گوگل واحد رباتیک Schaft را تعطیل می‌کند

جمعه ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
واحد رباتیک Schaft گوگل به‌دنبال به‌توافق‌نرسیدن این شرکت با سافت‌بانک (SoftBank) تعطیل می‌شود. این واحد طراحی ربات‌های دوپا را برعهده دارد.
تبلیغات

همان‌طور که ابتدا نشریه‌ی ژاپنی نیکی گزارش داد، شافت (Schaft) در آستانه‌ی تعطیلی قرار دارد. این واحد مسئول طراحی و توسعه‌ی ربات‌های دوپا است. فرایند تعطیلی این واحد انتظار می‌رود تا پایان سال جاری میلادی طول بکشد. ذکر این نکته لازم است که به کارکنان واحد توکیو برای پیداکردن شغل جدید در واحدهای دیگر گوگل (Google) یا خارج از آن کمک می‌شود. این خبر را آلفابت، شرکت مادر گوگل، نیز تأیید کرده است. 

واحد شافت که پژوهشگران دانشگاه توکیو آن را در سال ۲۰۱۲ تأسیس کرده‌اند، متخصص توسعه‌ی ربات‌های دوپا است. علاوه‌بر استفاده در مناطق خطرناک یا حادثه‌دیده، در ساخت‌وساز یا تولیدی‌ها می‌توان از این واحد بهره برد. این شرکت پیشرو اخیراً جایزه‌ی مسابقه‌ی رباتیک دارپا (DRC) را ازآنِ خود کرد. این جایزه به ربات‌هایی اهدا می‌شود که مهارت و حرکات ربات دوپا را در انجام کارهای سخت می‌تواند اندازه‌گیری کند.

لینک دانلود

گوگل تعطیلی شرکت شافت را تأیید کرده؛ اما این حقیقت که گوگل همچنان مالک این شرکت است، شاید تعجب‌برانگیز باشد. گوگل این واحد را در سال ۲۰۱۳ خرید؛ اما یک سال بعد و پس از خروج اندی رابین، کارشناس رباتیک، این غول تکنولوژی در سال ۲۰۱۷ تصمیم گرفت مالکیت این بخش رباتیک را به سافت‌بانک سپرد. گفتنی است این قرارداد برای فروش دو شرکت بوستون‌دینامیکس (Boston Dynamics) و شافت (Schaft) به سافت‌بانک به مبلغ نامعلومی امضا شد. این درحالی است که فقط فروش بوستون‌دینامیکس به سافت‌بانک موفق بود. گزارش‌ها حاکی از آن است که شافت نتوانسته شرایط معامله را برآورده کند و تعدادی از کارکنان از کار برای سافت‌بانک امتناع کردند که این امر به لغو قرارداد منجر شده است. سخن‌گویی از آلفابت به نشریه‌ی نیکی گفت:

 با‌توجه‌به تصمیم سافت‌بانک مبنی بر نخریدن واحد Schaft گوگل، گزینه‌های بسیاری را بررسی کردیم؛ ولی در انتها بهترین تصمیم آن بود که شرکت را منحل کنیم.

سافت‌بانک در عرصه‌ی رباتیک غریبه نیست. پپر و نئو، ربات‌های این شرکت، کاربردهای زیادی در آموزش و سلامت و صنایع دیگر دارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات