IBM و دانشگاه کلمبیا دو شتاب‌ دهنده‌ استارتاپی بلاک‌ چین را راه‌اندازی می‌کنند

شنبه ۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
بخش تحقیقات و نوآوری دانشگاه کلمبیا با مشارکت مرکز بلاک‌چین شرکت IBM، دو شتاب‌دهنده را با محوریت توسعه‌ی کسب‌وکارهای پایدار بخش بلاک‌چین راه‌اندازی می‌کنند.
تبلیغات

روز ۱۹ نوامبر ۲۰۱۸، دانشگاه کلمبیا و شرکت IBM اعلام کردند که دو شتاب‌دهنده‌ی استارتاپی بلاک‌چین را به‌عنوان اجزای مهم مرکز تحقیقاتی، ‌آموزشی و نوآوری «فناوری بلاک‌چین و شفافیت داده» خود معرفی می‌کنند.

این مراکز شتاب‌دهنده، امکان دسترسی به دارایی‌ها، دانش و پشتیبانی لازم را برای ۲۰ کارآفرین و بنیان‌گذار شبکه‌های بلاک‌چین در سرتاسر جهان فراهم می‌کنند تا از این طریق، کسب‌وکارهای پایدار مبتنی بر بلاک‌چین یا شبکه‌های بلاک‌چین سطوح سازمانی را راه‌اندازی کنند.

شتاب‌دهنده‌ی شبکه‌ی بلاک‌چین IBM، توسعه‌ی جهانی ۱۰ شرکتی را که در مراحل پیشرفته‌تر قرار دارند، تسریع می‌کند و روی ساخت یک شبکه‌ی تجاری سازمانی و پایگاه کاربری برای راهکارهای مبتنی بر بلاک‌چین آن‌ها متمرکز خواهد بود. دیوید پست، مدیرعامل شتاب‌دهنده‌ی بلاک‌چین IBM می‌گوید:

به‌نظر می‌رسد امکانات و کاربردهای فناوری بلاک‌چین بی‌پایان است. ما شاهد بودیم که نیروهای مستعد فنی، چگونه برای ساخت برنامه‌های کاربردی پیشرو تلاش می‌کنند.ما معتقدیم که تصویب بلاک‌چین، امری اجتناب‌ناپذیر است. اما دریای تغییرات پیش‌رو، به تخصص و تکنولوژی مناسب نیاز دارد. همکاری IBM و دانشگاه کلمبیا به بنیان‌گذارانی که در اوایل یا میانه‌ی راه ساخت شبکه‌های سطح سازمانی هستند، کمک می‌کند تا نوآوری‌های بلاک‌چین را روبه‌جلو هدایت کنند.

از طرف دیگر، شتاب‌دهنده‌ی بلاک‌چین کلمبیا، ابزارها و تخصص لازم برای راه‌اندازی استارتاپ‌های بلاک‌چین را در اختیار ۱۰ شرکتی قرار می‌دهد که در مرحله‌ی ایده‌پردازی هستند. تا زمانی که کارآفرینان، ارتباط خود را با دانشگاه کلمبیا یا هر دانشگاه دیگر نیویورک حفظ کنند، همه‌ی امکانات را در اختیار خواهند داشت.

ساتشی رائو، مدیرعامل شتاب‌دهنده‌ی بلاک‌چین دانشگاه کلمبیا می‌گوید:

تیم‌هایی که در مراحل ابتدایی یا رشد قرار دارند، از منابع فناوری، تخصص و شبکه‌های IBM بهره‌مند می‌شوند و به‌طور هم‌زمان، دانشگاه کلمبیا نیز با تحقیقات نوآورانه و نیروهای متخصص حوزه‌ی بلاک‌چین و شفافیت داده، به این روند کمک می‌کند. به‌علاوه، این تیم‌ها از مزایای جوامع در حال رشد بلاک‌چین نیویورک هم استفاده می‌کنند.
IBM Columbia Accelerators

فراتر از تکنولوژی بلاک‌چین:  توسعه‌ی کسب‌وکارهای پایدار

برخی از تسهیلات دیگری که دو برنامه‌ی شتاب‌دهنده‌ی مذکور در اختیار تیم‌ها و شرکت‌ها می‌گذارند؛ عبارت‌اند از: کمک یک شبکه‌ی تخصصی از تیم‌های پشتیبانی فنی و تجاری، کارگاه‌های آموزشی IBM، دسترسی به ارتباطات جامعه تحقیقاتی دانشگاه کلمبیا، همکاری دانشجویان مستعد و برتر و فناوری IBM Cloud. بخشی از برنامه‌ی شتاب‌دهنده‌ها نیز این است که کارآفرینان بهترین شیوه‌های ایجاد شبکه‌های ایمن و پایدار بلاک‌چین و اکوسیستم آن را بررسی کنند. در این راه، استادان علمی، فنی و مربیان کسب‌وکار شرکت IBM، دانشگاه کلمبیا و دیگر سازمان‌ها نیز به کارآفرینان کمک می‌کنند.

انتظار می‌رود که هر دو برنامه‌ی شتاب‌دهنده، در فصل اول سال ۲۰۱۹ کار خود را شروع کنند، گرچه IBM شبکه‌سازی نامزدها را آغاز کرده است. از آنجا که تیم‌های نهایی، از طرف شتاب‌دهندگان دعوت می‌شوند، شرکت‌ها باید به دنبال توصیه‌نامه‌هایی از طرف سرمایه‌گذاران، مشتریان یا نمایندگان IBM باشند.

پس از اتمام برنامه‌های این دو شتاب‌دهنده، IBM در مورد مشارکت استراتژیک با شرکت‌های فوق تصمیم‌گیری می‌کند و در غیر این‌صورت، به مقیاس‌پذیری مفاهیمی که در طول برنامه‌ها ارائه‌ شده‌اند، ادامه می‌دهد.    

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات