نمایش دیدنی کیا سورنتو در صعود از صخره‌ها

پنج‌شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
مطالعه 10 دقیقه
ویدئوی بسیار جالبی از صعود خودروی شاسی‌بلند کیا سورنتو مدل ۲۰۱۹ به دروازه جهنم در کنیا منتشر شده است، که توانایی این کراس‌اور را در مسیرهای آف‌رود نشان می‌دهد.
تبلیغات

ممکن است مسیرهای آف‌رود زیادی را دیده باشید و به احتمال زیاد با حرکت خودروهای جیپ در این مسیرها تعجب نکنید. چیزی که ممکن است تا به حال ندیده باشید، تردد خودروی شاسی‌بلند کیا سورنتو مدل ۲۰۱۹ در یکی از سخت‌ترین مسیرهای آف‌رود جهان یعنی دروازه جهنم (هلز گیت) در کنیا است. ظاهر دوست‌دار خانواده همراه با زوایای دیدار و انحراف مناسب، این خودرو را به یکی از دوست‌داشتنی‌ترین خودروها تبدیل می‌کند که علاوه بر جاده‌های معمولی قادر است در مسیرهای آف‌رود نیز به خوبی حرکت کند. کنال یوتیوب اتوادیت (autoedit) نیز بالا رفتن کراس‌اور کیا سورنتو مدل ۲۰۱۹ را به عنوان سوژه جالب خود انتخاب کرده است.

2019 kia sorento / شاسی‌بلند کراس‌اور کیا سورنتو مدل 2019

تغییرات کمی در خودروی کیا سورنتو برای طی مسیر ناهموار انجام شده است؛ اما در همه قسمت‌ها گسترده نیستند. لاستیک‌های همه‌جارو BFGoodrich KO2 روی رینگ‌های خودرو اضافه می‌شود، که شاید ارتقای مناسب و منصفانه‌ای برای بالا رفتن از دروازه جهنم باشد. سینی زیر پیشرانه دیگری برای حفاظت از مخزن روغن اضافه شد، اما تنها در سخت‌ترین بخش خودرو بود. برای صعود آسان از دروازه جهنم میله‌‌های موج‌گیر خودرو برداشته شدند. احتمالا اگر رانندگان خبره و متخصص مسیرهای آف‌رود نیز پشت فرمان کراس‌اور کیا سورنتو قرار بگیرند، این خودرو شانس زیادی برای موفقیت در صعود خواهد داشت. 

2019 kia sorento / شاسی‌بلند کراس‌اور کیا سورنتو مدل 2019

کراس‌اور کیا سورنتو در ابتدا بسیار محتاط شروع به حرکت می‌کند و مانند بچه زرافه‌ای به نظر می‌رسد که تازه از مادر زاییده شده باشد. شروع حرکت کمی ناخوشایند است و با حرکت کوچکی گوشه سپر عقب می‌شکند که البته در چنین مسیرهای ناهمواری عادی به شمار می‌رود. سورنتو به آرامی حرکت می‌کند و چرخ‌ها در بعضی نقاط بکسواد می‌کنند و نیاز به کشش بیش‌تری دارند؛ اما با مهارت راننده و قدرت شاسی‌بلند مشکل حل می‌شود.

به نظر می رسد بالا رفتن از مسیرهای آف‌رود بزرگ‌ترین شکنجه برای کراس‌اورهایی مانند کیا سورنتو باشد. معمولا از کراس‌اورها برای مسیرهای خارج از جاده استفاده نمی‌شود و بیش‌تر استفاده شهری دارند؛ اما اگر دست روزگار این خودرو را به جاده‌های ناهموار آف‌رود ببرد، به نظر می‌رسد مشکلی نداشته باشند و فقط به کمی مهارت برای رانندگی آف‌رود نیاز خواهد بود. کسانی که می‌خواهند از کراس‌اور کیا سورنتو مدل ۲۰۱۹ برای مسیرهای ناهموار خارج از جاده بهره ببرند باید از نصب سینی محافظ اضافی زیر خودرو اطمینان حاصل کنند. لاستیک‌های یدکی آف‌رود همراه خود ببرند و میله‌های موجگیر را بردارند تا کراس‌اور محبوب عملکرد مطلوبی داشته باشد.

زومیت شما را به دیدن ویدئوی تماشایی زیر از صعود کراس‌اور کیا سورنتو مدل ۲۰۱۹ به دروازه جهنم دعوت می‌کند.

صعود موفقیت‌آمیز کراس‌اور کیا سورنتو مدل ۲۰۱۹ به دروازه جهنم 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات