تبلیغات به برنامه ایمیل ویندوز 10راه پیدا می‌کنند

شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵
مطالعه 3 دقیقه
ظاهرا مایکروسافت قصد دارد از تبلیغات در برنامه ایمیل ویندوز استفاده کند. این برنامه فعلا در چند کشور، اجرایی شده است.
تبلیغات

آیا شما از برنامه ایمیل پیش‌فرض کامپیوتر خود که با ویندوز ۱۰ معرفی شده است، برای خواندن ایمیل‌ها، استفاده می‌کنید؟ چه احساسی به شما دست می‌دهد اگر بدانید که مایکروسافت قصد دارد چند تبلیغ را درست بالای صندوق ورودی شما قرار دهد؟

این‌ها سوالات یک نظر‌سنجی ساده نیستند؛ طبق خبری که امروز Aggiornamenti Lumia، سایت خبری ویندوز منتشر کرد، مایکروسافت در حال آزمایش این برنامه در تعدادی از کشور‌ها در نقاط مختلف جهان است. با توجه به بخش سوالات متدوال مایکروسافت، چیزی که مشاهده می‌کنیم یک برنامه آزمایشی است که به شرکت کمک می‌کند تا تصمیم بگیرد که آیا این ویژگی را به‌صورت عمومی عرضه کند یا خیر.

windows mail ads

فرانک شاو، مدیر بخش ارتباطات مایکروسافت روز بعد اعلام کرد که این شرکت تصمیم گرفته است که این تبلیغات را غیر‌فعال کند. او همچنین اعلام کرد که شرکت هیچ‌وقت برنامه‌ای برای آزمایش این برنامه به‌صورت گسترده نداشته است. البته به‌خاطر چند سوال متداول که در چند کشور انجام شده، این آزمایش به‌صورت کامل متوقف نمی‌شود. به هر حال اکنون تبلیغات غیرفعال شده‌اند.

این یک برنامه آزمایشی بود و ما هیچ تصمیمی برای انجام آن به‌صورت گسترده نداشتیم و اکنون این تبلیغات غیر‌فعال شده‌اند. فرانک ایکس شاو ۲۵ آبان ۱۳۹۷ (fxshaw@)

اما بسیار غیر‌معمول است که طی یک آزمایش دونقشه‌ای ساده، از شما پول دریافت کنند؛ اگر بخواهید از شر این تبلیغات خلاص شوید، مایکروسافت ۷ دلار به‌صورت ماهانه از شما دریافت می‌کند (۷۰ دلار سالانه)؛ البته اعلام کرده‌اند که این برای استفاده‌کنندگان شخصی آفیس ۳۶۵ است. 

خبر بد: برنامه ایمیل ویندوز ۱۰، تبلیغات را برای کاربرانی که جزو کاربران آفیس ۳۶۵ نیستند نیز نمایش می‌دهد. ۲۵ آبان ۱۳۹۷ (Aggiornamenti Lumia (@ALumia_Ital

بیایید به گفته‌ی مایکروسافت که اعلام کرده این، یک برنامه‌ی آزمایشی است اعتماد کنیم؛ مانند کاری که تام وارن در زیر انجام داده است. پس اگر چنین است، بیایید شانس خود را برای دادن یک باز‌خورد ارزشمند به مایکروسافت امتحان کنیم، مانند اینکه شما تبلیغات را در برنامه‌ای که قبلا آن را خریداری کرده‌اید، نمی‌خواهید.

گزارشی منتشر شده است که بیان می‌کند مایکروسافت قصد دارد از تبلیغات در برنامه ایمیل ویندوز ۱۰ استفاده کند، قبلا از اینکه همه نسبت به این موضوع حساس شوند و واکنش نشان دهند، بگذارید بگوییم که این فقط یک برنامه آزمایشی دوطرحی است و به این معنی نیست که ۱۰۰ درصد به‌صورت سراسری عرضه خواهد شد. تام وارن ۲۵ آبان ۱۳۹۷ (tomwarren@)

افرادی، ویندوز ۱۰ را به‌صورت رایگان، در زمان آپدیت از ویندوز نسخه‌ی دیگری دریافت می‌کنند اما معمولا وقتی شما یک کامپیوتر جدید خریداری می‌کنید، قسمتی از هزینه‌های پرداختی برای نسخه‌ای از ویندوز خواهد بود. 

مایکروسافت اعلام کرده است که این برنامه محتوا‌ی ایمیل‌ها و تقویم شما را برای نمایش تبلیغات بررسی نمی‌کند، برخلاف یاهو و AOL (گوگل نیز بررسی محتوا‌ی ایمیل‌ها را برای نمایش تبلیغات مرتبط در سال ۲۰۱۷ متوقف کرد)؛ پس هدف اصلی مایکروسافت تبلیغات است.

این تنها تلاش غیرکاربرپسندانه‌ی مایکروسافت نیست؛ این شرکت در ماه‌های گذشته در یک تلاش کوچک قصد داشت زمانی که کاربران یک لینک را در ایمیل انتخاب می‌کنند، با باز‌ کردن آن لینک در مرورگر مایکروسافت اج، آن‌ها را از گوگل کروم دور کند و به استفاده از مرورگر خود تشویق کند.

طبق گزارش‌های برخی از کاربران توییتر، مایکروسافت چند ماهی است که استفاده از تبلیغات در برنامه ایمیل را آزمایش می‌کند. در زیر چند توییت منتشرشده در ماه‌های تیر و مرداد را می‌بینید:

تبلیغات در برنامه ایمیل ویندوز من نشان داده می‌شوند، به احتمال زیاد من برنامه ایمیل خود را عوض می‌کنم. من قبلا از برنامه Thunderbird استفاده می‌کردم ولی متاسفانه آن هم همین مشکل را داشت. شما پیشنهادی ندارید؟میشل بوورمن ۳۱ تیر ۱۳۹۷ (Mikey_PB @)
من واقعا برنامه ایمیل ویندوز ۱۰ را دوست دارم، اما در چند روز گذشته نمایش تبلیغات در بالای صندوق ورودی پیام‌ها، مرا کلافه کرده است.نیک زکاکرلی ۳ مرداد ۱۳۹۷ (nick_zuccarelli @)

نظر شما در مورد استفاده از تبلیغات در برنامه ایمیل ویندوز ۱۰ چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات