برترین نوآوری‌های سال ۲۰۱۸ از نگاه مجله Time - قسمت اول

دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰
مطالعه 20 دقیقه
مجله‌ی تایم طبق سنت هر ساله‌ی خود، امسال هم نوآورانه‌ترین محصولات سال ۲۰۱۸ را انتخاب کرده است که در مقاله‌ی پیش‌رو، نگاهی به آن‌ها خواهیم انداخت.
تبلیغات

مجله‌ی بزرگ و معتبر Time هر سال، بهترین محصولات نوآورانه را انتخاب می‌کند؛ محصولاتی که طبق ادعای این مجله، می‌توانند دنیای ما را به جایی بهتر، هوشمندتر و حتی اندکی سرگرم‌کننده‌تر تبدیل کنند.

برترین نوآوری‌های سال ۲۰۱۸ که در ادامه‌ی مقاله قابل‌مشاهده هستند، در حقیقت از بین صدها نامزد در دسته‌های مختلف توسط دبیران و خبرنگاران مجله‌ی تایم انتخاب شده‌اند؛ افراد و شرکت‌های مختلف، محصولات خودشان را عمدتا به‌صورت آنلاین در لیست نامزدها قرار داده‌اند.

مقامات مجله‌ی تایم پس از مشخص کردن نامزدهای نهایی، آن‌ها را از لحاظ فاکتورهای کلیدی بررسی و سرانجام برترین‌ها را مشخص کردند؛ از میان مهم‌ترین فاکتورهای دخیل در انتخاب محصولات می‌توان به اصالت، خلاقانه‌بودن، میزان تاثیرگذاری و اهداف آن‌ها اشاره کرد.

در ادامه می‌توانید لیست برترین نوآوری‌های سال ۲۰۱۸ را که در جدیدترین شماره از مجله‌ی تایم منتشر شده است، مشاهده کنید؛ محصولاتی که با ویژگی‌هایشان، نحوه‌ی زندگی، کار کردن، بازی کردن و فکر کردن روزمره‌ی ما را دستخوش تغییر می‌کنند. 

برترین نوآوری های سال 2018 از نگاه تایم / Time

Aira

وقتی نابینایان، می‌توانند ببینند

برای افرادی که نابینا هستند، کارهای روزمره نظیر مرتب‌سازی ایمیل‌ها یا شستن لباس‌ها، بسیار چالش‌برانگیز است. اما چه می‌شد اگر آنان می‌توانستند چشمان افرادی را که توانایی دیدن دارند، برای مدتی کوتاه «قرض بگیرند»؟ این موضوع در واقع ایده‌ی اصلی Aira است؛ دستگاهی جدید و اشتراکی (با پرداخت ماهانه ۹۹ دلار) که به هزاران کاربر خود امکان می‌دهد تا با استفاده از گوشی هوشمند‌ یا عینک اختصاصی Aira، از محیط زندگی خود ویدیوهای زنده استریم کنند و آن را برای یکی از نمایندگان شرکت سازنده بفرستند.

این نماینده که به‌صورت ۲۴ ساعت ۷ روز هفته در دسترس است، می‌تواند سوالات مختلف را پاسخ دهد، اشیای مختلف را برای فرد نابینا توصیف کند یا وی را در مسیرهای مختلف، راهنمایی نماید. گرگ استیلسون، مدیر محصول Aira که خود نیز فردی نابینا است، می‌گوید که می‌توان با بهره‌گیری از این محصول، تنوع بالایی از کارهای روزمره را انجام داد. وی که سابقه‌ی کار طولانی‌مدت با Aira را دارد، می‌گوید: «من به‌مدت یک سال از این دستگاه استفاده کردم؛ آن سال، بیشتر از هر سال دیگری در تمام عمرم، احساس راحتی و آزاد بودن به من منتقل شد».

برترین نوآوری های سال 2018 از نگاه تایم / Time

Eargo Max

سمعکی نوآورانه برای کم‌شنوایان

تقریبا ۴۸ میلیون آمریکایی با مشکلات شنیداری دست‌وپنجه نرم می‌کنند؛ درحالی که عده‌ی کثیری از آن‌ها می‌توانند از دستگاه‌های کمک‌یار شنوایی موجود در بازار استفاده کنند، اما برخی از افراد هستند که با در نظر گرفتن وجهه‌ی زیبایی‌شناسی ماجرا، تمایلی به استفاده از سمعک ندارند. کریستین گورمسن، مدیرعامل Eargo، شرکتی که هشت سال روی محصولی نوآورانه کار کرد تا به کمک کم‌شنوایان بیاید، می‌گوید: «بسیاری از افراد از اینکه مشکل شنوایی دارند، شرمسار هستند».

Eargo Max که محصولی ۲٬۴۵۰ دلاری است، در واقع یک سمعک قابل‌شارژ به‌شمار می‌آید و به‌طور ویژه برای افرادی ساخته شده که با مشکل شنواییِ خفیف تا متوسط مواجه هستند. سمعک‌های سنتی فعلی، اطراف گوش را می‌پوشانند و به‌طور معمول فرد لازم است برای نصب آن‌ها و برخی کارهای مرتبط، به متخصصان شنوایی‌سنجی مراجعه کند. این درحالی است که Eargo Max کاملا در تضاد با این محصولات قرار می‌گیرد و به‌راحتی می‌توان آن را در داخل گوش جای داد. در ضمن، افراد می‌توانند آن را به‌صورت آنلاین و با همیاری یک فرد متخصص، خریداری کنند. این محصول تاکنون توانسته است نظر افراد زیادی را به خود جلب کند؛ شرکت Eargo انتظار دارد تا پایان سال ۲۰۱۸، به ۲۰ هزار کاربر فعال دست پیدا کند.

برترین نوآوری های سال 2018 از نگاه تایم / Time

Gillette TREO

تیغی ریش‌تراش برای کمک به معلولین

بیشتر ریش‌تراش‌های فعلی به این‌منظور ساخته‌ شده‌اند که به افراد کمک کنند تا بتوانند خودشان ریش‌شان را بترشاند. بنابراین، استفاده از چنین محصولاتی برای افراد سالخورده یا معلول که اکثر کارهایشان توسط فردی دیگر انجام می‌شود، اگر لزوما دردناک نباشد، کاری سخت به‌شمار می‌آید؛ از آن‌جایی که تیغه‌ی این محصولات برای این ساخته‌ نشده‌اند که فرد ثانویه با آن‌ها، کار اصلاح معلولین را انجام دهد، چنین کاری می‌تواند برایشان دردناک باشد. 

Gillette TREO در حقیقت نخستین تیغ ریش‌تراشی است که به این‌منظور و برای کمک به افراد ناتوان ساخته شده است؛ این تیغ بیشتر از همه، مناسب اصلاح صورت مردان است. Gillette TREO شامل یک تیغه‌ی انعطاف‌پذیر و دسته‌ای توخالی به‌شکل قلم‌مو است که می‌توان در آن، ژلِ شفاف اصلاح (جایگزینی مناسب برای کرم اصلاح که کثیف‌کاری زیادی دارد) را قرار داد.

سوشانت تریودی، یکی از مدیران شرکت سازنده‌ی این تیغه‌ی ریش‌تراش، می‌گوید: «عملِ اصلاح، فراتر از صرفا تراشیدن مو از روی صورت فرد است؛ این روند باید به‌آسانی و بدون دردسر صورت گیرد». گفته می‌شود که Gillette TREO وارد فاز نهایی از مرحله‌ی آزمایشی خود شده است و در آینده‌ای نزدیک، در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

برترین نوآوری های سال 2018 از نگاه تایم / Time

WHILL Model Ci

ویلچری که معلولین را توانمند می‌سازد

بیش از ۳ میلیون آمریکایی، امروزه برای حرکت کردن، نیازمند ویلچر هستند و طی سال‌های اخیر، محصولات بسیار کمی برای کمک به این افراد ساخته شده است. بیشتر ویلچرها، بزرگ‌جثه هستند و برای عبور از بسیاری از مسیرها، فرد را با مشکل روبه‌رو می‌کنند. WHILL Model Ci یک ویلچر الکتریکی ۳٬۹۹۹ دلاری است که با بهره‌گیری از چرخ‌های جلوی جدید و نوآورانه به اسم «Omni-Wheels» می‌تواند مسیری ۱۶ کیلومتری را به‌راحتی طی کند، از موانعی با ارتفاع ۵۰ میلی‌متری بالا رود و در بسیاری از مسیرها، به‌راحتی به حرکت کردن بپردازد. 

قطعات WHILL Model Ci را می‌توان در عرض چند دقیقه به‌سادگی از هم جدا کرد، موضوعی که حمل کردن آن را به امری بسیار ساده تبدیل می‌کند. Model Ci که در چندین رنگ‌بندی از جمله طلایی و صورتی کمرنگ در دسترس قرار دارد، از زمان عرضه در ژانو‌یه‌ی ۲۰۱۸، موفق به ثبت رکورد فروش ۱۰ هزار واحد شده است.

برترین نوآوری های سال 2018 از نگاه تایم / Time

کنترلر مخصوص بازی Xbox Adaptive

وقتی تجربه‌ی بازی‌های ویدئویی، برای افراد بیشتری لذت‌بخش می‌شود

برای افرادی که از لحاظ تحرک دستان‌شان با محدودیت‌هایی مواجه هستند،‌ انجام بازی‌های ویدئویی که به‌طور معمول برای تجربه‌ی آن‌ها باید از کنترلری با دکمه‌‌های کوچک استفاده کرد، می‌تواند امری چالش‌برانگیز و سخت باشد. گرچه برخی گیمرها و شرکت‌های کوچک اقداماتی را در این زمینه انجام داده‌اند، اما تا امروز هیچ‌یک از شرکت‌های بزرگ و شناخته‌شده، قدم مهمی به‌منظور ساده‌کردن تجربه‌ی بازی برای معلولین برنداشته بودند. 

مایکروسافت به‌تازگی موفق شده است با همکاری Cerebral Palsy Foundation، کنترلر جدیدی را به‌نام Xbox Adaptive به قیمت ۱۰۰ دلار تولید کند. Xbox Adaptive در حقیقت کنترلری بزرگ برای آن‌هایی است که با مشکلات مربوط به معلولیت، دست‌وپنجه نرم می‌کنند. دکمه‌های اصلی روی این کنترلر (نسبت به مدل قدیمی آن) حدودا چهار برابر بزرگ شده‌اند و قطر آن‌ها به‌اندازه‌ای است که می‌توان به‌سادگی با وارد کردن اندکی نیرو توسط آرنج یا چانه فشارشان داد. 

این کنترلر همچنین دارای چند درگاه است که می‌توان از آن طریق، موارد بیشتری را نظیر پدال پا به آن متصل کرد. کریس کوجاوسکی، از طراحان Xbox، در بیاناتش از دیگر شرکت‌ها خواسته است که این رویه را پیش بگیرند و محصولاتی را برای افراد معلول، تولید کنند: «ما امیدواریم که کنترلر Xbox Adaptive به یک کاتالیزور برای کمک به افراد معلول برای تجربه‌ی بازی‌های ویدئویی تبدیل شود».

برترین نوآوری های سال 2018 از نگاه تایم / Time

Burrow Sofa

کاناپه‌ای نرم با طراحی ماژولار

استفن کول و کبیر چاپرا همواره برای میزان فروش محصولاتِ کسب‌و‌کارشان دچار چالش بودند؛ آن‌ها نخست سراغ ساخت کاناپه‌های ارزان‌قیمت رفتند، محصولاتی که می‌شد سریعا آن‌ها را به خریدار تحویل داد و درآمد کسب کرد؛ اما مشکل اینجا بود که چنین کاناپه‌هایی در طولانی‌مدت دوام نداشتند و ضمنا سرهم کردن آن‌ها، کاری طاقت‌فرسا به‌شمار می‌آمد. آنان سپس سراغ فروش کاناپه‌های لوکس رفتند که از طراحی جذاب و باکیفیتی بهره‌مند بودند، اما برای تحویل دادن آن‌ها می‌بایست هزینه‌ی زیادی متحمل می‌شدند.

این دو نفر در نهایت تصمیم گرفتند شرکت Burrow را تاسیس کنند تا بتوانند محصولی بسازند که نه آن‌قدر گران‌قیمت و لوکس باشد که بعضی از افراد توان خریدش را نداشته باشند و نه آن‌قدر ارزان و بی‌کیفیت باشد که در درازمدت باعث نارضایتی افراد شود. کاناپه‌ی ساخته‌شده توسط این شرکت دارای طراحی ماژولار با سه جای نشستن است؛ گفته می‌شود که آنان پس از ده بار طراحی، سرانجام توانسته‌اند محصول نهایی را بسازند. 

Burrow Sofa دارای قیمت پایه‌ی ۱٬۱۹۵ دلار است و شرکت سازنده، آن را به‌صورت قطعه‌قطعه برای سرعت بخشیدن به روند ارسال، برای مشتری می‌فرستد؛ سرهم کردن این کاناپه امری بسیار ساده است و از این حیث، مشکلی برای مشتری ایجاد نمی‌شود. موضوع دیگر اینکه مشتری می‌تواند Burrow Sofa را از حیث رنگ‌بندی و حتی شکل آن، شخصی‌سازی کند. سازندگان این کاناپه می‌گویند که در ابتدا پس از ارائه‌ی این ایده در سال ۲۰۱۶، مورد تمسخر اطرافیان‌شان قرار گرفته‌اند؛ اما دست از تلاش برنداشتند. محصول آن‌ها هم‌اکنون مرز فروش ۱۰ هزار واحد را رد کرده است.

برترین نوآوری های سال 2018 از نگاه تایم / Time

Grypmat

جعبه‌‌ابزاری کاربردی با ویژگی‌های جالب

یکی از مشکلاتی که تام بردن به‌ هنگام کار در نیروی هوایی آمریکا به‌عنوان مکانیک اسلحه‌‌‌ی جت F-16 با آن دست‌وپنجه نرم می‌کرد، این بود که جعبه‌ابزارش همواره از روی بدنه‌ی جت می‌لغزید و پایین می‌افتاد. بی‌شک از آنجایی که جعبه‌ ابزارهای امروزی از روی سطوح صاف سُر می‌خورند، بسیاری دیگر از افراد نیز با این مشکل مواجه شده‌اند. مشکل دیگری که وجود دارد این است که با سُر خوردن جعبه ابزار، بدنه‌ی ماشین خط می‌خورد.

این ماجرا باعث شد تا بردن دست به طراحی محصولی جدید بزند. او ابتدا نمونه‌ی اولیه‌ی جعبه‌ابزار ویژه‌اش را با استفاده از ماده‌ای قابل‌انعطاف و غیرقابل‌لغزش ساخت و سپس در آن تغییراتی ایجاد کرد تا در برابر گرمای بالا و البته انواع مواد شیمیایی (که وی در محیط کارش با آن‌ها مواجه بود) از خود مقاومت نشان دهد. نتیجه‌ی کار، محصولی ۴۰ دلاری به نام Grypmat است و تام بردن توانسته تا پایان ۲۰۱۸، ۲۰۰ هزار واحد از آن را به فروش برساند. با مراجعه به وب‌سایت رسمی این جعبه ابزار می‌توانید تمامی ویژگی‌های هیجان‌انگیز آن را مشاهده کنید.

برترین نوآوری های سال 2018 از نگاه تایم / Time

ICON Vulcan 3-D

چاپگری سه‌بعدی برای پایان عصر بی‌خانمان‌ها

اوایل سال ۲۰۱۸ بود که استارتاپ آمریکایی ICON موفق شد با انجام صفر تا صد پروسه‌ی ساخت یک خانه‌ی مسکونی ۳۲ متر مربعی تنها در ۴۸ ساعت، توجهات را به خود جلب کند. این استارتاپ، ساخت این خانه را با چاپگر Vulcan 3-D انجام داد؛ دستگاهی نوآورانه که می‌تواند ساختار اساسی یک خانه را به‌صورت لایه‌به‌لایه و در مدت‌زمانی کوتاه، با استفاده از بتن بسازد. یکی از مهم‌ترین نکات مربوط به ICON Vulcan 3-D، کاهش هزینه‌های جانبی مربوط به نیروی کار و البته ساخت خانه در مدت‌زمانی کوتاه است.

شرکت ICON که برای ساخت این دستگاه، ۹ ماه زمان صرف کرده، قصد دارد با خرج ۹ میلیون دلار، عملکرد آن را از جهات زیادی بهبود بخشد. این شرکت گفته است که تمایل دارد روزی بتواند با این چاپگر سه‌بعدی، خانه‌ای ۱۸۵ متر مربعی را تنها در عرض ۲۴ ساعت تولید کند. گفتنی است که ICON از مدتی پیش، همکاری خود را با شرکت New Story آغاز کرده است تا بتواند با بهره‌گیری از این دستگاه، در نقاط بیشتری از آمریکا به ساخت چنین خانه‌هایی روی بیاورد. مدیرعامل ICON می‌گوید که در آینده همه‌ی افراد خواهند توانست با استفاده از چاپگرهای سه‌بعدی، خانه‌های خود را سفارشی‌سازی کنند.

برترین نوآوری های سال 2018 از نگاه تایم / Time

Allbirds SweetFoam

کفش‌هایی که دنیا را نجات می‌دهند

همواره در صنعت کفش‌سازی دنیا، شاهد ردپای بزرگ کربن بوده‌ایم؛ خصوصا از این‌جهت که بسیاری از اجزای کفش‌ها از جمله کفی‌ها و لوگوهای پلاستیکی موجود روی آن‌ها، از جنس مواد نفتی هستند. استارتاپ نوپای Allbirds مدتی است که محصول جدیدی را تولید کرده است؛ محصولی که جایگزین مناسبی برای کفش‌های سنتی به‌شمار می‌آید و به سوی محیط زیست، دست دوستی دراز می‌کند. 

SweetFoam نام این محصول جدید است که از نیشکر ساخته شده و برای محیط زیست ضرری ندارد؛ این یعنی اگر به تولید چنین محصولاتی ادامه دهیم، می‌توانیم از تغییرات اقلیمی که در نتیجه‌ی آزاد شدن گاز کربن دی‌اکسید در هوا ایجاد می‌شوند، جلوگیری کنیم. Allbirds این محصول را اوایل ۲۰۱۸ روانه‌ی بازار کرد؛ این شرکت گفته است که قصد دارد از مواد اولیه‌ی به‌کار برده‌شده در SweetFoam، در دیگر محصولاتش نیز استفاده کند؛ از جمله‌ی این محصولات می‌توان به کفش‌های ورزشی نخی این شرکت اشاره کرد که از سال ۲۰۱۶ تاکنون، بیش از یک میلیون جفت از آن‌ها به فروش رفته است.

Allbirds برای این‌که شرکت‌های دیگر را نیز به ساخت محصولات بی‌خطر برای محیط زیست ترغیب کند، تمامی پروسه‌ی ساخت SweetFoam را به‌صورت رایگان منتشر کرده است.

برترین نوآوری های سال 2018 از نگاه تایم / Time

الماس‌های بادوام شرکت Diamond Foundry

الماس‌های آزمایشگاهیِ باکیفیت و محبوب

برای دهه‌ها، سازندگان الماس‌های آزمایشگاهی به مردم وعده داده‌اند که چنین الماس‌هایی بسیار درخشان و مقرون به‌صرفه هستند و برای تهیه‌ی آن‌ها، لازم نیست کارهایی مثل معدن‌کاوی را که برای محیط زیست مضر است، انجام داد؛ اما این افراد هیچ‌گاه نتوانسته‌اند الماس‌هایی با کیفیت بسیار بالا که نظر عموم را به خود جلب کند، به مرحله‌ی تولید برسانند. با این‌حال، شرکت Diamond Foundry توانسته است این سنت را بشکند و با بهره‌گیری از راکتور پلاسماییِ آبی، الماس‌هایی درخشان را با صرف انرژی کمتری نسبت به بقیه‌ی روش‌ها (مثل معدن‌کاوی) تولید کند.

نتیجه‌ی کار، این شده است که Diamond Foundry می‌تواند در طول یک سال، یک میلیون قیراط الماس آزمایشگاهی را برای تقریبا ۵۰۰ هزار حلقه‌ی ازدواج با اندازه‌ی متوسط تولید کند. مدیر این شرکت مدعی است که چنین سرعتی در تولید الماس، در تاریخ بی‌سابقه بوده و این یک اتفاق مهم به‌شمار می‌آید. الماس‌های ساخته‌شده توسط Diamond Foundry (که بسته به نوع‌شان از چند صد دلار تا بیش از ۳۰ هزار دلار قیمت دارند) بسیار باکیفیت هستند. 

برترین نوآوری های سال 2018 از نگاه تایم / Time

ست آرایشی Yubi Buff and Blend

راهی ساده برای آرایش کردن

بسیاری از افراد معتقدند که هیچ راه کامل و مناسبی برای آرایش کردن وجود ندارد. استفاده از قلم‌مو معمولا رایج‌تر و بهتر است و نتیجه‌ی خوبی در پی دارد؛ اما برای خیلی‌ها، اینکه همواره چندین قلم‌مو به‌همراه داشته باشند، آزاردهنده است. البته با استفاده از انگشت‌ها هم می‌توان آرایش کرد، اما این کار در عین غیربهداشتی‌بودن، باعث می‌شود که آرایش روی صورت، جلوه‌ی زیبایی نداشته باشد. 

به همین دلیل است که اخیرا شرکت Adiya Dixon Wiggins از ست آرایشی Yubi Buff and Blend با قیمت ۳۹ دلار پرده‌برداری کرده است. در این ست، شاهد یک ابزار آرایشی ارگونومیک هستیم که روی انگشت فرد قرار می‌گیرد؛ این ابزار به دو سَری مجهز شده است که کاربر می‌تواند به‌سادگی آن‌ها را عوض کند. 

از زمان معرفی رسمی این ابزار در سال ۲۰۱۸، شاهد استقبال بسیار زیادی از آن بوده‌ایم؛ موضوعی که می‌تواند به‌ هنگام عرضه‌ی آن در ژانویه‌ی ۲۰۱۹، فروش بالایش را تضمین کند.

ZOZOSUIT

لباس‌هایی برای تمامی سایزها

در آینده‌ای‌ نزدیک، این لباس‌ها هستند که مجبورند خودشان را با مردم تطبیق دهند؛ نه برعکس. حداقل، این وعده‌ای است که از سوی ZOZOSUIT به مردم داده شده؛ محصولی جدید از سوی خرده‌فروشی ژاپنی ZOZO که قرار است تجربه‌ی جدیدی از لباس خریدن را به مردم ارائه دهد.

ZOZOSUIT درواقع شامل پارچه‌ای سیاه و کش‌سان با نقطه‌های سفیدرنگ است که به مشتریان امکان می‌دهد تا در خانه‌ی خود و با استفاده از اپلیکیشنی موبایلی، یک اسکن سه‌بعدی از بدن‌شان تهیه کنند و بر اساس اندازه‌های به‌دست آمده، لباس‌های مختلف را سفارش دهند؛ این شرکت در حال حاضر چندین لباس از جمله جین‌های ۵۸ دلاری و تی‌شرت‌های ۲۲ دلاری را به‌صورت شخصی‌سازی‌شده برای کاربر، فروش می‌رساند. از زمان عرضه‌ی رسمی ZOZOSUIT به بازار، رقم فروش بیش یک میلیون واحد برای آن ثبت شده است.

برترین نوآوری های سال 2018 از نگاه تایم / Time

دستکش‌های بی‌سیم Forte

دست‌هایی مجازی داشته باشید

توانایی داشتن دست مجازی در دنیای واقعیت مجازی، می‌تواند برای متخصصان این زمینه، اتفاقی بسیار بزرگ باشد. چنین دست‌هایی، متخصصان را قادر می‌سازند تا طراحی‌های مدنظر خود را وارد یک دنیای سه‌بعدی VR بکنند. شرکت کالیفرنیایی BeBop Sensors قصد دارد با استفاده از دستکش‌هایی بی‌سیم به‌ نام Forte، چنین رویایی را به حقیقت تبدیل کند.

به کمک Forte می‌توان اشیای دیجیتالی موجود در دنیای واقعیت مجازی را با دست گرفت و تغییراتی را در آن‌ها ایجاد کرد. دستکش‌های بی‌سیم Forte که عمدتا از جنس پارچه ساخته شده‌اند، به‌لطف داشتن سنسورهایی انعطاف‌پذیر می‌توانند نسبت به دیگر دستکش‌های واقعیت مجازی، حرکات بیشتری از دست فرد را ردیابی کنند (منظور از دستکش‌های دیگر، آن‌هایی است که عمدتا برای تجربه‌ی بازی‌های ویدئویی طراحی ‌شده‌اند).

این کار در نهایت باعث دقت بیشتر این دستکش‌ها می‌شود. معماران می‌توانند برای درست کردن ایده‌هایشان در دنیای واقعیت مجازی، از دستکش‌های Forte بهره بگیرند تا بتوانند نظارت بیشتری روی پروژه‌ی اصلی در دنیای واقعی داشته باشند و ببینند که محصول نهایی، چه ظاهری دارد.

برترین نوآوری های سال 2018 از نگاه تایم / Time

+iRobot Roomba i7

نوعی جاروبرقی رباتیک برای راحتیِ هرچه‌ بیشتر

جاروبرقی‌های رباتیک از زمان عرضه‌شان به بازار توانسته‌اند همیار مهمی برای افراد خانه‌دار به‌منظور تمیز کردن خانه باشند. اما حتی گران‌قیمت‌ترین مدل‌های این محصولات نیز پس از پایان هر بار تمیز کردن خانه، لازم است به‌صورت دستی خالی شوند؛ در کنار این‌ها، پروسه‌ی تمیز کردن خانه‌ توسط این جاروبرقی‌ها، هم ممکن است در مواردی کثیف‌کاری به‌دنبال داشته باشد و هم زمان زیادی را مصرف کند. 

جاروبرقی رباتیک جدید ۹۵۰ دلاری +iRobot Roomba i7 در کنار اینکه خانه را به‌خوبی تمیز می‌کند، می‌تواند آشغال‌های جمع‌شده را نیز از مخزن خود خالی کند. وقتی که این دستگاه در حال شارژ شدن است، یک جاروبرقی کوچک ثانویه که در داخل شارژر دستگاه قرار داده شده، آشغال‌های جمع‌شده را می‌مکد و آن را به داخل یک کیسه‌ی یک‌بار مصرف هدایت می‌کند؛ هر کدام از این کیسه‌ها به‌اندازه‌ای ظرفیت دارند که در طول یک ماه تنها لازم است یک بار آن‌ها را تخلیه کرد. 

مدیرعامل شرکت سازنده‌ی +Roomba i7 می‌گوید که این جاروبرقی می‌تواند به هدر نرفتن زمان افراد کمک کند؛ آنان دیگر لازم نیست همه‌روزه شخصا به خالی کردن مخزن دستگاه‌شان بپردازند. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که به‌دنبال عرضه‌ی این جاروبرقی رباتیک، سهام شرکت iRobot می‌تواند با جهشی بزرگ روبه‌رو شود؛ خصوصا اینکه فصل تعطیلات کریسمس نیز در پیش است.

برترین نوآوری های سال 2018 از نگاه تایم / Time

LynQ

دیگر در مکان‌های پرجمعیت، اقوام خود را گم نخواهید کرد

بسیاری از افراد به هنگام ورود به جاهای پرجمعیت، نگرانند که مبادا آشنایان خود را گم کنند. LynQ محصولی برای چنین افرادی است و با پرداخت ۲۰۹ دلار می‌توان دو دستگاه از آن را تهیه کرد. LynQ در حقیقت یک مکان‌یاب به‌شمار می‌آید و با ترکیب فناوری GPS و فرکانس‌های رادیویی دوربرد می‌تواند دیگر LynQها را تا فاصله‌ی ۴.۸ کیلومتری پیدا کند. پس از پیدا کردن هر کاربر، نقطه‌ای روی نمایشگر دستگاه پدیدار می‌شود و فرد را همچون یک قطب‌نما، به جهت درست راهنمایی می‌کند. 

والدینی که نگران کودکشان هستند یا کسانی که نگران گم شدن حیوان خانگی‌شان هستند، می‌توانند یک «منطقه‌ی امن» را برای دستگاه تعریف کنند؛ بدین ترتیب اگر کودک یا حیوان خانگی از آن منطقه خارج شد، به LynQ دیگذ اخطار داده می‌شود. این دستگاه برخلاف گوشی‌های هوشمند نیازمند سیگنال تلفنی یا پرداخت مبلغی به‌عنوان اشتراک ماهانه نیست و در کنار این‌ها، استفاده از چنین دستگاهی (به جای یک گوشی هوشمند) برای بچه‌ها مناسب‌تر است. 

درو لاتر، هم‌موسس شرکت سازنده‌ی این دستگاه، اظهارنظر جالبی در مورد آن دارد: «ما همواره می‌گوییم که LynQ می‌تواند سه مشکل مهم را برطرف کند؛ به لطف این دستگاه، نگران بودن، سرگردان شدن و منتظر ماندن، بی‌معنا می‌شوند».

گفتنی است که سازنده‌ی LynQ قصد دارد ۱.۵ میلیون دلار برای تولید انبوه این دستگاه، هزینه کند.

برترین نوآوری های سال 2018 از نگاه تایم / Time

Netgear Orbi Voice

یک روتر وای‌فای که هیچ محدودیتی را نمی‌شناسد

دارندگان روترهای وای‌فای همواره با مشکلات مربوط به کیفیت سیگنال مواجه بوده‌اند؛ این موضوع به‌خصوص در اتاق‌های مختلف خانه به‌خوبی قابل‌مشاهده است؛ جایی که در هر اتاق، شاهد کیفیت مختلفی از سینگال وای‌فای هستیم. ظاهرا از این پس به‌لطف Orbi این مشکل قرار است مرتفع شود؛ سیستمی که با بهره‌گیری از فناوری شبکه‌ی توری، پوشش‌دهی بالایی از وای‌فای را در داخل خانه، ارائه می‌دهد.

روتر اصلی این سیستم، یک سیگنال اینترنتی را به سمت یک یا چند دستگاه ماهواره‌ای که در جاهای مختلف خانه قرار داده می‌شود، پخش می‌کند. گجت‌های کاربران داخل خانه (بسته به جایی که در آن حضور دارند) با یکی از این دستگاه‌ها که در آن مکان، قوی‌ترین سیگنال را ارائه می‌دهد، همگام‌سازی می‌شود که نتیجه‌ی این کار، تضمین سرعت بالای اینترنت در تمامی نقاط خانه است.

Orbi Voice که جدیدترین دستگاه ماهواره‌ای Orbi به‌شمار می‌آید، به‌همراه یک روتر وای‌فای با قیمت ۴۳۰ دلار در دسترس است.

برترین نوآوری های سال 2018 از نگاه تایم / Time

Panda

یک بازوی روباتیک انقلابی

ما هم‌اکنون در وسط یک انقلاب روباتیک هستیم، اما توانمندترین ماشین‌های روباتیک به‌طور معمول تنها در دسترس شرکت‌های ثروتمند قرار دارند. شرکت آلمانی Franka Emika با معرفی بازوی روباتیکی به‌ نام Panda با قیمت ۱۱ هزار دلار، قصد دارد این رویه را تغییر دهد. بازویی که به‌راحتی قابل برنامه‌ریزی بوده و برای کسب‌و‌کارهای کوچک ساخته شده است.

Panda می‌تواند در هفت محور مختلف حرکت و انجام آزمایش‌های علمی را تا حدی قابل‌توجه، ساده کند. گرچه این بازوی روباتیک برای استفاده‌های شخصی ساخته نشده است، اما شاید بالاخره روزی محصولی مشابه برای انجام کارهای خانه و به‌خصوص آشپزخانه، روانه‌ی بازار شود.

برترین نوآوری های سال 2018 از نگاه تایم / Time

Acuvue Oasys

دیگر لازم نیست به‌ هنگام تابش شدید خورشید، چشمان خود را ببندید

زمانی را تصور کنید که دیگر لازم نباشد با تابش شدید نور خورشید جلوی چشمان خود را بگیرید، یا دیگر حس خستگی ناشی از هشت ساعت کار در زیر لامپ‌های مهتابی به شما منتقل نشود؛ خبر خوبی برایتان داریم، چرا که آن زمان فرا رسیده است. Acuvue Oasys نام لنزهای تماسی جدید حساس به نور است که توانایی تصحیح دید بصری را نیز دارد. 

هر کدام از این لنزها، حاوی یک فیلتر است که میزان نور وارده به چشم شما را اندازه می‌گیرد و نسبت به آن واکنش می‌دهد؛ اگر نور بیش از حد زیاد بود، در جهت راحتی چشم، آن را کم می‌کند؛ حتی اگر نور وارده بیش از حد کم باشد، این لنز آن را زیاد می‌کند تا فرد بتواند به‌راحتی محیط را ببیند. 

سازنده‌ی این لنز می‌گوید که آن‌ها مجبور بوده‌اند برای ساخت چنین محصولی، بر یک مانع بزرگ تکنولوژیک غلبه کنند. این لنزهای تماسی که طراحی و توسعه‌ی آن‌ها بیش از یک دهه به‌طول انجامیده است، موفق شدند در ماه آوریل، تاییدیه‌ی سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) را دریافت کنند. عرضه‌ی این لنزها از اوایل سال ۲۰۱۹ آغاز خواهد شد.

برترین نوآوری های سال 2018 از نگاه تایم / Time

Aimovig

دارویی برای درمان میگرن

میلیون‌ها آمریکایی امروزه از بیماری میگرن رنج می‌برند؛ بیماری‌ای که تاثیر منفی مستقیمی روی درس خواندن و کار کردن افراد می‌گذارد و باعث بروز برخی مشکلات ذهنی از جمله اضطراب می‌شود. با این‌همه، تنها چند گزینه‌ی درمانی محدود برای مبتلایان به این بیماری در دسترس است. 

شرکت‌های دارویی Amgen و Novartis در تلاشند تا با Aimovig (که تاییدیه‌ی FDA را دریافت کرده است) راهکار تازه‌ای را برای درمان میگرن ارائه دهند. این دارو که به‌صورت ماهانه به بیماران تزریق می‌شود، یکی از گیرنده‌های پروتئینی را در مغز مسدود می‌کند که نتیجه‌ی این کار، جلوگیری از پخش شدن نوعی پپتید است که در صورت رسیدن به مقصدش، می‌تواند باعث بروز میگرن شود.

داروی Aimovig در طول آزمایش‌های اولیه، توانست تعداد روزهایی که بیماران دچار میگرن می‌شدند را به نصف کاهش دهد. شرکت سازنده‌ی این دارو مدعی است که تاکنون توانسته از سوی ۵۲ هزار استفاده‌کننده‌ی آن، بازخوردهای بسیار مثبتی را دریافت کند. تزریق هر دوز از Aimovig، مبلغی معادل ۵۷۵ دلار را (بدون در نظر گرفتن کاهش هزینه‌ها توسط بیمه) روی دست بیمار می‌گذارد، اما سازنده‌ی این دارو به برخی از بیماران با شرایط ویژه، امکان استفاده از آن را تا حداکثر یک سال به‌صورت رایگان می‌دهد.

برترین نوآوری های سال 2018 از نگاه تایم / Time

Bose Sleepbuds

ایربادهایی که به بهبود خواب کمک می‌کنند

صداهای مزاحم همواره می‌توانند خوابیدن را به امری طاقت‌فرسا تبدیل کنند و به‌ همین‌ علت، هم‌اکنون محصولاتی در بازار برای کمک به بهبود خواب موجود هستند. متخصصان شرکت Bose به‌تازگی دستگاه جدیدی را به منظور بهبود خواب کاربران، توسعه داده‌اند. این گجت که Sleepbuds نام دارد، ۲۵۰ دلار هزینه روی دست کاربر می‌گذارد و می‌تواند خواب او را تا حد زیادی بهبود بخشد.

این ایربادها برخلاف بسیاری از هدفون‌های بی‌سیم سنتی، آن‌قدر کوچک (یک‌ سانتی‌متر طول و عرض) و سبک‌وزن (۱.۴ گرم) هستند که به‌راحتی در داخل گوش جای می‌گیرند و ضمن در نیامدن، وزن‌شان به‌حدی نیست که کاربر احساس ناراحتی کند. سَری سیلیکونیِ نرم این ایربادها به در نیامدن‌شان از گوش کمک شایانی کرده است. فراموش نکنید که این ایربادها موسیقی پخش نمی‌کنند؛ به جای آن، کاربر می‌تواند از طریق یک منوی مخصوص، انواع آهنگ‌های آرامش‌بخش را نظیر صدای آب پخش کند.

ادامه دارد...

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات