پانزده خودرو که تولیدشان در سال ۲۰۱۹ متوقف می‌شود

تولید پانزده مدل خودرو از شرکت‌های تویوتا، شورولت، فورد، لینکن، آلفارومئو، کادیلاک، نیسان و فولکس‌واگن در سال ۲۰۱۹ متوقف خواهد شد.

بسته به نوع کلاس، برخی خودروها عمر کوتاهی دارند. برخی از شرکت‌های تولیدکننده هستند که خودرویی را تا پنج سال بدون تغییر در خط تولید نگه می‌دارند؛ اما این بستگی دارد که عملکرد این خودرو در بازار فروش چگونه باشد.

اگر خودرویی حتی پس از به‌روزرسانی نیز فروش درخورتوجهی نداشته باشد، سازنده ناچار خواهد بود این مدل را از خط تولید خود حذف کند. درادامه‌ی این مطلب، پانزده خودرو از کلاس‌های مختلف سواری و وانت و شاسی‌بلند را معرفی می‌کنیم که دیگر تولید آن‌ها ازنظر سازنده سودآور نیست و تا سال ۲۰۱۹ از خط تولید حذف خواهند شد. این خودروها از سازندگان مختلفی از فورد و کادیلاک گرفته تا فولکس‌واگن را شامل می‌شوند. برخی خودروهای این فهرست اتفاقا محصولاتی محبوب و دوست‌داشتنی هستند؛ اما بسیاری دیگر کم‌طرفدارند و نبودشان با بودنشان خیلی فرق ندارد.

آلفارومئو 4C کوپه

آلفا

آلفارومئو 4C وقتی به بازار ایالات متحده‌ی آمریکا معرفی شد، به‌دلیل طراحی زیبا و توانایی‌های حرکتی شبیه به خودروهای کارتینگ توجه زیادی را توانست به خود جلب کند. زیر کاپوت 4C پیشرانه‌ی چهارسیلندر توربو با قدرت ۲۳۷ اسب‌بخار قرار دارد که با‌توجه‌به وزن بسیار کم ۱۲۰۰کیلوگرمی 4C، آن را در ۴.۲ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتربرساعت می‌رساند. باوجوداین، متأسفانه همه‌چیز بر وفق مراد نیست و آلفا قصد دارد تولید مدل کوپه را متوقف کند. البته آلفارومئو خبر خوبی هم برای طرفداران 4C دارد و آن ادامه‌ی تولید مدل اسپایدر این خودرو برای چند سال دیگر است. درضمن، بهینه‌سازی‌هایی هم روی مدل اسپایدر در آینده انجام خواهد شد.

کادیلاک ATS سدان

کادیلاک

باتوجه‌به تغییراتی که در کارخانه‌ی جنرال موتورز داده می‌شود و اینکه خط تولید این شرکت در وارن میشیگان نیز دردست نوسازی قرار دارد، تولید کادیلاک ATS سدان پس از پایان تولید مدل‌های ۲۰۱۸ این خودرو متوقف خواهد شد. جنرال موتورز تأکید کرده فقط تولید مدل سدان ATS متوقف خواهد شد و تولید مدل کوپه‌ی آن همچنان ادامه خواهد یافت و مشتریان می‌توانند از بین سه نوع قوای فنی مختلف، یکی را برای خودرو خود انتخاب کنند. این پیشرانه‌ها شامل پیشرانه‌ی ۲لیتری توربو با ۲۷۲ اسب‌بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن‌متر گشتاور و پیشرانه‌ی ۳.۶لیتری V6 با قدرت ۳۳۵ اسب‌بخار و گشتاور ۳۸۶ نیوتن‌متر و پیشرانه‌ی ۳.۶لیتری تویین‌توربو V6 با قدرت ۴۶۴ اسب‌بخار و گشتاور ۶۰۰ نیوتن‌متری متعلق به مدل ATS-V هستند.

شورولت City Express

شورولت City اکسپرس

تیرماه گذشته بود که جنرال موتورز اعلام کرد تولید خودرو ون شهری شورولت سیتی‌اکسپرس را متوقف خواهد کرد. ازآنجایی‌که این خودرو ون از سال ۲۰۱۴ به بازار معرفی شده بود، خیلی پرطرفدار نیست و کسی بابت توقف تولید آن ناراحت نخواهد شد. شورولت سیتی‌اکسپرس از پلتفرمی یکسان با نیسان NV200 استفاده می‌کند؛ اما در بازار فروش نتوانسته به پای رقیب ژاپنی‌اش برسد و فروش آن از زمان رونمایی تاکنون، حتی به سی‌هزار دستگاه هم نرسیده است.

شورولت کروز

شورولت کروز

شورولت پس از دَه سال قصد دارد تولید پرفروش‌ترین محصولش، یعنی کروز را متوقف کند. شورولت کروز یکی از رقیبان هوندا سیویک محسوب می‌شود و از سال ۲۰۱۵ تاکنون، بیش از ۳.۵میلیون دستگاه از آن فروخته است. اخیرا و با افزایش تمایل خریداران به خودروهای کراس‌اوور و اس‌یووی، فروش این خودرو نیز کاهش پیدا کرده؛ به‌همین‌دلیل، شورولت قصد دارد تولید کروز را متوقف کند.

شورولت ولت

شورولت ولت

همانند شورولت کروز، شورولت ولت هم از زمان ورود به بازار در سال ۲۰۱۰ عملکرد خوبی در بازار داشت. شورولت ولت یکی از اولین خودروهای هیبریدی در کلاس خود بود و در سال‌های اول، فروش بسیار خوبی داشت. نسل بعدی این خودرو هم که در سال ۲۰۱۶ معرفی شد، به فروش یک‌صدهزاردستگاهی در همان سال دست یافت. بااین‌حال پس‌ازآن، فروش ولت کاهش یافت و حال جنرال موتورز قصد دارد فروش این خودرو را متوقف کند.

فورد C-Max هیبرید

فورد

فورد C-Max اولین‌بار در سال ۲۰۰۳ برای بازار اروپا و آمریکا معرفی شد. برخلاف انتظارات، فورد مدل هیبریدی C-Max هیچ‌وقت نتوانست فروش چشمگیری تجربه کند. پس از گذشت شش سال، فروش این خودرو در بازار ایالات متحده‌ی آمریکا به‌زحمت از ۶هزار و ۶۰۰ دستگاه عبور کرد و همین دلیل خوبی برای توقف تولید این مدل بود.

فورد فیستا

فورد

فیستا نیز همانند فوکوس قربانی تصمیمات جنجالی فورد در ایالات متحده‌ی آمریکا می‌شود. نسل فعلی فیستا که از سال ۲۰۱۱ در بازار حضور دارد، با استقبال درخورتوجهی روبه‌رو شد. در سال ۲۰۱۳ نیز فورد مدل اسپرت ST را روانه بازار کرد. حالا پس از هفت سال، فورد به تولید فیستا در بازار آمریکا خاتمه خواهد داد. البته، خریداران اروپایی همچنان می‌توانند به فیستا دسترسی داشته باشند.

فورد فوکوس

فورد

به‌نظر می‌رسد فورد قصد دارد تولید تمامی مدل‌هایش به‌جز موستانگ را متوقف کند و فوکوس به‌عنوان پرفروش‌ترین خودرو فورد نیز نمی‌تواند از چنین تصمیمی جان سالم به‌در ببرد. پس از سال ۲۰۱۸، فورد هر دو مدل چهاردر و پنج‌در فوکوس را فقط در بازار اروپا خواهد فروخت و دیگر در آمریکا عرضه نخواهد کرد.

فورد تاروس

فورد

تاروس یکی از خودروهای مشهور فورد به‌شمار می‌رود. پس از سی سال و پنج نسل از این سدان موفق، دیگر وقت آن رسیده تاروس زیبا و دوست‌داشتنی بازنشسته شود. در چهار سال اخیر، فروش فورد تاروس با کاهش روبه‌رو بوده و فقط ۳۸هزار دستگاه از آن در بازار آمریکا فروخته شده؛ به‌همین‌دلیل، فورد تولید تاروس را از سال آینده متوقف خواهد کرد.

لینکلن MKT

لینکلن

لینکلن هم در‌حال‌خانه‌تکانی اساسی در خط تولیدش بوده و مدل‌های جدیدی به بازار معرفی کرده است. در زمینه‌ی همین تغییرات، مدل MKT دیگر از سال ۲۰۱۸ تولید نخواهد شد. این مدل نخستین‌بار در سال ۲۰۱۰ معرفی شد و روی پلتفرمی مشترک با فورد تاروس و Flex ساخته شده و حالا پس از هشت سال حضور در سبد محصولات لینکلن، با مدل جدید Aviator جایگزین خواهد شد.

لینکلن MKX

لینکلن

لینکلن MKX درحقیقت از خط تولید حذف نمی‌شود؛ بلکه با طرحی جدید و البته نامی جدید به بازار خواهد آمد. مدل قدیمی MKX جایش را به نسل جدیدی از این خودرو با نام Nautilus خواهد داد که طراحی بسیار مدرن با جلوپنجره‌ی جدید لینکلن دارد و از سال ۲۰۱۹ با طیف وسیعی از پیشرانه‌های منتخب وارد بازار خواهد شد.

نیسان جوک

نیسان جوک

به‌نظر می‌رسد نیسان جوک هم دیگر رنگ‌وبوی قدیمی به‌خود گرفته است. حداقل این مسئله در بازار آمریکا صادق است و جوک جایش را به مدل کیکس خواهد داد. بااین‌حال، عرضه‌ی جوک در بازار اروپا ادامه خواهد داشت و حتی شایعاتی هم از احتمال رونمایی نسل دوم این خودرو وجود دارد. نیسان جوک در سال ۲۰۱۱ رونمایی شد و برای شش سال در بازار آمریکا حضور داشت.

تویوتا کرولا iM

تویوتا

تویوتا کرولا iM نیز مانند تویوتا iA در ابتدا با برند سایون (Scion) فروخته می‌شد و از چندی قبل و با حذف برند سایون، با نشان تویوتا و به‌عنوان مدلی جوان‌پسند‌تر از کرولا فروخته می‌شود. تویوتا کرولا iM براساس تویوتا آوریس ساخته شده و پس از رونمایی در نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس در سال ۲۰۱۴، برای مدت چهار سال در بازار حضور داشت.

تویوتا یاریس iA

تویوتا

این مدل نیز کاملا از خط تولید حرف نخواهد شد؛ بلکه تویوتا، مدل iA را که براساس مزدا ۲ طراحی شده، با نام جدید یاریس سدان و درکنار مدل هاچ‌بک یاریس به بازار عرضه خواهد کرد.

فولکس واگن توارگ

فولکس واگن توارگ

فولکس واگن به‌منظور استفاده از پلتفرم جدید MQB تغییرات گسترده‌ای در خط تولیدش ایجاد می‌کند. به‌همین‌منظور، شاسی‌بلند هفت‌نفره‌ی توارگ هم که از سال ۲۰۰۲ در بازار آمریکا حضور دارد و توانسته شانزده سال در این بازار رقابتی پابرجا بماند، باید با خط تولید این شرکت خداحافظی کند. نسل جدید توارگ در بازار اروپا عرضه خواهد شد؛ اما در بازار آمریکا مدل بزرگ‌تر از تیگوان جایگزین توارگ می‌شود.

منبع motor1

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده

بیشتر بخوانید