اینستاگرام، ظاهر صفحه‌ پروفایل کاربرانش را تغییر می‌دهد

پنج‌شنبه ۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳
مطالعه 2 دقیقه
اینستاگرام اعلام کرده است که قصد دارد طراحی صفحه‌ی پروفایل کاربرانش را به‌منظور تاکید کمتر روی تعداد فالوورها، دستخوش تغییر کند.
تبلیغات

اینستاگرام ساعاتی پیش طی بیانه‌ای رسمی اعلام کرد که در صدد است تا طراحی صفحه‌ی پروفایل کاربران را از جهات زیادی تغییر دهد؛ این شرکت در بیانیه‌ای نوشته است: «طی هفته‌های آتی، ممکن است شاهد بازآرایی بخش‌های مختلف موجود در قسمت بالایی پروفایل خود باشید؛ از جمله اعمال تغییراتی در آیکون‌ها و گزینه‌های موجود در پروفایل و نحوه‌ی ناوبری شما بین تب‌های مختلف». البته این را در نظر داشته باشید که عکس‌های گرید قرار نیست از این اپلیکیشن حذف شوند و لازم است از این حیث، خیالتان راحت باشد. 

نمونه‌های تغییراتی را که اینستاگرام قرار است در صفحه‌ی پروفایل کاربرانش ایجاد می‌کند، می‌توانید در تصویر موجود در بدنه‌ی این مطلب مشاهده کنید. قابل‌توجه‌ترین تغییر این بخش، بی‌شک به نمایش تعداد فالوورها بر می‌گردد؛ ظاهرا Instagram با این کار قصد دارد نشان دهد که دیگر تاکیدی روی تعداد فالوور ندارد. 

در طراحی جدید صفحه‌ی پروفایل، تعداد فالوورها در بخش بالایی دیده نمی‌شوند و همچنین از فونت کوچک‌تری برای نمایش آن استفاده شده است. توییتر اخیرا تغییری مشابه را به‌منظور تاکید کمتر روی اعداد و ارقام در نسخه‌ی iOS اپلیکیشن خود اعمال کرد تا از این طریق توییت‌های دارای محتوای معنی‌دار در اولویت نمایش قرار گیرند، نه آن‌هایی که تعداد لایک و ری‌توییت بالایی دارند. 

طراحی جدید صفحه پروفایل اینستاگرام / Instagram

طراحی جدید صفحه‌ی پروفایل اینستاگرام

اینستاگرام قطعا در پی آن است تا اعتبار پلتفرم بزرگ خودش را حفظ کند؛ دقیقا به همین دلیل بود که این شرکت چند روز پیش اعلام کرد قصد دارد با حساب‌های کاربری دارای فالوور، لایک و کامنت فیک، برخورد کند.

گزینه‌‌های Follow و Message در طراحی جدید صفحه‌ی پروفایل اینستاگرام، در کنار هم جای می‌گیرند؛ در ضمن با مراجعه به لیست فالویینگ‌های یک کاربر، می‌توانید از تعداد و لیست فالوورهای مشترک‌تان، مطلع شوید. به‌علاوه در صفحه‌ی اصلی پروفایل، از این پس شاهد تب‌های IGTV ،Shop ،Posts ،Grid و Tagged خواهیم بود که جالب‌توجه‌ترین نکته، این است که بالاخره IGTV قرار است دارای تب متخص به خود باشد. 

فراموش نکنید که تب Shop تنها مختص حساب‌های کاربری تجاری است؛ در چنین حساب‌هایی شاهد گزینه‌های Call ،Directions و Start Order هم خواهیم بود.

اینستاگرام گفته است که فعلا روی این تغییرات کار می‌کند و قصد دارد طی هفته‌های پیش‌رو، طی چند مرحله‌ی مختلف، آن‌ها را مورد بررسی و آزمایش قرار دهد. این شرکت بر اساس بازخوردهای به‌دست‌رسیده از سوی کاربرانش، همچنان به بهینه‌تر کردن پروفایل‌ها ادامه خواهد داد.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات