آمازون برنده‌ی رقابت فروش اسپیکرهای هوشمند در سه ماهه سوم ۲۰۱۸

جمعه ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
آمازون که در حوزه‌ی اسپیکرهای هوشمند رقیبی جدی به نام گوگل دارد، موفق شد با تصاحب ۳۱ درصد بازار در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری از رقبا پیشی بگیرد.
تبلیغات

عرضه‌ی اسپیکر هوشمند در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۸ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش یافته و طبق آخرین آمارها آمازون پیشتاز این بازار است. به گزارش کانالیس، رقابت بین آمازون و گوگل باعث شده است در آمریکا و چند بازار مهم دیگر شاهد افزایش فروش این دسته از محصولات باشیم. همزمان، در چین شرکت‌هایی همچون Baidu ،Alibaba و شیائومی در رشد فزاینده‌ی فروش اسپیکر هوشمند نقش به‌سزایی داشته‌اند.

فروش اسپیکر هوشمند

بر اساس گزارش کانالیس، در مقیاس جهانی، فروش اسپیکر هوشمند نسبت به سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۷، با رسیدن به عدد ۱۹.۷ میلیون دستگاه، رشدی ۱۳۷ درصدی را نشان می‌دهد. در همین راستا، مؤسسه‌ی تحقیقاتی دیگری به نام استراتژی آنالتیکس نیز عدد فوق را ۲۲.۷ میلیون دستگاه اعلام کرده و رشد فروش اسپیکر هوشمند را ۱۹۷ درصد دانسته است.

هر دو مؤسسه‌ی تحقیقاتی یادشده، آمازون را با اسپیکرهای Echo، پیشتاز رقابت فروش در این عرصه اعلام کرده‌اند. بر اساس این گزارش‌ها، آمازون با کمی پس‌رفت نسبت به سال گذشته، به تنهایی بیش از ۳۱ درصد از سهم بازار را در سه‌ماه‌ی سوم سال جاری در اختیار داشته است. این شرکت سال گذشته بیش از نیمی از بازار را در تصاحب خود داشت.

به گفته‌ی کانالیس، پس از آمازون، گوگل با تصاحب ۳۰ درصد از سهم بازار، حائز رتبه‌ی دوم است؛ هرچند استراتژی آنالتیکس این سهم را ۲۳ درصد می‌داند.

کانالیس می‌گوید، آمازون پرایم دی (Amazon Prime Day) تأثیر زیادی در بالا رفتن فروش آمازون در سه‌ماهه‌ی سوم داشت؛ اما رقابت بین گوگل و آمازون در آمریکا، انگلیس، کانادا و استرالیا در مجموع باعث افزایش ۳۰ درصدی فروش اسپیکرهای هوشمند شده است.

بازار چین امسال با نوعی انفجار روبه‌رو شده است. به گفته‌ی کانالیس، این بازار با افزایشی صد درصدی، فروش ۵.۸ میلیون دستگاه را به ثبت رسانده است. استراتژی آنالتیکس نیز در این زمینه تفسیر مشابهی داشته است و بر اساس گزارش این مؤسسه، سه تولیدکننده‌ی برتر چینی در این حوزه موفق به فروش ۶ میلیون دستگاه اسپیکر هوشمند شده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات