نوکیا تیم‌های خود را برای توسعه شبکه 5G تلفیق می‌کند

شنبه ۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
نوکیا بعد از سال‌ها تلاش برای توسعه‌ی تکنولوژی‌های مختلف، به توسعه‌ی شبکه 5G روی آورده است.
تبلیغات

همان‌طور که احتمالا متوجه شده‌اید، تلاش‌های Nokia خارج از هسته‌ی تجارت شبکه به‌خوبی پیش نرفته است؛ برنامه‌های دوربین واقعیت مجازی‌اش نامشخص است و با وجود فروش واحدهای دیجیتالی سلامت خود، در تکرار موفقیت‌های شرکت ویدینگز (Whithings) شکست خورد. حال این شرکت برنامه‌های خود را برای تمرکز به تخصص اصلی خود تغییر می‌دهد. نوکیا گروه گوشی همراه خود را با گروه شبکه‌های باسیم به تیمی واحد تلفیق می‌کند تا پتانسیل 5G را به‌صورت کامل بررسی کنند. این گروه سرپرست خود را خواهد داشت (هنوز نام او اعلام نشده)، اما هم‌اکنون تیم اجرایی این گروه در حال تشکیل است.

رهبر تیم شبکه‌ی موبایل این شرکت، مدیر سابق آلکاتل-لوسنت (Alcatel-Lucent)، مارک روان این شرکت را ترک می‌کند و گفته می‌شود جای خود را به تامی ییتو ۲۳ ساله «کارشناس تکنولوژی‌های رادیویی» خواهد داد. مدیرعامل نوکیا رَجیف سوری می‌گوید:

تلفیق ویژگی‌های این فرد از جمله اینکه می‌داند چگونه کارها را جلو ببرد و تجربه فروش بالایی دارد، از او رهبری قوی می‌سازد.

خیلی زود است که بگوییم آیا این تغییرات موثر هستند یا خیر، اما برنامه‌ریزی برای توسعه 5G‌ در زمان خوبی انجام شده است. تعدادی از اپراتورهای اصلی شبکه موبایل، از جمله متصدیان شرکت‌های آمریکایی مانند اِی‌تی‌اَند‌تی (AT&T)، تی‌موبایل (T-mobile) و وِرایزن (Verizon) یا در میانه‌ی کار روی راه‌اندازی شبکه‌های 5G هستند و فقط چندماه با آن فاصله دارند. اگر نوکیا با کارت‌هایش درست بازی کند، می‌تواند در انتشار سرویس 5G شماره یک باشد و شکست‌های اخیرش را خاطراتی دوردست بداند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات