استفاده اندروید پای از یادگیری ماشین برای تنظیم نور صفحه نمایش

چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
دارندگان گوشی‌های اندروید پای به‌زودی می‌توانند با به‌روزرسانی جدید، تجربه بهتری از تنظیم خودکار روشنایی صفحه‌نمایش داشته باشند.
تبلیغات

سازنده‌های دستگاه اندرویدی قبل از اندروید ۹، از توصیه‌های سازنده‌های صفحه‌نمایش برای تنظیم نور صفحه نسبت به نورمحیط استفاده می‌کردند. این نگاشت برای همه کاربران به یک صورت بود و دارندگان گوشی‌های همراه باید پیوسته از نوار روشنایی برای تنظیم نور صفحه به میزان مورد نظرشان استفاده می‌کردند. کشیدن نوار به سمت چپ، صفحه را تاریک‌تر و کشیدن آن به سمت راست، روشنایی را بیشتر می‌کرد. دستکاری کردن این نوار باعث می‌شد هربار که تنظیمات نور محیط تغییر می‌کرد، دوباره نیاز داشت تا کاربر این نوار را تنظیم کند.

با اندروید ۹، گوگل تغییری را در نظر گرفته است که روشنایی تطبیقی را بهبود دهد. این سیستم‌عامل حالا از یادگیری ماشین استفاده می‌کند تا بفهمد که وابسته به محیط، روشنایی صفحه دلخواه کاربر چه میزانی است. گوشی هر بار را که شما نوار روشنایی را به میزان دلخواهتان تنظیم می‌کنید، به خاطر می‌سپارد. دستگاه آموزش می‌بیند تا به‌طور خودکار نوار روشنایی را هربار که نور محیط تغییر می‌کند تنظیم کند. این کاری است که در اندروید اوریو کاربر باید خودش انجام دهد. به‌گفته‌ی گوگل:

ما باور داریم که روشنایی صفحه یکی از ویژگی‌هایی است که باید خودش توانایی تنظیم خودکار را به‌صورت کامل داشته باشد و انجام این تغییرات در اندروید پای قدمی به سمت این موضوع است. این قابلیت، برای نمایش بهترین عملکرد گوشی است و نباید مهم باشد که مدل یادگیرنده روی دستگاه شما اجرا می‌شود یا روی محیط ابری (Cloud)، دستگاه شما باید در عرض یک شب که به شارژ متصل است آموزش ببیند.

گوگل می‌گوید مدلی که برای بهبود روشنایی تطبیقی استفاده می‌کند توانایی به‌روزرسانی دارد و براساس استفاده‌ی کاربر بهبود پیدا می‌کند. مدل‌های پیکسل گوگل از حالا این ویژگی را دارند و شرکت با سازنده‌های اندروید در تعامل است تا این ویژگی را به گوشی‌های دیگر دارای Android Pie نیز اضافه کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات