رگبار توئیت‌های ایلان ماسک و احتمال تشدید مجازات

شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
ایلان ماسک پس از گذشت پنج روز از محکومیت به کناره‌گیری از ریاست هیئت مدیره‌ی تسلا، در توئیت‌های جدید خود کمیسیون بورس امریکا را به سخره گرفت.
تبلیغات

ماجراهای جنجالی ایلان ماسک مدیرعامل تسلا، همچنان ادامه دارد. کمیسیون بورس امریکا که هفته‌ی گذشته ماسک را به‌‎دلیل توئیت‌های فراوان پیرامون خصوصی‌سازی برند تسلا محکوم کرد، هدف جدید ماسک است.

بر اساس حکم قانونی کمیسیون بورس آمریکا، ماسک ۴۷ ساله باید تا ۴۵ روز دیگر صندلی ریاست هئیت مدیره‌ی تسلا را ترک کند اما می‌تواند همچنان مدیرعامل این شرکت، باقی بماند. تنها پنج روز از محکومیت این کارآفرین پرطرفدار گذشته بود که ماسک دوباره در حساب توئیتر خود جنجال آفرید.

Elon Musk

پنجشنبه‌ی گذشته مدیرعامل تسلا در یک توئیت کوتاه، کمیسیون بورس امریکا را مسخره کرد؛ ماسک این کمیسیون را به «تجمع فروشنده‌های استقراضی» تشبیه و با تمسخر، از تلاش‌های مسئولان آن تشکر کرد. یک روز پس از این توئیت، ارزش سهام تسلا با ۷ درصد کاهش به ۲۶۱.۹۵ دلار رسید.

جالب این که ماسک در مدت پنج ساعت، ۱۵ توئیت نوشت تا ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار دنبال‌کننده، از نظرات جنجالی او مطلع شوند. ماسک با تمسخر کمیسیون بورس و اوراق بهادار امریکا (SEC)، توافقنامه‌‌ای که تازه تصویب شده بود را به خطر انداخته است؛ درواقع اصلاً بعید نیست که جریمه‌‌ی مالی ۲۰ میلیون دلاری و زمان سه ساله‌ی ممنوعیت عنوان رئیس هئیت مدیره‌ی تسلا افزایش پیدا کند.

Elon Musk / ایلان ماسک

یکی از وکلای سابق بورس امریکا معتقد است که این کمیسیون می‌تواند توافق هفته‌ی گذشته را کنار بگذارد و محکویت شدیدتری اعمال کند. البته ماسک با وساطت مارک کیوبن، میلیاردر مشهور آمریکایی به توافق با کمیسیون بورس تن داد.

استادان حقوق دانشگاه‌های مطرح ایالات متحده در مورد وضعیت ماسک واکنش نشان داده‌اند؛ بسیاری از حقوق‌دانان آمریکایی معتقد هستند که ماسک باید قبل از توئیت کردن نظراتش، تفکر بیشتری داشته باشد و البته تمرکز اصلی خود را بر تولید خودروهای تسلا بگذارد نه توئیتر. هفت توئیت ماسک در مورد خصوصی‌سازی تسلا به‌قیمت کناره‌گیری از مقام ریاست هیئت مدیره‌ی این شرکت تمام شد.

SEC

علاوه بر بورس آمریکا، ماسک با شرکت سرمایه‌گذاری بلک‌راک (BlackRock)، مالک ۳.۸ درصد سهام تسلا هم اختلاف پیدا کرده است. مدیرعامل تسلا در ادامه‌ی توئیت‌های خود، فروش استقراضی را مورد انتقاد قرار داد و این روش را غیرقانونی خواند.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا و مقامات بلک‌راک، هنوز به توئیت‌های ماسک واکنش نشان نداده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات