مدل پلاگین هیبرید بی ام و 330e رونمایی شد

شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
بی‌ام‌و از جدیدترین مدل سری 3 با پیشرانه‌ی پلاگین هیبرید مجهز به فناوری eDrive رونمایی کرد. قدرت این مدل به ۲۴۸ اسب بخار می‌رسد.
تبلیغات

به‌دنبال رونمایی از مدل الکتریکی M340i، بی‌ام‌و (BMW) اطلاعات اولیه رسمی مربوط به جدیدترین عضو گروه پلاگین هیبریدی خود یعنی 330e را منتشر کرد. بی‌ام‌و 330e مدل ۲۰۱۹ از جدیدترین فناوری eDrive همراه با پیشرانه بنزینی چهار سیلندر ۲ لیتری مجهز به توربوشارژر استفاده می‌کند.

BMW 330e

پیشرانه بنزینی ۱۸۱ اسب بخار قدرت تولید می‌کند در حالی‌که موتور الکتریکی قدرت ثابت بی‌ام‌و 330e را به میزان ۶۷ اسب بخار افزایش می‌دهد . با این حال حداکثر قدرت خروجی موتور برقی به ۱۰۷ اسب بخار نیز افزایش می‌یابد که به‌صورت توان لحظه‌ای در دسترس خواهد بود. بی‌ام‌و می‌گوید خروجی ترکیبی سیستم محرکه مدل جدید پلاگین هیبرید 330e در نهایت به ۲۴۸ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن‌متر گشتاور می‌رسد.

BMW 3-Series 330e plugin hybrid car / بی ام و سری 3 خودروی پلاگین هیبریدی

از جمله نکات برجسته سیستم محرکه الکتریکی جدید می‌توان به عملکرد اکسترابوست (XtraBoost) بی‌‌ام‌و اشاره کرد که در حالت رانندگی اسپرت فعال می‌شود. عملکرد اکسترابوست باعث می‌شود تا موتور الکتریکی ۴۰ اسب بخار اضافه بر بیشینه توان خروجی ثابت خود تولید کند؛ بنابراین در شرایط رانندگی دینامیک، بهتر از پیشرانه بنزینی حمایت خواهد کرد. در نتیجه توان خروجی ترکیبی در حالت اسپرت و فعال بودن اکسترابوست به ۲۸۸ اسب بخار می‌رسد.

BMW 3-Series 330e plugin hybrid car / بی ام و سری 3 خودروی پلاگین هیبریدی

سایر مشخصه‌های مهم خودروی الکتریکی پلاگین هیبرید (PHEV) جدید بی‌ام‌و شامل شعاع حرکتی ۶۰ کیلومتر در حالت تمام الکتریکی می‌شود که ۵۰ درصد بیش‌تر از مدل قبلی است. همچنین بیشینه سرعت خودروی هیبریدی در حالت تمام الکتریکی به ۱۴۰ کیلومتربرساعت می‌رسد. تخمین زده می‌شود که بی‌ام‌و سری 3 پلاگین هیبرید بتواند در حالت ترکیبی به مصرف سوخت کمتر از ۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر (به طور دقیق ۱.۷ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر) برسد و در این مدت ۳۹ گرم بر کیلومتر دی‌اکسیدکربن تولید کند.

بی‌ام‌و ادعا می‌کند که 330e پلاگین هیبرید جدید قادر است در زمان ۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت دست یابد و بیشینه سرعت ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت داشته باشد.

BMW 330e

بی‌ام‌و از جعبه‌دنده هشت سرعته استپ‌ترونیک (Steptronic) مجهز به برنامه تعویض دنده جدیدی برای مدیریت ترمزگیری دنده معکوس (حالتی که از دنده بالاتر به دنده پایین‌تر منتقل شود و به آن ترمز موتوری گفته می‌شود)، همراه با تنظیم پدال گاز است که احساسی دقیق‌تر و اسپرت نسبت به سایر مدل‌ها ارائه می‌دهد. 

به منظور عملکرد بهتر، موتور الکتریکی خودروی پلاگین هیبرید بی‌ام‌و به جعبه‌دنده اتوماتیک هشت سرعته متصل می‌شود. به‌لطف طراحی هوشمندانه آن، جعبه‌دنده مخصوص PHEV حدود ۱۵ میلی‌متر بزرگ‌تر از جعبه‌دنده معمولی در سایر مدل‌های بی‌ام‌و سری 3 است.

BMW 3-Series 330e plugin hybrid car / بی ام و سری 3 خودروی پلاگین هیبریدی

باتری لیتیوم یون بی‌ام‌و 330e دارای ظرفیت ۱۲ کیلووات ساعت است و زیر صندلی نصب می‌شود؛ در حالی که مخزن سوخت (باک) بالای محور عقب قرار دارد و فضای بار به ۳۷۵ لیتر محدود خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات