اینستاگرام موقعیت مکانی کاربران را با فیسبوک به اشتراک می‌گذارد

شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹
مطالعه 2 دقیقه
اینستاگرام در حال آزمایش تنظیم جدیدی است که به کمک آن می‌تواند اطلاعات مربوط به موقعیت کاربر را در اختیار فیسبوک قرار دهد.
تبلیغات

با استعفای بنیان‌گذاران اینستاگرام ظاهرا مسیر یکپارچگی این شبکه‌ی اجتماعی اشتراک‌گذاری تصاویر با شرکت مادرش هموارتر شده است. براساس گزارشی تازه، اینستاگرام در حال آزمایش تنظیم جدیدی است که به کمک آن می‌تواند داده‌های مربوط به موقعیت کاربر را با فیسبوک به اشتراک بگذارد؛ بدین معنی که حتی در صورت عدم استفاده از اپلیکیشن فیسبوک، تصویر تقریبا کاملی از تحرکات کاربر در اختیار این شرکت قرار خواهد گرفت. نخستین بار پژوهشگری به نام جین وانگ از وجود چنین تنظیمی خبر داد. این گزینه ظاهرا در تنظیمات حریم شخصی اینستاگرام قرار گرفته است و جزئیات تاریخچه‌ی مکان کاربر را در خود نگهداری می‌کند.

تنظیم یادشده به‌طور مشخص می‌گوید که تاریخچه‌ی موقعیت به محصولات فیسبوک از جمله اینستاگرام و مسنجر امکان می‌دهد تا تاریخچه‌ی مکان‌های دقیق دریافت‌شده از طریق سرویس‌های مکانی را روی دستگاه کاربر بسازد و از آن استفاده کند. این ویژگی از ردیابی جی‌پی‌اس استفاده خواهد کرد تا حتی در صورت عدم استفاده از اپلیکیشن، موقعیت کاربران اینستاگرام را تعیین کند.

کارکرد تنظیم جدید اینستاگرام در اسکرین‌شاتی که وانگ در توییتر خود منتشر کرده، بدین شرح توضیح داده شده است:

هنگامی که تاریخچه‌ی مکان فعال باشد، فیسبوک در فواصل معین موقعیت دقیق فعلی شما را حتی در صورت ترک اپلیکیشن به تاریخچه‌ی مکان اضافه کند. شما می‌توانید هر زمان که بخواهید تاریخچه‌ی مکان را در تنظیمات موقعیت اپلیکیشن غیرفعال کنید. هنگامی که این تنظیم خاموش شود، فیسبوک افزودن اطلاعات تازه را به تاریخچه‌ی مکان شما که قابل مشاهده در تنظیمات مکان است، متوقف خواهد کرد. فیسبوک می‌تواند همچنان تازه‌ترین مکان دقیق شما را دریافت کند؛ در نتیجه می‌توانید برای مثال، محتوایی را پست کنید که با مکان شما برچسب‌گذاری شده است.
Instagram Location History

از آنجایی که Instagram در واقع محصولی متعلق به Facebook است، افزودن چنین تنظیمی، غیرمنتظره به‌نظر نمی‌رسد. همان‌طور که اشاره شد، کناره‌گیری اخیر بنیان‌گذاران اینستاگرام از سمت‌هایشان و انتصاب آدام موسری به‌عنوان مدیر جدید این شبکه‌ی اجتماعی موجب شده است که شکاف موجود بین دو اپلیکیشن بیش از پیش پر شود. هنوز نمی‌توان گفت که تاریخچه‌ی مکان اصلا در نهایت منتشر خواهد شد یا خیر. با این حال، یکی از سخنگویان فیسبوک در گفتگو با خبرگزاری تک‌کرانچ تایید کرد که این تنظیم یکی از چندین قابلیتی محسوب می‌شود که هم‌اکنون در دست توسعه است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات