هاوربایک اسکورپیون ساخت روسیه، آماده پیش‌ فروش شد

شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
نسخه تجاری هاوربایک برقی اسکورپیون ساخت شرکت هاورسرف روسیه با قیمت نهایی ۱۵۰ هزار دلار، پیش فروش می‌شود.
تبلیغات

پس از اولین ملاقات با هاوربایک موتورسیکلت‌مانند اسکورپیون (Scorpion) در اوایل سال ۲۰۱۷، بسیاری به این اختراع و پرواز نهایی آن با دیده شک می‌نگریستند. با این حال شرکت روسی هاورسرف به‌تازگی اعلام کرد که این ماشین پرنده برای تولید تجاری آماده شده و پیش‌فروش آن امکان‌پذیر است. همچنین تحویل هاوربایک اسکورپیون برای سال ۲۰۱۹ برنامه‌ریزی شده است. 

Scorpion hoverbike / هاوربایک اسکورپیون

زمانی که هاوربایک اسکورپیون رونمایی شد، به طور جدی سؤالاتی در مورد ایمنی آن مطرح شد؛ زیرا تیغه‌های چرخان آن همراه با پایه‌های بزرگ، از لحاظ ایمنی خطرناک به نظر می‌رسید. با این وجود شرکت هاورسرف (Hoversurf) به‌سرعت از نمونه پروتوتایپ به تولید نمونه تجاری حرکت کرد و در اولین قدم، از امضای قرارداد با پلیس دبی خبر داد. همچنین با دریافت مجوز اداره هوانوردی ایالات متحده آمریکا توسط هاوربایک اسکورپیون، این خودروی پرنده برقی به عنوان وسیله نقلیه فوق‌سبک شناخته خواهد شد.

Scorpion hoverbike / هاوربایک اسکورپیون

طرح طبقه‌بندی هاوربایک به عنوان وسیله نقلیه فوق‌سبک، منجر به اصلاح برخی از قطعات و جزئیات طراحی اسکورپیون برای برآورده کردن الزامات قانونی شد؛ اما این اصلاحات تفاوت چندانی با مدل اولیه ایجاد نمی‌کنند و هنوز هم به صورت یک هاوربایک کوادکوپتر است.

به‌لطف قاب جدید فیبر کربن، وزن کلی هاوربایک اسکورپیون به ۱۱۴ کیلوگرم کاهش می‌یابد تا بتواند با مقررات قانونی اداره هوانوردی ایالات متحده منطبق شود. همچنین در انطباق با این مقررات، بیشینه سرعت ماشین پرنده اسکورپیون به ۹۶ کیلومتر بر ساعت محدود می‌شود که پایین‌تر از حد مجاز قانونی است. با توجه به این مشخصات، هاوربایک اسکورپیون می‌تواند بدون گواهینامه خلبانی مورد استفاده قرار بگیرد و اشخاص عادی نیز قادر خواهند بود از آن استفاده کنند.

Scorpion hoverbike / هاوربایک اسکورپیون

یکی دیگر از اصلاحات نسخه تجاری هاوربایک اسکورپیون، باتری ترکیبی (هیبرید) لیتیوم-منگنز-نیکل است که بسته به وزن خلبان و شرایط آب‌وهوایی می‌تواند زمان پرواز بین ۱۰ تا ۲۵ دقیقه ارائه دهد. علاوه بر این حالت هواپیمای بدون سرنشین کنترل از راه دور نیز وجود دارد که زمان پرواز آن به ۴۰ دقیقه نیز می‌رسد. 

Scorpion hoverbike / هاوربایک اسکورپیون

افرادی که مایل به خرید یک اسباب‌بازی فوق‌العده گران‌قیمت و کمی خطرناک با زمان پرواز محدود ۱۵ دقیقه هستند، می‌توانند با سپرده‌گذاری ۱۰ هزار دلار، اسکورپیون روسی را سفارش دهند. قیمت کامل هاوربایک اسکورپیون، ۱۵۰ هزار دلار تعیین شده است و تحویل آن بین ۲ تا ۶ ماه از زمان رزرو انجام می‌شود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات