پورتال و پورتال پلاس معرفی شدند؛ نمایشگرهای هوشمند فیسبوک برای تماس ویدیویی

دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۰
مطالعه 5 دقیقه
فیسبوک ساعاتی پیش از پورتال و پورتال پلاس رونمایی کرد؛ این دو دستگاه جدید، در حقیقت نمایشگرهایی هوشمند هستند و برقراری تماس ویدیویی را به امری جذاب تبدیل می‌کنند.
تبلیغات

پورتال و پورتال پلاس، دستگاه‌های جدید فیسبوک هستند که طبق ادعای این شرکت، قادر هستنند تا برقراری تماس ویدیویی بین افراد مختلف را به کاری جذاب تبدیل کنند. به‌کمک این نمایشگرهای هوشمند می‌توانید درحالی که از دوستان و آشنایان خود کیلومترها فاصله دارید، به‌راحتی و از طریق تماس ویدیویی با آن‌ها به‌صحبت بپردازید.

Portal و +Portal دستگاه‌های جدیدی هستند که روی برقراری ارتباط تصویری بین کاربران تمرکز ویژه‌ای دارند و از همین حیث باعث می‌شوند تا نحوه‌ی در ارتباط بودن افراد، از جهات زیادی دست‌خوش تغییر شود. این نمایشگرهای هوشمند به‌لطف بهره‌گیری از فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، می‌توانند برقراری تماس‌های ویدیویی را ساده‌تر و آن‌ها را واقع‌گرایانه‌تر بکنند. از آن‌جایی که پورتال و پورتال پلاس به‌نمایشگری بزرگ تجهیز شده‌اند، به‌راحتی می‌توانید هرگونه حرکت طرفِ مقابل‌تان را ببینید و واقعا فکر کنید که به‌صورت حضوری در حال گپ زدن هستید. 

پورتال و پورتال پلاس فیسبوک / +Facebook Portal Portal

فیسبوک در وصف دستگاه‌های جدیدش جمله‌ی جالبی را به‌کار برده است:

به‌کمک پورتال و پورتال پلاس می‌توانید درحالی که در جایی حضور ندارید، احساس بودن در آن‌جا را تجربه کنید.

پورتال به‌لطف بهره‌مندی از نمایشگری ۱۰ اینچ با وضوح تصویر ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسل می‌تواند تجربه‌ی بسیار جالبی را برای‌تان رقم بزند. البته اگر نمایشگری ۱۰ اینچ برای شما راضی‌کننده نیست، می‌توانید سراغ خریدن پورتال پلاس بروید؛ این دستگاه به‌نمایشگری ۱۵ اینچ با وضوح ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل مجهز شده است.

Facebook می‌گوید که هدف اصلی‌اش از طراحی و ساخت پورتال و پورتال پلاس، این بوده است که به کاربران کمک کند تا به‌افراد مهم زندگی‌شان که از قضا از آن‌ها دور هستند، احساس نزدیکی بیشتری داشته باشند. به‌کمک این دستگاه‌های جدید می‌توانید به‌سادگیِ هرچه تمام‌تر تماس ویدیویی برقرار و حس کنید که با طرف مقابل‌تان در یک اتاق نشسته‌اید.

پورتال و پورتال پلاس فیسبوک / Facebook Portal Portal

فناوری‌های Smart Camera و Smart Sound به‌کار رفته در پورتال و پورتال پلاس، به کاربر امکان می دهد تا بتواند به‌راحتی (حتی بدون دخالت دست) تماس برقرار کند. دوربین هوشمند این دستگاه‌ها می‌تواند به‌صورت خودکار روی سوژه‌های مختلف بزرگ‌نمایی و کوچک‌نمایی کند تا همه‌ی آن‌هایی که در اتاق نشسته‌اند، در کادر تصویر قرار بگیرند. فناوری صدای هوشمند، توانایی این را دارد که نویز محیط اطراف را کاهش دهد و صدای گوینده را برای دست‌یابی به کیفیت بیشتر، تقویت کند. 

پورتال و پورتال پلاس اهمیت ویژه‌ای برای حریم خصوصی کاربران قائل هستند

از طریق پورتال و پورتال پلاس می‌توانید به‌راحتی با دوستان خود در فیسبوک تماس بگیرید یا از طریق اپلیکیشن Messenger با آن‌ها ارتباط برقرار کنید (حتی اگر آن‌ها این دستگاه را خریداری نکرده باشند). پورتال از تماس گروهی تا حداکثر هفت نفر پشتیبانی می‌کند و این یعنی گزینه‌ای بسیار مناسب برای برقراری جلساتِ مجازی است.

دستگاه‌های جدید فیسبوک را می‌توان بدون دخالت دست و صرفا از طریق صدا، کنترل کرد. به‌سادگی می‌توان با به‌زبان آوردن عبارت «Hey Portal» و سپس گفتن نام مخاطب موردنظر، با وی تماس برقرار کرد؛ پورتال و پورتال پلاس در کنار این موارد از دستیار صوتی الکسای آمازون هم پشتیبانی می‌کنند.

پورتال و پورتال پلاس فیسبوک / Facebook Portal Portal

یکی از مهم‌ترین نکاتی که فیسبوک در مورد دستگاه‌های جدیدش اعلام کرده، این است که پورتال و پورتال پلاس برای امنیت و حفظ حریم شخصی کاربران‌شان اهمیت ویژه‌ای قائل‌اند. در همین راستا، کاربر می‌تواند به‌سادگی و با یک ضربه روی نمایشگر، دوربین را خاموش و میکروفون را قطع کند. در کنار این مورد، پورتال و پورتال پلاس دارای یک پوشش ویژه برای دوربین نیز هستند و این یعنی کاربر می‌تواند هر زمان که بخواهد، برای راحت‌شدن خیال خودش، آن پوشش را روی دوربین قرار دهد و همزمان از دیگر ویژگی‌ها نظیر برقراری تماس، دادن دستورات صوتی و... استفاده کند.

لذت برقراری تماس ویدیویی از طریق نمایشگرهای ۱۰ و ۱۵ اینچ

فیسبوک مدعی شده است که تماس‌های ویدیویی کاربرانش را از طریق پورتال رصد نمی‌کند؛ در حقیقت، محتوای تماسی که شما برقرار می‌کنید، به‌طور کامل بین خودتان و طرف مقابل، محفوظ باقی می‌ماند؛ به‌علاوه، نکته‌ی حائز اهمیت این است که تماس‌های ویدیویی پورتال به‌صورت کامل رمزنگاری شده‌اند. 

فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی به‌کار رفته در Smart Camera و Smart Sound به‌صورت محلی روی خود دستگاه اجرا می‌شوند، نه سرورهای فیسبوک؛ در کنار این‌ها، دوربین پورتال از فناوری تشخیص چهره استفاده نمی‌کند و نمی‌تواند هویت فرد را تشخیص دهد. برای اطلاع از تمامی ویژگی‌های امنیتی پورتال، می‌توانید به این صفحه در وب‌سایت فیسبوک مراجعه کنید.

پورتال و پورتال پلاس فیسبوک / +Facebook Portal Portal

علاقه‌مندان می‌توانند از هم‌اکنون، پورتال و پورتال پلاس را از طریق وب‌سایت رسمی فیسبوک و فروشگاه‌های آمازون و بست‌بای پیش‌خرید کنند؛ گفتنی است که عرضه‌ی این دستگاه‌ها، در ماه نوامبر (آبان و آذر) آغاز خواهد شد.

فیسبوک اعلام کرده است که پورتال و پورتال پلاس قرار است به‌ترتیب ۱۹۹ و ۳۴۹ دلارِ آمریکا قیمت داشته باشند. در ضمن این شرکت برای آن‌هایی که به‌دنبال خرید هر دو دستگاه هستند، پیشنهاد ویژه‌ای دارد؛ علاقه‌مندان می‌توانند باندل ویژه‌ی پورتال را (شامل هر دو دستگاه) با ۱۰۰ دلار تخفیف (یعنی مجموعا ۲۹۸ دلار) خریداری کنند.

دیدگاه شما در این زمینه چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات