نوسان پایین نشانه خوبی برای بازار ارز دیجیتال است

دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹
مطالعه 3 دقیقه
بازار ارز دیجیتال در چند ماه گذشته نوسان کمی داشته است. البته، عدم افزایش قیمت بیت‌کوین، برخی از سرمایه‌گذاران را از آن ناامید می‌کند.
تبلیغات

بازارهای ارز دیجیتال در ماه‌های اخیر افزایش یا کاهش قیمت خاصی نداشته‌اند. در واقع حرکت نمودار قیمت اکثر ارزها، افقی بوده و صعود و سقوط‌های شدید را در آن‌ها شاهد نبوده‌ایم. در این وضعیت،‌ حجم تجارت نیز کاهش پیدا کرده و بسیاری از فعالان این بازارها از وضعیت موجود ناامید شده‌اند.

باوجود این روند که در بازارهای پرنوسان غیرعادی به‌نظر می‌رسد، یک تحلیل‌گر بازار سرمایه اعتقاد دارد که کاهش نوسان، نشانه‌ی خوبی برای آینده‌ی این بازارها است. در زمان نگارش این مقاله، قیمت بیت کوین در حدود ۶۴۰۰ دلار گزارش می‌شود. در واقع بیت کوین مدتی است که در رنج قیمتی ۶۲۰۰ تا ۶۸۰۰ دلار گرفتار شده و در یک ماه گذشته، تنها یک بار از آن خارج شده است. در میانه‌های ماه اکتبر (مهر) یک بار قیمت بیت‌کوین از این بازه خارج شد و به نزدیکی ۷ هزار دلار رسید و مجددا سقوط کرد.

راب اسلایمر، تحلیل‌گر موسسه‌ی Fundstrat اخیرا در مقاله‌ای به کاهش نوسان و کم شدن حجم تبادل ارزهای دیجیتال اشاره کرد. او می‌گوید باوجود آنکه حرکت رو به رشد این بازارها در آینده‌ی نزدیک اتفاق نخواهد افتاد، اما سرمایه‌گذاران هنوز دلیلی برای امیدوار ماندن دارند.

هنوز برای نتیجه‌گیری در مورد یک حرکت شدید رو به بالا زود است. البته هر هفته نشانه‌هایی امیدوارکننده در دنیای ارزهای رمزنگاری‌شده مشاهده می‌کنیم.
ارز‌های رمزگذاری شده

او در ادامه به این نکته اشاره می‌کند که حجم تبادل پایین، کاهش نوسان و نشانه‌های رشد آتی که در نمودار قیمت برخی از ارزهای اصلی دیده می‌شود، نوید رشد سریع در بازارها را می‌دهد.

کاهش نوسان، کاهش حجم مبادلات و نشانه‌های واگرایی در نمودارهای بسیاری از آلت‌کوین‌های با ارزش بازار بالا دیده می‌شود. در این میان، بیت‌کوین و اتریوم علاوه‌بر این موارد، توسعه‌های فنی را هم در پیش‌رو دارند که امیدوارکننده است.

اسلایمر در کنار تمام امیدواری‌های محطاتانه به بازار، معتقد است برای کامل شدن حرکت رو به رشد بازار، بیت‌کوین باید رکورد قیمت ۷۴۰۰ دلاری ماه سپتامبر خود را بشکند.

افزایش استفاده از ارز دیجتال و کمک به رشد بازار

به‌هرحال باوجود کاهش علاقه به بازار ارزهای دیجیتال، به‌کارگیری آن‌ها توسط سازمان‌های معتبر باعث افزایش قدرت بنیادی آن‌ها می‌شود. یکی از آخرین مثال‌ها در این مورد، صحبت‌های مدیرعامل شرکت ویزا بود که خبر از به‌کارگیری دارایی‌های ارز دیجیتال در این شرکت داد. او در مصاحبه‌ای با خبرنگار CNBC اعلام کرد که آن‌ها در فکر استفاده از ارزهای دیجیتال به‌عنوان ابزاری برای پرداخت هستند.

قیمت بیت کوین
بازار باید بپذیرد که ارزهای دیجیتال در حال تغییر از یک دارایی به ابزاری برای پرداخت هستند. همچنین، باید بازاری وجود داشته باشد که این ارزها مانند ارزهای سنتی عمل کرده و ما بتوانیم با آن‌ها کار کنیم.اگر ما مجبور باشیم که به این بازار وارد شویم، حتما این کار را انجام می‌دهیم. البته در حال حاضر این ارزها هنوز دارایی محسوب می‌شوند و به روشی برای پرداخت تبدیل نشدند.

هرچند صحبت‌های مدیرعامل ویزا تاحدودی محتاطانه به‌نظر می‌رسد؛ اما صحبت‌های آخر او، تغییر در نگرش و نظر این شرکت نسبت به ارز دیجیتال را نشان می‌دهد. او پیش از این گفته بود که خورشید بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال، غروب کرده است.

با افزایش تمایل شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ به ارز‌های رمزنگاری‌شده و استفاده از ظرفیت‌های آن‌ها، سرمایه‌گذاران و مردم عادی نیز متوجه پتانسیل‌های موجود خواهند شد. نتیجه‌ی همه‌ی این اقدامات، می‌تواند به رشد هرچه سریع‌تر بازار بیانجامد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات