اضافه شدن فیلم‌های سینمایی رایگان به یوتیوب با چاشنی تبلیغات

یک‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
یوتیوب از سرویس جدیدی برای ارائه‌ی رایگان برخی از فیلم‌های سینمایی همراه با نمایش تبلیغات رونمایی کرد.
تبلیغات

پس از گذشت مدت کوتاهی از ارائه‌ی رایگان دسته‌ای از فیلم‌های سینمایی در برخی از سرویس‌های ویدئویی نظیر Roku، یوتیوب نیز بالاخره قدم به این عرصه گذاشت و بی‌سروصدا از ماه اخیر این ویژگی را به بخش «Movies & Shows» که تا پیش از این برای خرید یا اجاره‌ی فیلم‌های سینمایی بود، اضافه کرد.

این مجموعه هم‌اکنون فقط ۱۰۰ فیلم از فیلم‌های قدیمی نظیر «Terminator» ،«Rocky» و «Agent Cody Banks» را دربرمی‌گیرد و از این‌رو هرچند بنابر صحبت مدیر محصول یوتیوب، در آینده شاهد افزایش تعداد فیلم‌های این دسته خواهیم بود، اما باید انتظار فیلم‌هایی را داشته باشیم که به پایان چرخه فروش خود رسیده‌اند و امیدی به سوددهی آن‌ها نیست؛ اگرچه این موضوع چندان خوشحال‌کننده نیست، اما حداقل می‌توان گفت با یک سرویس خوب برای گذراندن بعدازظهرهای کسل‌کننده رو‌به‌رو هستیم!

البته در نظر داشته باشید که این لطف یوتیوب به شما چندان هم بدون مزد نیست؛ چراکه یکی از اهداف این سرویس، ایجاد یک بستر تبلیغاتی جدید و به‌نوعی یک بازی دوسر برد برای کاربران و تبلیغ‌کنندگان است و از طرفی، می‌دانیم که گاهی ممکن است در یوتیوب با فیلمی مواجه شویم که محتوای خشونت‌آمیز یا منزجر کننده‌ای داشته باشد و چیزی برای یک شرکت یا مجموعه بدتر از این‌ نیست که تبلیغش در ابتدای چنین فیلمی به کاربر نمایش داده شود. پس طبیعی است که بستر جدید و ایمن یوتیوب که چالش خاصی در زمینه محتوا به همراه ندارد، جذابیت فراوانی برای تبلیغ‌کنندگان به همراه داشته باشد.

بنابراین اگر در حین تماشای فیلم و در فاصله‌های معیّن با تبلیغات پاپ‌آپ و سایر گونه‌های تبلیغاتی مواجه شدید اصلاً تعجب نکنید و به‌جای آن، ذهن خود را با افکار مثبتی نظیر اینکه «با دیدن این تبلیغات، سود دوباره‌ای به محصولات هنری قدیمی می‌بخشید» سرگرم کنید!

نظر شما درباره این سرویس چیست؟ آیا سود حاصل از تبلیغات این ایده‌ی جدید تا حدی خواهد بود که مجموعه‌ای همچون Youtube را در آینده‌ای نزدیک به ارائه فیلم‌های سینمایی به‌روزتری ترغیب کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات