کالبد شکافی مک مینی جدید، از امکان تعویض حافظه رم می گوید

یک‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
نسخه‌ی جدیدی از کامپیوترهای مک مینی پس از انتظار طولانی هواداران اپل پا به عرصه رقابت کامپیوترهای کوچک گذاشت.
تبلیغات

اپل در جریان برگزاری کنفرانس پاییزی خود از جدیدترین نسخه‌ی کامپیوتر مک مینی رونمایی کرد. البته مک مینی جدید با وجود تغییرات ظاهری محدود در مقایسه با نسل گذشته، از نظر ماژول‌های سخت‌افزاری دچار تحول زیادی شده است. با زومیت همراه باشید تا نگاهی به این محصول جذاب و تازه وارد کوپرتینویی‌ها داشته باشیم.

اولین خبر خوب این است که بسیاری از سنت‌های خوب مک مینی پیشین در نسخه‌ی جدید هم حفظ شده است که یکی از مهمترین آنها، امکان بازکردن بخش زیرین دستگاه و بیرون کشیدن کل مادربرد آن است که این مسأله تعمیرپذیری بالایی را برای یک دستگاه جمع و جور به همراه خواهد داشت.

همچنین برخلاف نسخه‌ی پیشین که تولید آن به سال ۲۰۱۴ برمی‌گردد، در نسخه‌ی پیش رو با امکان افزایش رم مواجه هستیم که بعد از بازکردن دستگاه می‌توانید رم موجود را برداشته و به راحتی رم مورد نظر خود را جایگزین آن کنید؛ هرچند این امکان فقط مربوط به رم بوده و برای دخالت کاربر در سایر بخش‌های دستگاه مانعی در نظر گرفته شده است.

اما از امکان تغییر و تعمیرپذیری و البته عدم تغییر ظاهری که بگذریم، نوبت به خودنمایی تغییرات سخت‌افزاری گسترده‌ی مک مینی ۲۰۱۸ می‌رسد؛ جایی که شاهد حضور پردازنده‌های دسکتاپی و قدرتمند نسل هشتم اینتل و پردازنده کمکی T2 اپل هستیم که با حافظه SSD همراهی می‌شود.

در مک مینی ۲۰۱۸ هرچند خبری از پردازنده‌ی گرافیکی مجزا نیست، اما حضور پردازنده‌ی قدرتمند و نسل هشتمی i3 ،i5 یا i7 اینتل که پردازنده گرافیکی کوچکی نیز با خود به همراه دارند، باعث می‌شود تا انتظاراتی حتی به اندازه مک‌بوک پرو از آن داشته باشیم؛ هرچند اگر انتظارات شما از این نیز فراتر باشد، وجود چهار پورت تاندربولت ۳ باعث می‌شود تا نگرانی بابت امکان اتصال تجهیزات جانبی‌ دیگری همچون یک پرادزنده گرافیکی مجزای قدرتمند نداشته باشید.

در پایان، گفتنی است که مک مینی ۲۰۱۸ حاصل همان فرمول موفق پیشین است؛ تعادل موزونی که با قیمت ۷۹۹ تا ۱۰۹۹ دلاری، قدرت پردازشی بالا، رم قابل تعویض، زیبایی غیرقابل انکار و حجم بسیار کوچک و دلنشین، توجه هر علاقمند به دنیای کامپیوتر را به سمت خود جلب می‌کند. نظر شما در این باره چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات