فولکس واگن به‌دنبال توقف تولید مدل‌های کم‌فروش و سرمایه‌گذاری در خودروهای برقی است

چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
فولکس‌واگن در راستای اصلاح ساختار قصد دارد سیستم‌های محرکه کم تقاضا را کاهش دهد و  تا سال ۲۰۲۵ حدود ۲۰ خودروی الکتریکی به بازار عرضه کند.
تبلیغات

فولکس‌واگن آخرین خودروسازی است که برنامه‌های خود را برای بازسازی مجدد ساختار و سازمان‌دهی فعالیت‌های شرکت جهت دستیابی به سود بیشتر اعلام می‌کند. در این مورد خاص، فولکس‌واگن هنوز درباره‌ی اخراج کارکنان صحبت نمی‌کند. در عوض این شرکت قصد دارد تعداد سیستم محرکه خود را برای بازار اروپا به مقدار زیادی کاهش دهد. در نتیجه برخی از مدل‌ها احتمالاً با پایان تولید مواجه خواهند شد. 

فولکس واگن

اگرچه ما کنجکاویم تا اطلاعات خاصی درباره‌ی این موضوع به‌دست بیاوریم، اما فولکس‌واگن اطلاعات بیشتری ارائه نداده است. در بیانیه مطبوعاتی، این شرکت توضیح داده است که ترکیب‌های سیستم محرکه (پیشرانه و جعبه‌دنده) با میزان تقاضای کم، در مدل سال آینده حذف می‌شوند. علاوه‌بر این کاهش باید اثرات مثبتی بر پیچیدگی تولید و زنجیره‌ی تأمین داشته باشد؛ می‌توان این جملات را به‌معنی تعداد گزینه‌های سیستم محرکه‌ی کمتر و در نتیجه مدل‌های کمتر و ساده‌سازی روند تفسیر کرد؛ همچنین فولکس‌واگن به‌طور مستقیم اعلام کرد که سرمایه‌گذاری این شرکت برای مدل‌های جدید نیز با تغییر و اصلاح ساختار همراه می‌شود.

volkswagen/ فولکس‌واگن

رالف براندشتاتر، مدیر ارشد عملیات فولکس‌واگن گفت:

ما باید تغییر ساختار خود را با سرعت بشتری دنبال کنیم و کارآمدتر و چابک‌تر شویم. نباید دست از تلاش برداریم و باید پیشرفت‌های قابل توجهی در زمینه‌های مختلف داشته باشیم. آنچه تاکنون به‌دست آورده‌ایم، هنوز هم کافی نیست. 
Volkswagen Electric car Recall / فراخوان خودروی برقی فولکس‌واگن

این شرکت در طرح جسورانه‌ی خود قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ حدود ۲۰ خودروی الکتریکی به بازار عرضه کند. خودروساز بزرگ آلمانی مبلغ درخورتوجهی در زمینه‌ی محصولات برقی سرمایه‌گذاری می‌کند. در حقیقت برنامه‌ی فولکس‌واگن برای سرمایه‌گذاری به بیش از ۱۲.۵ میلیارد دلار در زمینه‌ی سیستم محرکه برقی، دیجیتالی‌سازی، فناوری خودران و خدمات حمل‌ونقل نیاز دارد. بیش از ۱۰.۲ میلیارد دلار از این مبلغ، به‌تنهایی برای توسعه‌ی خودروی الکتریکی و زیرساخت‌های آن اختصاص داده می‌شود.

بنابراین فولکس‌واگن در سال‌های آینده به‌دنبال صرف کردن هزینه‌های بیشتری است. کاهش سیستم‌های محرکه‌ی کم تقاضا و مدل‌های کم‌فروش به این شرکت کمک می‌کند تا بتواند ساختار خود را تا حدودی بهبود بخشد. اگرچه تاکنون اشاره‌ی خاصی به تعدیل نیروی کار و اخراج کارکنان نشده است، اما در نشست مطبوعاتی این گروه خودروسازی اعلام شد که ساختارها و فرآیندهای اداری کوچک‌تر خواهد شد. 

General Motors Mary Barra / مری بارا جنرال موتورز

جنرال موتورز و فورد هم اخیراً شرایط مشابهی داشتند و برنامه‌هایی برای تعدیل نیروی کار ارائه کرده‌اند. جنرال موتورز قصد دارد ۱۵ درصد از کارگران حقوق‌بگیر خود را اخراج کند و برنامه‌ی مشابهی هم در فورد اعلام شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات