موبایل های توقیف شده هنوز به بازار عرضه نشده‌اند

چهارشنبه ۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷
مطالعه 2 دقیقه
گوشی‌هایی که اکنون در بازار به صورت محدود و با شرایط جدید توزیع می‌شوند، ارتباطی با گوشی‌های ثبت سفارش‌شده‌ی قبلی که توقیف شده بودند، ندارند و هنوز سرنوشت آن‌ها مشخص نیست.
تبلیغات

در روزهای گذشته، اخبار جدیدی مبنی بر آغاز فروش موبایل‌های وارداتی با شرایط جدید منتشر شده بود و عده‌ای احتمال می‌دادند این موبایل‌ها همان گوشی‌های توقیف شده‌ای هستند که قرار بود برای بازگشت آرامش به بازار عرضه شوند. در صورتی‌ که این موضوع از سوی رئیس اتحادیه‌ی دستگاه‌های مخابراتی رد شده است.

مهدی محبی، رئیس اتحادیه‌ی دستگاه‌های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی تهران این خبر را تکذیب کرد و گفت:

یک شرکت که نمایندگی گوشی‌های اپل را دارد، به‌صورت محدود اقدام به توزیع تعداد کمی گوشی بین متقاضیان کرده است و این گوشی‌ها هیچ ارتباطی با گوشی‌هایی که قبلا ثبت‌سفارش شده و در انتظار تعیین تکلیف هستند، ندارد.تعداد گوشی‌های این شرکت محدود است و با قیمتی حدود ۲۰ میلیون ریال پایین‌تر از قیمت‌های بازار و با شرایطی که خود شرکت اعلام کرده، به فروش می‌رسند.

وی در ادامه‌ی صحبت‌های خود افزود توزیع این گوشی‌ها که بین ۱۳۰ تا ۱۴۰ میلیون ریال قیمت دارند، در کاهش قیمت‌ها تأثیری ندارند زیرا هم عرضه‌ی آن‌ها محدود است و هم مدل آن‌ها خریداران زیادی را شامل نمی‌شود. او همچنین اضافه کرد:

گوشی‌های مذکور تنها در دو فروشگاه عرضه می‌شوند و شرکت عرضه‌کننده نیز شرایطی را برای فروش آن‌ها مدنظر قرار داده و بر اساس آن عمل می‌کند.

شرایط فروش به این صورت است که هر خریدار با کد ملی مشخص می‌تواند تنها یک عدد گوشی موبایل و به‌صورت حضوری خریداری کند. خریدار باید برای دریافت سفارش خود شخصا و همراه با کارت ملی و سیم‌کارت مربوط به همان کد ملی برای تحویل گرفتن گوشی خود به‌صورت حضوری به نماینده‌ی فروش شرکت مراجعه کند. همچنین در زمان دریافت گوشی، بسته‌بندی در مقابل خریدار باز می‌شود و ثبت در سامانه‌ی همتا انجام می‌گیرد.

سرنوشت گوشی‌های توقیف‌شده که قرار بود برای رفع برخی مشکلات به بازار عرضه شوند، هنوز مشخص نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات