اسنپدراگون 8150 کوالکام؛ نام تراشه جانشین اسنپدراگون 845

پنج‌شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
به‌نظر می‌رسد براساس آخرین خبرها، کوالکام نام تراشه‌ی جانشین اسنپدراگون ۸۴۵ را اسنپدراگون ۸۱۵۰ کوالکام تعیین می‌کند.
تبلیغات

براساس اطلاعات منتشر‌شده از طریق دو تن از کارمندان کوالکام در لینکدین، به‌نظر می‌رسد که نام تراشه‌ی بعدی اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام، اسنپدراگون ۸۱۵۰ باشد.

پیشتر شایعه شده بود که تراشه‌ی بعدی کوالکام، اسنپدراگون ۸۵۵ نام خواهد گرفت. اما اطلاعات جدید فاش‌شده، خبر از نام‌گذاری دیگری برای تراشه‌ی بعدی کوالکام می‌دهد. حتی پیشتر گفته شده بود که کوالکام اسنپدراگون ۸۵۵ را سه‌ماهه چهارم سال جاری به تولید انبوه می‌رساند، و با توجه به اطلاعات منتشرشده از سوی بنچمارک منتسب به اسنپدراگون ۸۵۵، گفته شده بود که این تراشه عملکردی شبیه به A11 اپل خواهد داشت.

کوالکام اسنپدراگون

پیشتر در ماه ژوئن (خردادماه)، کوالکام تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۵۰ را برای کامپیوترهای ویندوز ۱۰ معرفی کرد. ظاهرا شرکت سن‌دیگویی قصد دارد برای آنکه نام تراشه‌ی بعدی اولترا پریمیوم‌اش با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۵۵، گیج کننده نباشد؛ نام دیگری برای این تراشه‌ی مخصوص گوشی‌های هوشمند انتخاب کند.

در ابتدای تابستان سال جاری، WinFuture، اولین گزارش خود را در مورد اسنپدراگون ۸۱۵۰ کوالکام منتشر کرد. براساس این گزارش، تراشه‌ی بعدی کوالکام با کدنام Hana، از طراحی لیتوگرافی ۷ نانومتری TSMC بهره می‌برد. در ادامه‌ی گزارش WinFuture، اشاره شده بود که کوالکام قصد دارد در آینده‌ی نزدیک، تراشه‌ای را با نام SCX8180 به‌عنوان تراشه‌ی بعدی اسنپدراگون ۸۵۰ معرفی کند.

براساس اطلاعات همین گزارش، به‌نظر می‌رسد که کوالکام در حال توسعه‌ی تراشه‌های میان‌رده‌ی اسنپدراگون ۷۱۵۰ و اسنپدراگون ۷۲۵۰ است. با توجه به آنکه پیشتر گفته شده بود کوالکام قصد دارد تراشه‌ی جدید خود را تا پایان سال جاری و به‌احتمال زیاد در ماه دسامبر معرفی کند، انتظار نمی‌رود که تراشه‌ی جدید از اتصال به شبکه‌ی 5G پشتیبانی کند. در عوض کوالکام قصد دارد پشتیبانی از شبکه‌ی 5G را به‌صورت یک راهکار اختیاری به سازندگان ارائه دهد. در این صورت، سازندگان می‌توانند با پرداخت هزینه‌ی اضافی، در تراشه‌ی خود از مودم X50 بهره‌مند شوند. انتظار می‌رود که نسخه‌ی اصلی و پایه‌ی اسنپدراگون ۸۱۵۰، مجهز به مودم X24 باشد و از اتصال به شبکه‌ی 4G LTE پشتیبانی کند.

باتوجه به آخرین خبرهای منتشر‌شده، به‌نظر می‌رسد که کوالکام قصد دارد به‌عنوان بخشی از استراتژی خود، همزمان با توسعه‌ی تراشه‌های رده‌بالا برای گوشی‌های هوشمند، توسعه‌ی تراشه برای سیستم‌های کامپیوتری را نیز در دستور کار خود قرار دهد. همچنین انتظار می‌رود که در بخش توسعه‌ی تراشه‌های 5G، تراشه‌های مبتنی بر اینترنت اشیا و همچنین در برخی حوزه‌هایی که در چند سال گذشته مورد توجه هستند، سرمایه‌گذاری کند. خرید شرکت NXP توسط کوالکام، به‌معنی تنوع محصولات بیشتر بود که می‌توانست به‌صورت فزاینده‌ای، وضعیت کوالکام را به‌صورت دراز مدت در بازار پایدار نگه دارد. در سال ۲۰۱۶ گفته شد که کوالکام درصدد تصاحب NXP Semiconductors با پرداخت ۳۰ میلیارد دلار است. هرچند بعدها مشخص شد که سازمان تنظیم مقررات چین، تصاحب NXP‌ را تأیید نمی‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات