اسنپدراگون 855 مبتنی بر لیتوگرافی ۷ نانومتری و دارای سه کلاستر پردازشی خواهد بود

سه‌شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
در آستانه‌ی رونمایی پردازنده‌ی پرچم‌دار جدید کوالکام، جزئیات مربوط‌به این تراشه با نام احتمالی اسنپدراگون ۸۵۵ لو رفته است.
تبلیغات

طبق شنیده‌ها، کوالکام در پی آن است به‌زودی جدیدترین تراشه‌ی خود را رونمایی کند. در فاصله‌ی باقی‌مانده تا رونمایی رسمی، وبسایتی آلمانی جزئیات مربوط به این تراشه را افشا کرده است.

تراشه‌ی جدید کوالکام که طبق ادعای وبسایت آلمانی وین‌فیوچر باید از آن به‌عنوان اسنپدراگون ۸۵۵ یاد کرد،‌ درحقیقت، نخستین پلتفرم تجاری موبایلی دنیا است که از 5G چندگیگابیتی پشتیبانی می‌کند. 

درضمن گفته می‌شود Qualcomm Snapdragon 855 قرار است از موتور سه‌هسته‌ای هوش مصنوعی با سه برابر عملکرد بهتر درمقایسه‌با نسل قبل بهره گیرد. افزون‌براین، ظاهرا این تراشه می‌تواند عملکرد بسیار بهتری از خود در زمینه‌ی عکاسی رایانشی (Computational Photography) نشان دهد.

این تراشه علاوه بر پشتیبانی از 5G و عملکرد بهتر در زمینه‌ی هوش مصنوعی و عکاسی رایانشی، قرار است بر حوزه‌ی گیمینگ تمرکز ویژه‌ای داشته باشد. اسنپدراگون ۸۵۵ کوالکام همچنین از فناوری واقعیت افزوده نیز پشتیبانی خواهد کرد.

جدیدترین مدل تراشه‌های کوالکام که طبق گزارش‌های اخیر مبتنی بر لیتوگرافی ۷ نانومتری است، از وجود سه کلاستر CPU بهره‌ خواهد گرفت: کلاستر اول شامل چهار هسته‌ی کم‌مصرف ۱.۷۸ گیگاهرتزی Kryo Silver با ۱۲۸ کیلوبایت کش L2 و کلاستر دوم شامل سه هسته‌ی پرقدرت Kryo Gold با ۲۵۶ کیلوبایت کش L2 و فرکانس ۲.۴۱۹ گیگاهرتز و کلاستر سوم شامل یک هسته‌ی قدرتمند Kryo Gold با ۵۱۲ کیلوبایت کش L2 و حداکثر فرکانس ۲.۸۴۲ گیگاهرتز. درضمن، اسنپدراگون ۸۵۵ احتمالا به واحد پردازش گرافیکی آدرنو ۶۴۰ مجهز خواهد شد که نوید عملکرد بهتری در زمینه‌ی گیمینگ می‌دهد.

کوالکام در رویداد پیش رو ضمن معرفی اسنپدراگون ۸۵۵، قصد دارد فناوری حسگر اثرانگشت داخل نمایشگر خود را نیز رونمایی کند. این حسگر از نوع اولتراسونیک سه‌بعدی خواهد بود. این یعنی حسگر یادشده در هنگام کثیف‌شدن صفحه یا حتی به‌هنگام قرارگیری محافظ روی نمایشگر به‌خوبی کار می‌کند.

احتمالا اسنپدراگون ۸۵۵ برای نخستین‌بار در پرچم‌دار آینده‌ی سامسونگ یعنی گلکسی اس 10 حضور خواهد داشت. کوالکام به‌زودی جزئیات مربوط به این تراشه را منتشر می‌کند. زومیت به‌محض انتشار اخبار رسمی مرتبط به اسنپدراگون ۸۵۵، آن‌ها را در سریع‌ترین زمان ممکن پوشش خواهد داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات