هولولنز 2 مایکروسافت کامپیوتری همیشه‌متصل و مجهز به پردازنده کوالکام خواهد بود

سه‌شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
براساس گزارشی تازه، هولولنز ۲ مایکروسافت با بهره‌گیری از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۵۰، کامپیوتری مستقل و همیشه متصل خواهد بود.
تبلیغات

مایکروسافت در حال کار روی هولولنز جدیدی است که شناخت فعلی از آن تا حد زیادی به لطف افشاگری‌های مختلف از مایکروسافت میسر شده است. قبلا صحبت‌هایی مطرح شده بود مبنی بر اینکه هولولنز بعدی کامپیوتری مستقل با پردازنده‌ی اختصاصی کوالکام خواهد بود. اکنون به‌واسطه‌ی اعلام منابع جدید این موضوع تأیید شده است و مایکروسافت قصد دارد در نسل بعدی دستگاه واقعیت افزوده‌ی خود از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۵۰ استفاده کند.

آن‌طور که وب‌سایت Neowin گزارش می‌دهد، تراشه‌ی نام‌برده همان پردازنده‌ای است که در لنوو یوگا C630 و گلکسی بوک سامسونگ یافت می‌شود. به لطف آزمایش‌هایی که تاکنون از تراشه‌ی مورد بحث انجام شده، ما می‌دانیم که این پردازنده از سرعت کافی در رایانش معمولی برخوردار است.

ساخت هولولنز برپایه‌ی یک پردازنده‌ی آرم بدین معنی است که این دستگاه، کامپیوتری همیشه متصل خواهد بود. کاربر می‌تواند آن را روشن کند و ادامه‌ی فعالیت‌های خود را از همان جا که رها کرده است، به‌صورت تقریباً آنی از سر بگیرد؛ خصوصیتی که یک پردازنده‌ی قدرتمندتر و البته پرمصرف‌تر اینتل توان بهره‌مندی از آن را ندارد. علاوه‌براین، اسنپدراگون ۸۵۰ کوالکام از مودم X20 شبکه‌ی نسل چهارم موبایل (LTE) بهره می‌گیرد و به همین جهت می‌تواند قابلیت‌های واقعی بی‌سیم را ارائه دهد.

به جز اطلاع از بهره‌گیری هولولنز ۲ از سیستم‌عامل ویندوز کور اس و موارد یادشده‌ی بالا، هیچ اطلاعات دیگری از این دستگاه در دست نیست. انتظار می‌رود مایکروسافت هولولنز بعدی را در سال ۲۰۱۹ معرفی و روانه‌ی بازار کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات