رابین دنهلم به‌عنوان رئیس هیئت مدیره تسلا انتخاب شد

پنج‌شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۸
مطالعه 2 دقیقه
تسلا، تولیدکننده‌ی محبوب خودروهای الکتریکی، این روزها به شدت با عواقب اقدامات جنجالی بنیان‌گذار خود دست و پنجه نرم می‌کند.
تبلیغات

شرکت خودروسازی تسلا به‌صورت رسمی رابین دنهُلم را به‌عنوان رئیس هیئت مدیره‌ی جدید خود منصوب کرد. اعلام رسمی تغییر رئیس هیئت مدیره‌ی Tesla به دنبال اتهام فریفتن سرمایه‌گذاران از سوی ایلان ماسک و توافق این خودروساز و کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا برای ایجاد تغییرات مدیریتی صورت می‌پذیرد، براساس این توافق، ایلان ماسک به‌مدت سه سال از ریاست هیئت مدیره‌ی تسلا محروم خواهد شد؛ اما به‌عنوان مدیرعامل به فعالیت خود ادامه خواهد داد. 

رابین دنهُلم که از سال ۲۰۱۴ در هیئت مدیره‌ی تسلا عضویت دارد، قرار است طی مدت ۶ ماه آینده از مدیریت امور مالی Telstra، غول مخابراتی استرالیا استعفا دهد. معرفی دنهلم به‌عنوان رئیس هیئت‌مدیره‌ی جدید تسلا در شرایطی صورت می‌پذیرد که او پیش از حضور در شرکت مخابراتی Telstra، به مدت هفت سال به‌عنوانی یکی از مدیران ارشد گروه خودروسازی تویوتا در استرالیا فعالیت کرده است. حضور در شرکت‌های Sun Microsystems و Juniper Networks در سیلیکون ولی از جمله‌ی دیگر سوابق کاری دنهلم به‌شمار می‌رود.

elon musk robyn denholm tesla / ایلان ماسک رابین دنهلم تسلا

اقدامات اخیر ماسک او را به یکی از مدیران جنجالی صنعت خودرو بدل کرده است

اختلاف تسلا و کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا زمانی آغاز شد که ایلان ماسک با انتشار توئیتی درحساب کاربری خود اعلام کرد که با تامین بودجه مورد نیاز از قرار هر سهم ۴۲۰ دلار، بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی خودروهای برقی را از بورس خارج ساخته و به یک شرکت خصوصی تبدیل خواهد کرد. پس از این توئیت ارزش سهام تسلا به میزان قابل توجهی افزایش یافت و بعد از آن که مشخص شد اساسا چنین سرمایه‌ای وجود خارجی ندارد، ارزش سهام خودروساز آمریکایی به‌شدت کاهش یافت. 

ماسک بعد از این بدون اشاره به محتوای توئیت قبلی خود، با انتشار بیانیه‌ای رسمی از تمامی همکاران خود در تسلا تشکر و تقدیر به عمل آورد. مدیرعامل جنجالی تسلا با اشاره به حضور خانم دنهلم در مقام ریاست هیئت مدیره‌ی این خودروساز اظهار داشت:

رابین تجربه‌ی بسیار زیادی در دو حوزه‌ی فناوری و صنعت خودرو دارد و طی چهارسال گذشته که به‌عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره‌ی تسلا فعالیت داشته، کمک شایانی به پیشبرد اهداف شرکت و تبدیل شدن آن به یک بنگاه اقتصادی و صنعتی سودآور کرده است. من بی‌صبرانه مشتاق آغاز همکاری نزدیک خود با رابین در جریان تلاشمان برای دستیابی به انرژی پایدار هستم. 
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات