امکان دسترسی صوتی به دستیار گوگل در iOS اضافه شد

چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۳
مطالعه 2 دقیقه
با قابلیت جدید گوگل کاربران می‌توانند با گفتن عبارت «هِی سیری، هِی گوگل» برنامه‌ی دستیار گوگل را در iOS سریع‌تر باز کنند.
تبلیغات

برنامه‌های گوگل همیشه یک قدم عقب‌تر از اپل بوده‌اند و این موضوع درزمینه‌ی برنامه‌ی نقشه و موسیقی و حتی سیری (Siri) صادق بوده است. بیایید بپذیریم که سیری درمقایسه‌با دستیار گوگل (Google Assistant) در بسیاری از ویژگی‌ها خصوصاً تشخیص گفتار برتر است. بااین‌حال، امروز قدمی جدید برای دستیابی به دستیار گوگل ازطریق میانبرهای سیری برداشته شد.

مقاله‌های مرتبط:

    آخرین نسخه از دستیار گوگل برای آی‌اواس (iOS) حالا از ویژگی میانبرهای Apple پشتیبانی می‌کند. کاربر می‌تواند برنامه‌ی میانبر بسازد تا با گفتن عبارت انتخابی‌اش، دستیار گوگل را بازکند. برای مثال، اگر به سیری بگوید «شب‌به‌خیر» (Goodnight) گوشی به حالت «لطفا مزاحم نشو» (Do Not Disturb) تغییر وضعیت خواهد داد. در این وضعیت صدای تماس و پیامک در حالت سکوت قرار خواهد گرفت.

    google assistant iOS

    حال کاربر می‌تواند عبارت «هِی گوگل» (Hey Google) را برنامه‌ریزی کند تا برنامه‌ی دستیار گوگل را بازکند. به‌محض بازشدن برنامه، دستیار گوگل منتظر شنیدن دستور خواهد بود. این بدین معنی است که کاربر عبارت «هِی سیری، هِی گوگل» را می‌گوید و کمی بعد برنامه‌ی دستیار بازمی‌شود و دستورهای خود را به گوگل می‌تواند بگوید.

    درحال‌حاضر، این بهترین راه‌حل نیست؛ اما بهتر از آن است که مجبور باشید بگویید «هی سیری! دستیار گوگل را برایم بازکن، هِی گوگل!» (hey siri, Open Google Assistant, Hey Google). با قابلیت اضافه‌شده‌ی جدید، کاربر می‌تواند جزئیات عبارتی را تغییر دهد که می‌خواهد با آن دستیار گوگل را صدا بزند. فقط امیدواریم که این ویژگی جدید به احساسات سیری لطمه نزند.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات