مستر کارت درصدد ناشناس‌سازی تراکنش‌ها به‌کمک بلاک چین است

دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت مسترکارت، با ثبت یک پتنت جدید در حوزه‌ی بلاک‌چین، برنامه‌ی آینده‌ی خود را مخفی نگه‌داشتن هویت کاربران کیف پول‌های دیجیتال می‌داند.
تبلیغات

طبق گزارش‌ها، مسترکارت تصمیم دارد تجربه‌ی جدیدی را در زمینه‌ی ارز دیجیتال آغاز کند. این برنامه، بر پایه‌ی تراکنش‌های بلاک چین تنظیم‌ شده و اجازه می‌دهد «هر دونقطه‌ی اصلی مبدأ و مقصد و همچنین میزان مبلغ تراکنش‌ها» ناشناس بمانند.

اگرچه بسیاری از مردم فکر می‌کنند که در سیستم بلاک‌چین، همه‌چیز به‌صورت ناشناس پیش می‌رود؛ ولی واقعیت ماجرا، کمی با این تصورات متفاوت است. به‌عنوان‌مثال معماری بلاک‌چین این امکان را فراهم می‌کند که تراکنش‌ها به‌راحتی با کیف پول‌های دیجیتال شخصی تطبیق داده شوند. این پتنت با فراهم کردن یک لایه‌ی دیگر از حریم خصوصی، سعی می‌کند تا حدود بیشتری مشخصات تراکنش‌ها را پنهان نگه دارد. به گزارش Coindesk؛ ناشناس‌سازی یک والت یا کیف پول دیجیتال و کاربر مرتبط با آن، مستلزم اقدامات فنی است.

البته مسترکارت پیش‌ازاین نیز پتنت‌هایی را در حوزه‌ی بلاک‌چین و ارزهای رمزنگاری‌شده، به ثبت رسانده بود. یکی از این برنامه‌ها که به اوایل سال جاری برمی‌گردد، تلاش برای راه‌اندازی برنامه‌ای بود که بین دارایی‌های رمزنگاری‌شده و پول‌های فیات، رابطه برقرار می‌کرد.

برنامه‌ی ناشناس‌سازی تراکنش‌های مبتنی بر بلاک‌چین، هنوز صرفاً یک پتنت است. به همین دلیل هم مشخص نیست که مسترکارت، تا کجا می‌تواند آن را توسعه دهد. در حالی که قیمت بیت کوین همچنان در حال کاهش است، برخی از شرکت‌های بزرگ جهان همچنان به پتانسیل‌های فناوری زیرین آن، امیدوارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات