شاسی بلند برقی نیو ES6 رونمایی شد

سه‌شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵
مطالعه 4 دقیقه
شرکت چینی و سازنده خودروی سوپراسپرت نیو EP9، از جدیدترین شاسی‌بلند برقی کوچک خود با قیمت حدود ۵۲ هزار دلار رونمایی کرد.
تبلیغات

نیو (Nio)، شرکت چینی سازنده خودروی الکتریکی که قبلا مدل سوپراسپرت برقی EP9 و شاسی‌بلند لوکس ES8 را عرضه کرده است، مدل سومی را به مجموعه‌ی محصولات برقی خود اضافه کرد. چند روز پیش طی رویدادی در شانگهای، نیو از شاسی‌بلند سایز کوچک و ارزان قیمت ES6 خود رونمایی کرد.

Nio ES6 SUV / شاسی بلند نیو

خودروی برقی Nio ES6 در این رویداد با عباراتی مانند «کارایی بالا»، «شعاع حرکتی بالا» و «هوشمند» معرفی شد و اطلاعات فنی کمی تاکنون درباره‌ی آن منتشر شده است. نسخه‌ی پرفرمنس سیستم محرکه الکتریکی تمام چرخ محرک نیو ES6 از موتور الکتریکی مغناطیس دائم ۱۶۰ کیلوواتی در محور جلو و موتور الکتریکی ۲۴۰ کیلوواتی القایی در عقب بهره می‌برد. گفته می‌شود که نسخه‌ی استاندارد این خودروی برقی از موتور الکتریکی ۱۶۰ کیلوواتی در محور عقب استفاده می‌کند. خروجی مجموع این دو موتور الکتریکی به ۵۴۴ اسب‌بخار قدرت و ۷۲۵ نیوتن‌متر گشتاور می‌رسد. شاسی‌بلند نیو ES6 در زمان ۴.۷ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد و در  مسافت ۳۳ متر، توقف کامل می‌کند.

Nio ES6 SUV / شاسی بلند نیو

نسخه‌ عملکردی (پرفرمنس) نیو ES6 با باتری ۸۴ کیلووات‌ساعت (آپشن) عرضه خواهد شد و طبق استاندارد NEDC می‌تواند شعاع حرکتی ۵۱۰ کیلومتر ارائه دهد. همچنین نسخه‌ی پایه این خودروی برقی از باتری ۷۰ کیلووات‌ساعت بهره می‌برد که شعاع حرکتی حدود ۴۱۰ کیلومتر ارائه می‌دهد. در شاسی و بدنه خودروی الکتریکی نیو ES6 از پلاستیک تقویت‌شده با آلومینیوم مستحکم با مقاومت بالا و فیبر کربن استفاده می‌شود که کمک موثری به کاهش وزن آن می‌کند. همچنین ضریب درگ ۰.۲۸ به آن قابلیت آیرودینامیکی مناسبی برای حرکت در جاده می‌دهد. 

Nio ES6 SUV / شاسی بلند نیو

از لحاظ فناوری، نیو ES6 دارای تجهیزاتی است که آن را به خودروی برقی قدرتمندی تبدیل می‌کند. نیو ES6 به سخت‌افزار نیو پایلوت (Nio Pilot) مجهز شده است که شامل تراشه EyeQ4 از شرکت فناوری خودران و نیمه‌خودران موبایل‌آی (Mobileye) و همچنین مجموعه‌ای از ۲۳ حسگر الکترونیکی می‌شود. این سیستم می‌تواند به‌صورت بی‌سیم به‌روزرسانی شود و سیستم تعاملی مبتنی بر گفتار آن از هوش مصنوعی استفاده می‌کند. علاوه‌بر این، ES6 را می‌توان با سیستم معطرسازی هوشمند ارائه کرد که چهار رایحه‌ی مختلف را با سناریوهای مختلف ارائه می‌دهد؛ به نظر می‌رسد این قابلیت مشابه سیستم Energizing Comfort ارائه شده توسط مرسدس بنز باشد.

Nio ES6 SUV / شاسی بلند نیو

نسخه‌ی استاندارد شاسی‌بلند برقی نیو ES6 مجهز به باتری ۷۰ کیلووات‌ساعت با قیمت حدود ۵۱ هزار ۹۰۵ دلار عرضه خواهد شد. همچنین قیمت نسخه‌ی استاندارد با پکیج باتری ۸۴ کیلووات‌ساعت نیز از ۵۹ هزار و ۱۵۵ دلار آغاز می‌شود. نسخه‌ی عملکردی شاسی‌بلند ES6 مجهز به باتری ۷۰ کیلووات‌ساعت از ۵۷ هزار و ۷۰۵ دلار و نسخه‌ی عملکردی مجهز به پکیج باتری ۸۴ کیلووات‌ساعت نیز با قیمت ۶۴ هزار و ۹۵۵ دلار عرضه خواهد شد. هم‌اکنون نیو سفارش‌های این خودروی برقی را در چین قبول می‌کند و تحویل نیز از اواسط سال آینده میلادی آغاز می‌شود. 

Nio ES6 SUV / شاسی بلند نیو

نیو طی شهریورماه امسال به شرکت سهامی عام تبدل شد و عرضه‌ی اولیه سهام (IPO) در بورس اوراق بهادار نیویورک، در چند روز اول معاملات پر سروصدایی را آغاز کرد. در هنگام انتشار این مطلب، قیمت هر سهم نیو ۷.۱۴ دلار است که باعث می‌شود تا ارزش بازار این شرکت به ۷.۳۳ میلیارد دلار برسد. این شرکت اعلام کرد که تا اواخر آذر امسال حدود ۹ هزار ۷۲۶ دستگاه مدل شاسی‌بلند ES8 فروخته است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات