نگاه نزدیک به فناوری ترمزهای پورشه

جمعه ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
پورشه در ادامه ویدئوهای توضیحی این بار به سراغ سیستم ترمز رفته است تا ابهامات کاربران را رفع کند و از مزایای ترمزهای پورشه اطلاعاتی ارائه دهد.
تبلیغات

طی چند هفته گذشته پورشه با انتشار ویدئوهایی به سوالات کاربران پاسخ می‌دهد و در مورد سیستم‌های مختلف و فناوری‌های اختصاصی توضیحاتی ارائه می‌کند. پیش از این، فناوری دوکلاچه‌ی PDK و تاریخچه‌ی پورشه 718 بررسی شده بود، اما در جدیدترین ویدئو، فناوری ترمزهای این برند، معرفی شده است.

این بار پورشه به سراغ سیستم ترمز مختص خود رفته تا در مورد آن ابهاماتی رفع کند. پورشه از کاربران می‌خواهد سه چیز را بدانند؛ اول از همه این‌که خودروساز شهر اشتوتگارت بهترین سیستم‌های ترمز در جهان را تولید می‌کند. در ویدیوی زیر می‌بینیم که وقتی پورشه ترمزهای خود را توصیف می‌کند از کلماتی مانند "بی‌نظیر" و "بدون ابهام" بهره می‌برد و حتی آن‌ها را عالی و بسیار زیبا می‌نامد.

porsche / پورشه

دومین نکته این است که ترمزهای پورشه بزرگ هستند، بنابراین اندازه‌های منحصر بفرد می‌تواند منجر به تغییراتی در نحوه سایش لنت ترمز شود که در نتیجه باعث نویز در سیستم خواهد شد. یکی از عبارات این ویدئو به طور مستقیم نقل می‌شود: " ضرورت ایجاب می‌کند که سیستم ترمز پورشه با دیسک و لنت‌ ترمز بزرگ طراحی شود؛ با توجه به سطوح بزرگ‌تر لنت ترمز، توزیع فشار در سرعت‌های پایین خودرو متفاوت است و این موجب افزایش صدای ترمز خواهد شد".

porsche / پورشه
porsche / پورشه
porsche / پورشه
porsche / پورشه
porsche / پورشه

سومین نکته در مورد صدای ترمز است؛ ترمزها گاهی اوقات جیرجیر می‌کنند حتی اگر سازنده آن‌ها پورشه باشد. همان‌طور که قبلا نیز گفته شد سیستم ترمز پورشه یکی از بهترین‌ها در جهان است و صدای آن به معنی این نیست که ترمزها خراب و معیوب هستند. پورشه در توصیف این قسمت از کلمات مترادف در کنار هم استفاده می‌کند، هرچند که تمام این حرف‌ها ۳۰ ثانیه از کلیپ چهار دقیقه‌ای را پوشش می‌دهد. 

ویدیو توضیح بسیار خوبی از همان زمانی ارائه می‌کند که سروصدای ترمز شروع می‌شود. نمی‌توان تمامی اصطلاحات فنی موجود در کلیپ را به صف کرد، اما حقیقت این است که همه‌ی چیزها در یک فرکانس رزونانس ارتعاش می‌کنند و هنگامی که نیروی مناسب بر دیسک ترمز اعمال شود، می‌توانند مانند بلندگو عمل کرده و صدا را پخش کنند. گفته می‌شود که بیش‌تر لنت‌های ترمز دارای زاویه‌ای هستند که به راحتی با دیسک تماس می‌گیرند و هنگامی که مواد لنت تقریبا فرسوده شوند حتی می‌توانند جرقه بزنند. در این مورد نمی‌‌توان ریسک کرد و بهتر است فورا لنت را تعویض کنید، چون صدای جیرجیر سابق در حال تبدیل شدن به سروصدای سنگ‌زنی است.

به عبارت دیگر اگر ترمزهای شما جرقه می‌زنند، آن‌ها را چک کنید. اگر هنوز مقدار زیادی از لنت ترمز باقی مانده است، خیالتان راحت باشد و به رانندگی ادامه دهید. در این شرایط سروصدای لنت را با آغوش باز بپذیرید، چون مشکل خاصی در کار سیستم ترمز وجود ندارد و این صدا طبیعی است.

ویدئو

دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات