخواهند شد.

Furrion concept / طرح مفهومی کامیون فوریون

نه‌تنها فضای داخلی لیمیت‌لس سرگرم‌کننده است، بلکه سیستم اطلاعات و سرگرمی با تلویزیون هوشمند ۵۸ اینچی، امکان استفاده از انواع محتوا را در فضای باز برای سرنشینان فراهم می‌کند. 

Furrion concept / طرح مفهومی کامیون فوریون

آنتن چندمنظوره و تقویت‌کننده سیگنال از اتصال گیرنده تلویزیون، اتصال 4G و Wi-Fi به درگاه اطمینان حاصل می‌کند و امنیت کامیون از طریق سیستم نظارت تصویری بیرونی با چهار دوربین متصل به صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی تأمین می‌شود. حسگرهای حرکت، میکروفن، دید در شب مادون قرمز و سیستم هشدار حرکت موجود به حفظ امنیت ۲۴ ساعته در روز و شب کمک می‌کنند.

همان‌طور که از فناوری و ویژگی‌های لیمیت‌لس برمی‌آید، این محصول هنوز فقط یک کامیون (تریلر) است؛ بنابراین به یک وسیله نقلیه خارجی برای کشیدن آن احتیاج دارد. به همین منظور فیوریون از کشنده هرکول (Hercules) بهره می‌برد که برای کشیدن آپارتمان لوکس به نقاط دور و نزدیک طراحی شده است. 

Furrion concept / طرح مفهومی کامیون فوریون

در اطراف کابین راننده، محیط جمع‌وجور زندگی هرکول شامل جای خواب، سیستم اطلاعات و سرگرمی با تلویزیون ۲۴ اینچی، مینی یخچال و مایکرویو است. این کشنده با در اختیار داشتن مون‌روف دل‌باز برای تماشای آسمان و ستاره‌ها، یک پانل خورشیدی با ظرفیت ۱۰۰ وات و ذخیره باتری لیتیوم-یون، توانایی خدمت‌رسانی بی‌نظیری در اختیار راننده قرار می‌دهد. دوربین‌های امنیتی video S لیمیت‌لس می‌توانند با صفحه نمایش لمسی کابین راننده همگام‌سازی شوند و از هر دو قابلیت نظارت بر رانندگی و امنیت استفاده کنند.

فیوریون توضیح می‌دهد که اتاق خواب هرکول به‌عنوان یک اتاق خواب اضافه در هنگام استفاده از لیمیت‌لس استفاده می‌شود. آن‌ها معتقدند که می‌توان از این اتاق اضافه به‌عنوان «بخش خدمه» استفاده کرد؛ هنگامی که راننده پشت فرمان قرار می‌گیرد و رانندگی می‌کند، مالک کامیون و رفقا از سواری راحت در کامیون لذت می‌برند. علاوه بر این هر کسی که بتواند وسیله کمپینگ لوکسی مانند این کامیون داشته باشد، مطمئنا می‌تواند در اطراف شهر یا کشور خود تعطیلات را با راحتی سپری کند.

Furrion concept / طرح مفهومی کامیون فوریون

اگر فکر می‌کنید تریلر-کشنده لیمیت‌لس-هرکول در این امکانات خلاصه شده است، باید بدانید که اشتباه می‌کنید؛ چرا که مفهومی فیوریون الیزیوم را نمایشگاه CES سال گذشته ندیده‌اید. پیش از این تصور می‌شد که کامیون‌های بزرگ قادر به حمل خودروهای اسپرت و دیگر خودروها هستند؛ اما الیزیوم چیزی فراتر از این‌ها دارد. به کمک پد هلیکوپتر سقفی با ارتفاع قابل تنظیم برای نگه داشتن هلیکوپتر رابینسون (Robinson R22)، پرواز در آسمان نیز پیش روی کاربر قرار می‌گیرد.

Furrion concept / طرح مفهومی کامیون فوریون

پد هلیکوپتری تنها ویژگی منحصربه‌فرد در سقف الیزیوم نیست؛ بلکه جایی است که افراد همچنین می‌توانند از عرشه سقفی و سالن استراحت همراه با صندلی راحتی لذت ببرند؛ این چیزی است که با افزودن امکان لذت بردن از هوای تازه و چشم‌اندازهای بدیع، فرصت بی‌نظیری برای گردشگری و تفریح در اختیار قرار می‌دهد. عرشه فیوریون بیشتر از یک فضای روی سقف با نرده محافظ است و آن‌طور که دیده می‌شود دارای محل استراحت با وان حمام و مبلمان استراحت شبیه قایق تفریحی است. سرنشینان از طریق درگاه بالابر بزرگ و راه‌پله از داخل کامیون می‌توانند به عرشه روی سقف دسترسی داشته باشند.

Furrion concept / طرح مفهومی کامیون فوریون

علاوه بر این زیر عرشه الیزیوم، بخش ۱.۳۷ متری فیوچر پرفکت (Future perfect) با امکاناتی فراتر از یک خانه نسبتا مجهز قرار دارد. امکاناتی که به‌طور متوسط در بیش‌تر خانه‌ها وجود ندارد، در این خانه متحرک به‌عنوان حالت استاندارد استفاده می‌شوند که از آن جمله می‌توان به آشپزخانه مشابه با مشخصات لیمیت‌لس، سیستم‌های خودکار، سیستم اطلاعاتی و سرگرمی، شومینه و حمام هوشمند اشاره کرد. سه تلویزیون ۷۵ اینچی HD در بخش داخلی و بیرونی مجهز به فناوری‌های وایبریشن‌اسمارت (Vibrationsmart) و کلایمیت‌اسمارت (Climatesmart) فیوریون وجود دارند که باعث می‌شوند تصاویر در جاده‌های پردست‌انداز یا دماهای شدید دچار مشکل نشوند. 

Furrion concept / طرح مفهومی کامیون فوریون

به نظر نمی‌رسد که فیوریون قصد تجاری از طرح‌های مفهومی داشته باشد؛ بلکه با استفاده از وسایل نقلیه مانند کامیون و کشنده، بیش‌تر به دنبال جلب توجه و تبلیغ مجموعه لوازم خانگی و فناوری‌های خود در چهار بخش کلیدی خودروهای تفریحی و کمپر، قایق بادبانی، کسب‌و‌کار و خانه هوشمند است.

Furrion concept / طرح مفهومی کامیون فوریون

مت فیدلر، شریک مؤسس و مدیر بازاریابی فیوریون، در نمایشگاه CES گذشته گفت: «برخلاف اهداف یک نمایشگاه استاندارد تجاری، ما با استفاده از وسایل نقلیه می‌توانیم محصولات خود را در خانه‌ نشان دهیم تا مردم بتوانند به‌منظور بهبود زندگی روزمره خود از این کاربردها به‌طور واقعی استفاده کنند.»

Furrion concept / طرح مفهومی کامیون فوریون

همراه با لوازم خانگی و وسایل آشپزخانه، تلویزیون، سیستم‌های صوتی و راه‌حل‌های مصرف انرژی، چارچوب کسب‌وکار پیشرو فیوریون با طرح‌های تحقیقاتی در مورد پلت‌فرم‌های پیشرفته تحرک اگزو-بیونیک (exo-bionic) مانند پروتز نیز در نمایشگاه CES سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ رونمایی شد.

فیوریون محصولات مفهومی خود را علاوه بر نمایشگاه CES در الکارت (Elkhart) نیز نمایش می‌دهد که به‌عنوان مرکز خودروهای تفریحی و خانه‌های هوشمند جهان شناخته می‌شود؛ بسیاری از تولیدکنندگان عمده خودروهای تفریحی از جمله فیوریون محصولات خود را در این نمایشگاه عرضه می‌کنند.

برای آشنایی بیش‌تر با محصولات فیوریون اینجا را کلیک کنید و همچنین از ویدئوی زیر در مورد لیمیت‌لس و الیزیوم لذت ببرید. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات