چشم‌انداز بی ام و برای فناوری خودران تشریح شد

معاون ارشد گروه بی‌ام‌و در بخش فناوری خودران با تأکید بر روند کاری متفاوت این شرکت، از ارائه‌ی سیستم خودران در بی‌ام‌و آی‌‌نکست تا سال ۲۰۲۱ خبر داد.

المار فریکنشتاین، معاون ارشد بخش رانندگی خودران و کمک راننده در شرکت خودروسازی BMW است. این بخش که تاکنون حدود ۴۵۰ روز از آغاز فعالیت‌ش در نزدیکی مونیخ می‌گذرد، با نام Autonomous Driving Campus و به‌منظور تمرکز بر آینده‌ افتتاح شد. حالا فریکنشتاین پس از ۴۵۰ روز درباره‌ی فعالیت‌های بی‌ام‌و در این مرکز صحبت می‌کند. 

bmw / بی ام و خودران

از سپتامبر۲۰۱۷ (شهریور۱۳۹۶) شما و تیمتان به Unterschleissheim در حومه‌ی مونیخ آمدید و این مرکز را راه‌اندازی کردید. چه چیزی باعث تصمیم گروه بی‌ام‌و برای ایجاد این مکان جدید شد؟

هم‌اکنون بزرگ‌ترین تحول‌انگاره را در تاریخ صنعت خودرو تجربه می‌کنیم. این صنعت در بیش از سی سال گذشته، تغییرات بیشتری درمقایسه‌با زمان‌های قبل از آن را شاهد بوده است. امروزه، در آستانه‌ی شکوفایی فناوری خودران هستیم. مشکلات زیادی وجود دارند که باید بر آن‌ها غلبه کنیم و بتوانیم در زمینه‌ی فناوری خودران کاملا مستقل به پیشرفت برسیم. بزرگ‌ترین این مشکلات قطعا به پیچیدگی کلی این حیطه مربوط می‌شود. باید برای موفقیت شجاع باشیم تا شیوه‌ی تفکر خود را تغییر دهیم و این دقیقا همان کاری است که در مرکز تحقیقات فضای رانندگی خودران انجام داده‌ایم.

bmw

داشتن این مکان به‌عنوان مکان مرکزی که تمامی منابع خودران گروه بی‌ام‌و درکنار یکدیگر قرار گرفته‌اند، عنصری اساسی در رویکرد همه‌جانبه‌ی ما برای پیشرفت در این فناوری را تشکیل می‌دهد. در اینجا با همکاری شرکایمان و بهره‌گیری از فناوری خود، برای توسعه‌ی روش‌های فنی تلاش می‌کنیم. به‌عنوان مثال، توسعه‌دهندگان نرم‌افزار می‌توانند بلافاصله کدهایی که نوشته‌اند، روی خودرو واقعی و طی چند مرحله آزمایش کنند. همه‌چیز طبق کد مشترک پایه انجام می‌شود. این مرکز با تمام امکانات و تأسیسات خود به‌مرورزمان تکمیل شد و تقریبا پس از یک‌ سال، به‌خوبی در مسیر پیشرفت قرار داریم. 

بی ام و

پس از ۴۵۰ روز، چه تغییری در کار شما در این مرکز ایجاد شده است؟

سال گذشته و همزمان با ورود به محیط جدید، روش کار سریعی به‌نام Large Scale Scrum یا به‌طور مخفف LeSS را به‌اجرا گذاشتیم و ساختار سازمانی خود را با محیط جدید همسان کردیم. کار در تیم‌های ترکیبی با مسئولیت‌های مشخص و هم‌راستا با اهداف کلی باعث می‌شود کارکنانمان در مدت دو هفته نتایج معتبری به‌دست دهند. آن‌ها همچنین می‌توانند این نتایج را به‌صورت کاملا واقعی روی خودرو آزمایش و تجربه کنند. نکته‌ی جالب اینکه چنین روشی باعث انگیزش توسعه‌دهندگان نیز خواهد شد. روحیه‌ی درخورتوجهی که هرروز در اینجا وجود دارد، من را فقط به یاد سیلیکون‌ولی در آمریکا می‌اندازد. 

bmw / بی ام و خودران

به‌همین‌دلیل، شخصا مرکز فناوری خودران بی‌ام‌و را به‌عنوان نمادی از آغاز دوره‌ی جدید در سیستم‌ حمل‌ونقل می‌بینم. سی سال در بی‌ام‌و حضور داشته‌ام و علاوه‌بر مشاهده‌، حضور فعالی در بسیاری از تغییرات این شرکت داشتم. بااین‌حال، وقتی سال ۲۰۱۷ به محل کار جدیدم نقل‌مکان کردم، بدون شک فصل جدیدی در گروه بی‌ام‌و آغاز شد. این مرکز در صنعت خودرو بسیار متفاوت، جدید، منحصربه‌فرد و نوآورانه است. اگر بخواهیم پیچیدگی فناوری خودرو خودران را مدنظر داشته باشیم، باید این تغییر را درنظرگرفت. توسعه‌ی فناوری‌های جدید به رویکردهای تازه نیاز دارد.

خودروی خودران BMW

درباره‌ی روش کار جدید، چه چیزی را بیشتر از همه دوست دارید؟

روش کار چابک، براساس اصل بهبود و پیشرفت در محصول و روش‌ها است. به‌عنوان مثال، تیم‌های مختلف کاری در پایان هریک از بازه‌های زمانی دوهفته‌ای، برای بررسی روند کار جلسه تشکیل می‌دهند. آن‌ها نتایج خود را به همه‌ی کارکنان حاضر در تیم ارائه می‌دهند؛ یعنی وقتی برای آینده برنامه‌ریزی می‌کنیم، می‌توانیم مسائلی را به‌خوبی درنظر بگیریم که در کوتاه‌مدت به‌عنوان اولویت مهم مطرح می‌شوند. درادامه، وقتی تیم‌ها مشاهده‌ها و نتیجه‌های آخرین بازه‌ی زمانی را با یکدیگر به‌اشتراک می‌گذارند،‌ رویکرد نگاه به گذشته وجود دارد که تیم‌ها می‌توانند طبق آن با یکدیگر کار کنند و اقداماتی برای بهبود سرعت کار انجام دهند. 

bmw / بی ام و خودران

زیبایی این روند وقتی بیشتر مشخص می‌شود که این تبادل منظم توسعه‌دهندگان را در موقعیتی قرار می‌دهد که می‌توانند خودشان تصمیم بگیرند. این روند نه‌تنها برای پیشرفت محصول مهم است؛ بلکه برای سبک کار تیمی نیز ازجمله ابزار اصلی به‌شمار می‌رود. درنتیجه، ساختار سلسله‌مراتبی به‌عنوان بخشی از گذشته تبدیل می‌شود؛ درحالی‌که دانش به حداکثر تأثیرش می‌رسد و برای همه دردسترس است. این روشی است که به کمک آن می‌توان در آینده به پیشرفت رسید.

گام‌های بعدی بی‌ام‌و برای توسعه و پیشرفت در فناوری خودران چیست؟

با استفاده از مرکز تحقیقات فناوری خودران و تغییر روش کار به LeSS و ساختار سازمانی، پایگاه جامعی برای تسلط بر پیچیدگی کار ایجاد کرده‌ایم. این امر ما را قادر می‌سازد تا فناوری‌های مهم جدیدی مانند هوش مصنوعی و شبیه‌سازی را به‌عنوان بستر اصلی توسعه دهیم. همچنین، به‌تدریج ناوگان وسایل نقلیه خود را گسترش می‌دهیم. هم‌اکنون، هشتاد خودرو خودران در اروپا و ایالات متحده‌ی آمریکا و چین داریم. هدف این اقدامات، بررسی فناوری خودران و کاملا خودکار و انتقال تجارب برای بهبود تولید است.

bmw / بی ام و خودران

مشتریان چگونه از این مرکز و اقدامات سود خواهند برد؟

تا سال ۲۰۲۱، در خودرو iNEXT به مشتریانمان سیستم کاملی ارائه می‌دهیم که ارزش درخورتوجهی برای تجربه‌ی وسیله‌ی نقلیه به‌ارمغان می‌آورد. رانندگی خودران مشتریان را به یکی از کالاهای گران‌بها ترغیب خواهد کرد: زمان. سیستم «های‌وی پایلوت» به مشتریان اجازه می‌دهد بزرگ‌راه مونیخ به هامبورگ را به‌صورت کاملا‌ خودران بپیمایند. به‌عنوان مثال، آن‌ها می‌توانند با سرعت ۱۳۰ کیلومتربرساعت رانندگی و زمان خود را برای انجام کارهای دیگر مانند خواندن روزنامه یا فقط لذت‌بردن از چشم‌انداز جاده صرف کنند.

بی ام و INext

افزون‌براین، ناوگان آزمایشی خود را به تکنولوژی خودمختار سطح چهار براساس آی‌نکست در مناطق انتخابی فعال مجهز خواهیم کرد. شعار ما همیشه «اول ایمنی» است. با فناوری مناسب، شرکای فناوری خوب، مدل کاری کارآمد و چابک و فناوری خودران جاده‌های ما را برای همه امن‌تر می‌کند. مرکز فناوری خودران بی‌ام‌و پایگاهی برای توسعه‌ی مشتری‌محور ایجاد می‌کند. به‌لطف روحیه‌ی منحصربه‌فردی که این مرکز به‌وجود آورده، در‌حال‌تغییر فضای حمل‌ونقل شخصی برای مشتریان و ارزش‌دادن بیشتر به وقت باارزش آن‌ها هستیم.

منبع bmwblog

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده
تبلیغات

بیشتر بخوانید