گوگل از سرویس جدید Home View و به‌روزرسانی اپلیکیشن گوگل هوم رونمایی کرد

سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
گوگل در حاشیه‌ی مراسم معرفی پیکسل ۳ از سرویس‌های جدید خود در حوزه‌ی خانه‌ی هوشمند با نام Home View و همچنین طراحی جدید اپلیکیشن گوگل‌هوم رونمایی کرد.
تبلیغات

گجت‌های مخصوص خانه‌های هوشمند به‌سرعت در حال گسترش هستند و مدیریت آنها به مشکلی اساسی برای کاربران تبدیل شده است. خصوصا اگر این گجت‌ها از شرکت‌های متفاوتی تهیه شده باشند،‌ مشکل دوچندان می‌شود. گوگل برای ساده‌سازی ارتباط با این گجت‌ها و به‌طور کلی بهینه‌سازی اکوسیستم خانه‌های هوشمند، چند سرویس جدید را معرفی کرد.

یکی از سرویس‌های جدید گوگل با نام Home View برای صفحات نمایش هوشمند مجهز به گوگل اسیستنت عرضه شد. خدمت دیگر گوگل در این زمینه، بازطراحی و به‌روزرسانی اپلیکشین Google Home بود.

home view

هوم ویو تمامی دستگاه‌های متصل به شبکه‌ی خانه‌ی هوشمند را در یک نما به کاربر نشان می‌دهد. به‌علاوه کنترل مخصوص برای هر دستگاه نیز در همین سرویس قابل انجام است. گجت‌های هوشمند نورپردازی، ترموستات و دیگر دستگاه‌های هوشمند خانگی در این سرویس پشتیبانی می‌شوند. البته هوم ویو تمامی امکانات گجت‌ها را که در اپلیکیشن‌های اختصاصی قابل دسترسی هستند ارائه نمی‌دهد؛ اما امکانات ارائه‌شده در این سرویس، برای عملیات اصلی هر دستگاه کافی است.

home view

اپلیکیشن گوگل‌هوم نیز با کنترل پنل مشابهی به‌روزرسانی می‌شود. نمونه‌ی آزمایشی این اپلیکیشن چند ماه پیش منتشر شد اما اکنون به‌صورت رسمی در گوگل‌پلی در دسترس است. البته تاریخ عرضه‌ی رسمی این به‌روزرسانی هنوز مشخص نیست اما منابع خبری چند هفته‌ی پیش رو را برای آن تخمین می‌زنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات