مدل جدید بوگاتی شیرون در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۹ رونمایی خواهد شد

یک‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۵
مطالعه 3 دقیقه
براساس آخرین گزارش‌ها، جدیدترین نسخه از ابرخودروی بوگاتی شیرون با پیشرانه W16 و قدرت بیش از ۱۵۰۰ اسب بخار، در نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۹ معرفی خواهد شد
تبلیغات

شیرون جدید با قدرت ۱۵۰۰ اسب بخار سال آینده رونمایی می‌­شود؛ به نظر می‌رسد بوگاتی قصد دارد با این خودرو، برند فرانسوی را به‌عنوان خالق سریع­‌ترین خودرو جهان دوباره بر سر زبان‌ها بیندازد. براساس شایعات و گمانه‌زنی‌ها، بوگاتی در حال آماده‌­سازی نسخه­‌ی کامل‌­تری از شیرون برای نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۹ است.

تحریریه سایت Supercar Blog ادعا می‌کنند، در مراسم رونمایی از دیوو، طرح‌ اولیه شیرون جدید با عناوینی چون «زیبای سرعت» و «موشک زمین به زمین» برای مشتریان خاص نمایش داده شده است.

هنوز نام جدیدترین نسخه بوگاتی شیرون اعلام نشده است، اما به احتمال زیاد این خودرو با کد آشنای سوپراسپرت (SuperSport) همراه خواهد بود؛ باتوجه به اطلاعات موجود، تنها ۲۰ تا ۴۰ مدل از شیرون سوپراسپرت تولید خواهد شد. ابرخودروی جدید شیرون از همان پیشرانه­‌ی مدل استاندارد و دیوو، ۱۶ سیلندر W شکل ۸ لیتری با چهار توربوشارژر استفاده می‌کند؛ اما نهایت قدرت آن بیش از  ۱۵۰۰ اسب­ بخارخواهد بود.  W16 فولکس واگن در نمونه‌های فعلی شیرون، با ۱۴۷۹ اسب بخار قدرت و ۱۹۰۰ نیوتن‌متر گشتاور همراه است.

bugatti chiron

هم‌اکنون جدیدترین خودرو با نشان بوگاتی، دیوو است؛ اما احتمالا سال آینده سریع‌­ترین خودروها و سوپراسپرت‌ها باید بوگاتی شیرون جدید رقابت کنند. درست مانند اتفاقی که پیش از این برای بوگاتی ویرون افتاد.

حداکثر سرعت بوگاتی شیرون استاندارد و بوگاتی شیرون اسپرت به ۴۲۰ کیلومتر ­بر ­ساعت می‌رسد اما احتمالا رکورد کونیگزگ نیز دوام نخواهد داشت؛ کونیگزگ آگرا RS به‌تازگی با ثبت سرعت ۴۴۴.۶ کیلومتر بر ساعت در گینس، سریع‌ترین خودروی جاده‌ای جهان شناخته شد. این مقام پیش از این، در اختیار بوگاتی ویرون با سرعت ۴۳۱ کیلومتر بر ساعت قرار داشت.

Bugatti Chiron Sport

 استفان وینکلمن، مدیرعامل بوگاتی اشاره می‌کند که شیرون استاندارد می تواند به آسانی رکورد سرعت‌­ ۴۴۰ یا ۴۵۰ کیلومتر بر ساعت را ثبت کند؛ البته مقامات بوگاتی درباره انجام تست‌های سرعت بوگاتی سکوت کرده‌اند.

او ماه گذشته در همایش مونته‌ری کالیفرنیا  گفت:

اگر رسیدن به این سرعت امکان‌پذیر باشد، تنها یک مدل از شیرون این توانایی را ندارد؛ بلکه تمام مدل‌های تولیدی این پتانسیل را خواهند داشت.
بوگاتی شیرون / Bugatti Chiron

با توجه به‌گفته‌های وینکلمن نسخه‌ی جدید شیرون، فرصت بی‌نظیری برای ثبت رکورد افتخارآمیز سریع­‌ترین خودرو برای بوگاتی است؛ به‌خصوص این که سوپراسپرت مدل جدیدی از شیرون محسوب می‌شود و بوگاتی از سال ۲۰۱۶ و عرضه‌ی مدل استاندارد، زمان کافی برای انجام تست‌های بالاترین سرعت، روی این خودرو داشته است.

علاوه‌بر این، با پیشرفت و حرکت صنعت خودروسازی به‌سوی فناوری برقی، شیرون سوپراسپرت خداحافظی باشکوه پیشرانه‌ی W16 خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات