جریمه ۱۴۶ میلیارد ریالی دو شرکت واردکننده موبایل

دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴
مطالعه 2 دقیقه
دو شرکت واردکننده‌ی تلفن همراه که کالاهای خود را با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کرده‌ و اقدام به عرضه‌ی آن‌ها با نرخ آزاد کرده بودند، بیش از ۱۴۶ میلیارد ریال جریمه شدند.
تبلیغات

مدیر کل اداره‌ی تعزیرات حکومتی استان تهران از جریمه‌ی ۱۴۶ میلیاردی و ممهور کردن پروانه‌ی واحد دو شرکت واردکننده‌ی گوشی تلفن همراه خبر داد. به‌گفته‌ی وی این دو شرکت کالاهای خود را با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کرده‌ و در عرضه‌ی آن بیش از ۷۳ میلیارد ریال گران‌فروشی کرده‌اند.

محمدعلی اسفنانی با تأکید بر قطعی بودن احکام صادرشده گفت:

گزارش تخلف دو شرکت واردکننده‌ی تلفن همراه از سوی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و سازمان صنعت، معدن و تجارت تهران، اوایل مرداد امسال به اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران ارسال شده بود که منجر به صدور حکم شد.

وی در ادامه‌ی صحبت‌های خود اضافه کرد:

این دو شرکت واردکننده‌ی گوشی تلفن همراه، کالاهای خود را با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کرده بودند و در عرضه‌ی آن مرتکب گران‌فروشی به مبلغ بیش از ۷۳ میلیارد ریال شدند. شعبه‌ی رسیدگی‌کننده پس از احراز تخلف، مرتکبان را در مجموع به پرداخت مبلغ ۱۴۶ میلیارد و ۶۴ میلیون و ۳۹۱ هزار و ۲۹۸ ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت و به ممهور کردن پروانه‌ی واحد به مهر تخلف اول محکوم کرد.
کاربر موبایل

پس از انتشار لیستی از شرکت‌های واردکننده‌ی موبایل که ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت کرده و اقدام به عرضه‌ی آن‌ها با نرخ آزاد کرده بودند کمیته‌ی ویژه‌ای با حضور نمایندگانی از گمرک، بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان و نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سازمان تعزیرات حکومتی تشکیل شد تا مستندات همه‌ی این شرکت‌ها بررسی شود. اسفنانی در مورد سایر پرونده‌های مربوط به گوشی تلفن همراه گفت:

از ۲۶ پرونده‌ی ارجاع‌شده به شعبه ۵۶ بدوی تخصصی تعزیرات حکومتی تهران، برای ۲۰ پرونده که گزارش آن‌ها تکمیل و تحقیقات آن کامل شد، رأی صادر شده است و پنج پرونده به علت نقص و ضرورت تحقیق بیشتر در حال بررسی و در جریان رسیدگی است و به‌زودی تصمیم گیری خواهد شد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات