اسمارت کامپوز جیمیل به‌صورت انحصاری در اختیار کاربران گوشی‌های پیکسل قرار می‌گیرد

سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
قابلیت نگارش هوشمند (Smart Compose) مبتنی بر هوش مصنوعی در جیمیل، به‌ صورت انحصاری در اختیار کاربران گوشی‌های اندرویدی پیکسل قرار می‌گیرد.
تبلیغات

گوگل اوایل سال جاری میلادی و در کنفرانس توسعه‌دهندگان، قابلیتی به نام نگارش هوشمند یا Smart Compose را برای جیمیل معرفی کرد. این قابلیت تنها برای نسخه‌ی جمیل مبتنی بر قابل استفاده بود. 

گوگل در جریان رویداد بزرگ معرفی محصولات خود اعلام کرد که اسمارت کامپوز: سیستم نگارش هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی گوگل برای جیمیل در اختیار کاربران گوشی‌های هوشمند هم قرار می‌گیرد. ریک اوسترلو در جریان رویداد گوگل اعلام کرد که Smart Compose در جیمیل، به‌صورت انحصاری برای گوشی‌های اندرویدی پیکسل فعال می‌شود.

جیمیل

نگارش هوشمند یکی دیگر از فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشین است که می‌تواند پیش از آنکه کاربر بخواهد متنی را تایپ کند، به‌صورت هوشمند و سریع‌تر جملات بعدی را برای کاربر تایپ کند و در نتیجه سرعت نگارش کاربر افزایش خواهد یافت. برای مثال وقتی کاربر در متن، عبارت «آدرس من» را تایپ می‌کند، اسمارت کامپوز تشخیص می‌دهد که کاربر قصد دارد آدرس خود را تایپ کند. در نتیجه آدرس را زودتر از آنکه کاربر تایپ کند، به‌ وی پیشنهاد می‌دهد. براساس آنچه در ویدئوی پیش‌نمایش این قابلیت نشان داده شده است، با سوئیپ کردن از سمت چپ به راست، کاربر می‌تواند متن پیشنهاد شده از سوی اسمارت کامپوز را در متن خود وارد کند.

همان‌طور که گفته شد، گوگل اعلام کرده است که این قابلیت به‌صورت انحصاری برای گوشی‌های هوشمند پیکسل فعال می‌شود. هرچند پیش از این نیز قابلیت‌های دیگری همچون گوگل اسیستنت و Lens به‌ صورت انحصاری در اختیار کاربران گوشی‌های پیکسل قرار داشت ولی اکنون به‌ صورت گسترده‌تری در گوشی‌های هوشمند دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات