آیپد پرو 2018 از دید وبسایت اپل

سه‌شنبه ۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۵
مطالعه 9 دقیقه
از دیدگاه وب‌سایت اپل، آیپدهای پرو ۲۰۱۸ در عین ارائه‌ی ظاهری زیبا و آرام، قدرتی خشن و ستیزه‌جو را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.
تبلیغات

همانطور که اطلاع دارید، اپل طبق وعده‌ی پیشین خود، در رویداد ۸ آبان (۳۰ اکتبر) از آیپد‌های پرو خود با ظاهری کاملا جدید و سخت‌افزاری به‌روزشده رونمایی کرد. این تبلت که امسال در دو مدل با اندازه‌ی ۱۲.۹ و ۱۱ اینچ معرفی شده، بزرگترین تغییرات را از زمان معرفی نسل نخست آیپد تاکنون به‌ خود دیده است. حال در ادامه قصد داریم تا تبلت‌های جدید کوپرتینویی‌ها را از دید وبسایت اپل بررسی کنیم؛ تبلت‌هایی طبق تعریف اپل، همانند یک رایانه‌ی قدرتمند عمل می‌کنند. برای مشاهده‌ی مشخصات فنی آیپد پرو ۱۱ و آیپد پرو ۱۲.۹ امسال، اطلاع از قیمت تبلت مقایسه‌ی آن با رقبا و نسل گذشته از دیتابیس محصولات زومیت استفاده کنید.

بدیع، زیبا و توانمند

آیپد پرو / iPad Pro

آیپد پرو به‌ صورت کامل از ابتدا بازطراحی شده است و شامل برخی از پیشرفته‌ترین فناوری‌های ما می‌شود که دیدگاه شما درباره‌ی توانایی‌های یک آیپد و شاید یک رایانه را به‌ طور کامل دگرگون می‌سازد. طراحی تمام صفحه‌ی آیپد پرو در یک قطعه‌ی جادویی شیشه‌ای خلاصه می‌شود که هرآنچه را به دنبالش هستید، در خود نگهداری می‌کند. به‌واسطه‌ی ژست‌های حرکتی جدید و مبتکرانه، گشت‌و‌گذار در محیط سیستم‌عامل ساده‌تر از هر زمان دیگری است؛ بنابراین تنها سوایپ کنید تا به صفحه‌ی خانگی برگردید.

نمایشگر لیکوئید رتینا از لبه‌ای به لبه‌ی دیگر دستگاه می‌رسد. رنگ‌های نزدیک‌ به واقعیت و فناوری پروموشن باعث می‌شوند تا همه‌چیز جذاب و واکنشگرا به‌ نظر برسند؛ برای باور این امر، تنها باید یک‌بار آن را از نزدیک مشاهده و لمس کنید.

فیس‌آیدی نیز به آیپد راه پیدا کرده است. ما فیس‌آیدی را به‌گونه‌ای مهندسی کرده‌ایم تا تجربه‌ی ایمنی از قفل‌گشایی دستگاه را ارائه کند. مهم نیست دستگاه را در حالت افقی یا عمودی نگاه داشته‌اید، فیس‌آیدی خود را با هر حالتی سازگار می‌کند. از فیس‌آیدی برای ورود به دستگاه، واردشدن به اپلیکیشن‌ها و پرداخت آنی بهره ببرید. چهره‌ی شما تنها رمز عبوری است که هرگز از یاد نمی‌رود.

تراشه‌ی A12X Bionic هوشمندترین و قدرتمندترین پردازنده‌ای محسوب می‌شود که تاکنون به‌ دست ما ساخته شده است. این تراشه از یک موتور عصبی با قابلیت پردازش ۵ میلیارد عملیات در ثانیه بهره می‌برد و امکان استفاده‌ی پیشرفته از یادگیری ماشین را در اختیارتان قرار می‌دهد؛ به بیانی دیگر، آیپد پرو ۲۰۱۸ توان بیشتری نسبت به اغلب لپ‌تاپ‌های بازار دارد.

تنها با چند سوایپ برای استفاده از چندوظیفگی، تمام این قدرت را به زیر سلطه‌ی خود درآورید. روی یک پروژه‌ی خلاقانه کار کنید، به دوستتان پیام دهید، برای الهام‌گیری از دیگر طراحان در وب جستجو کنید و به برقراری تماس تصویری از طریق فیس‌تایمبپردازید؛ تمامِ این کارها را فقط در یک لحظه انجام دهید.

A12X Bionic، دو برابر توان گرافیکی بیشتر ارائه می‌کند که آیپد پرو را به دستگاهی فوق‌العاده برای مصارف واقعیت افزوده و انجام بازی‌های تأثیرگذار تبدیل می‌کند.

آیپد پرو 2018 / iPad Pro 2018

اپل پنسل اکنون به لمس شما واکنش نشان می‌دهد. با دو بار ضربه روی بدنه‌ی آن، قلم را عوض کنید یا بین پاک‌کن جا‌به‌جا شوید؛ آن‌هم بدون اینکه خللی در جریان کارتان ایجاد شود. افزون بر این، به صورت مغناطیسی آن را به بدنه‌ی آیپد پرو متصل کنید تا جفت‌سازی یا شروع فرآیند شارژ آغاز شود؛ به بیان دیگر، اپل پنسل به‌مانند یک چِفت عمل می‌کند.

صفحه‌کلید ظریف جدیدمان نیز تجربه‌ای غنی از تایپ‌کردن در محیط آیپد را به‌ارمغان می‌آورد؛ همچنین می‌تواند به‌عنوان محافظی شیک و زیبا، از قسمت پشتی آیپد محافظت کند. ما معتقدیم که این صفحه‌کلید مختص شما است .

USB-C کارایی بالایی را ارائه می‌دهد؛ از اتصال لوازم جانبی بگیرید تا افزودن صفحه‌نمایش جانبی و دوربین فیلمبرداری. علاوه بر این، شما می‌توانید از طریق آن گوشی خود را نیز شارژ کنید.

آیپد پرو به دو دوربین عالی مجهز شده که از ویژگی Smart HDR نیز بهره می‌برند. یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی که برای ثبت تصاویر خیره‌کننده، ضبط ویدیو‌های 4K، اسکن اسناد و تجارب واقعیت‌ افزوده مناسب است و یک دوربین TrueDepth که امکان ثبت سلفی‌های پرتره، استفاده از فیس‌تایم، انیموجی و میموجی را در اختیارتان قرار می‌دهد.

با وزنی نزدیک به ۴۵۰ گرم، این دستگاه از هر زمان دیگری قابل‌حمل‌تر است. هرجایی که هستید، با استفاده از فناوری سریع وای‌فای و LTE متصل باشید. علیرغم استفاده از سخت‌افزار قدرتمند، آیپد پرو ۲۰۱۸ باریکترین آیپد تاریخ به‌شمار می‌رود؛ با این حال، باتری به‌کارگرفته‌شده در آن تا ۱۰ ساعت شارژدهی انجام می‌دهد.

طراحی؛ فقط نام تغییر نکرده

آیپد پرو 2018 / iPad Pro 2018

چشم‌انداز ما برای آیپد‌ها همواره طراحی دستگاه واحدی بوده که با هر نیاز شما سازگار شود؛ آیپد پرو جدید تجلی این چشم‌انداز هستند. هر جنبه‌ی این دستگاه توسط پیشرفته‌ترین فناوری‌های ما بازمهندسی شده است؛ از این رو، آیپد پرو جدید نه‌ تنها به هیچکدام از آیپد‌های پیشین شباهت ندارد؛ بلکه به هیچ دستگاه دیگری شباهت ندارد.

نمایشگر بزرگتر، اندازه‌ای کوچکتر

آیپد پرو جدید از طراحی‌ای با نمایشگر تمام‌صفحه بهره می‌برد؛ اما موضوع تنها به همین بخش خلاصه نمی‌شود. نمایشگر این دستگاه پیشرفته‌ترین نمونه‌ی موجود روی کره‌ی زمین است. به‌ واسطه‌ی فضای بیشتر این صفحه‌نمایش، اکنون بستر برای خلق، کار و تماشا بیش از پیش مهیا است.

نمایشگر جدید لیکوئید رتینا، اعجاز تکنولوژیک از لبه‌ای به لبه‌ای دیگر

صفحه‌نمایش لیکوئید رتینا از دقت رنگ مثال‌زدنی بهره می‌برد که در این صنعت بی‌مانند است؛ بنابراین شما رنگ‌های زنده و طبیعی را در چهار گوشه‌ی نمایشگر مشاهده خواهید کرد. توسط پروسه‌ای تحت‌نام Subpixel Anti-aliasing، توانستیم پیکسل‌ها را به صورت مجزا برای به‌وجود آوردنِ گوشه‌های گرد و حذف اعوجاج در تصاویر، تنظیم کنیم. تکنولوژی True tone نیز در این میان به‌صورت پویا میزان سفیدی تصویر را به تعادل می‌رساند تا محتوای مشاهده‌شده، طبیعی‌تر و راحت‌تر دیده شوند. در نهایت، استفاده از پنلی با کمترین خاصیت انعکاس نور، صفحه‌نمایش در هرجایی واضح و خوانا خواهد بود.

فناوری پروموشن، تنها روی آیپد پرو

فناوری پروموشن به‌صورت خودکار میزان نرخ بازیابی تصویر را بر اساس کاری که انجام می‌دهید تنظیم می‌کند؛ از این بابت، عملکرد دستگاه تا جای امکان به‌سمت واکنش‌گرایی آنی سوق داده می‌شود. فرقی ندارد که در سافاری به وب‌گردی مشغول هستید، بازی‌های سه‌بعدی سخت‌پردازش انجام می‌دهیم یا با استفاده از اپل پنسل به طراحی‌های پیچیده‌ای رسم می‌کنید، همه‌چیز به‌صورت کاملاُ نرم، سریع و فراگیر انجام می‌شود.

دو راهکار متفاوت برای دو سایز متفاوت

برای آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی ما همان اندازه‌ی صفحه‌نمایش پیشین را حفظ کرده‌ایم؛ با این وجود در راستای حمل‌پذیری بهتر، نسبت صفحه‌نمایش به بدنه دستگاه به مقدار ۲۵ درصد کاهش پیدا کرده است. در نسخه‌ی ۱۱ اینچی نیز ما اندازه‌ی کلی آیپد ۱۰.۵ اینچی را با سوق‌دادن گوشه‌های نمایشگر به سمت لبه‌های بدنه، حفظ کرده‌ایم.

آیپد پرو / iPad Pro

فناوری‌های بیشتر در باریکترین آیپد تاریخ

تکنولوژی مورداستفاده در آیپد‌های جدید کاملاً بازطراحی شده‌اند تا در فضای کوچک این دستگاه‌ها جای بگیرند. به‌دلیل این‌که حاشیه‌ها کاهش اندازه‌ را برای تحقق صفحه‌نمایش تمام‌صفحه تجربه‌ کرده‌اند، ما سنسور دوربین ۱۲ مگاپیکسلی را برای قرارگیری در ناحیه‌ی پشتی این حاشیه‌‌ی کوچک بازطراحی کرده‌ایم. بلندگوها، آنتن‌ و دیگر اجزا همگی برای قرارگیری در بدنه‌ی ۵.۹ میلی‌متری آیپد پرو مورد طراحی مجدد قرار گرفته‌اند.

بلندگوهای باریکتر، صدای فراگیرتر

با قرارگیری ووفر و توئیتر جدید در گوشه‌های دستگاه، کیفیت صدای استریو ارائه می‌شود؛ خواه در حال تماشای فیلم سینمایی هستند یا در فیس‌تایم با خانواده‌تان صحبت می‌کنید، صدا از هر جهت غنی به گوشتان خواهد رسید. امتحان کنید تا صدای بلندش را بشنوید.

مهندسی مجدد فیس‌آیدی برای آیپد پرو

اکنون روی آیپد پرو، فیس‌آیدی ایمن‌ترین راهکار احراز هویت از طریق چهره را روی تبلت‌ها و رایانه‌ها ارائه می‌کند. تنها با یک نگاه، آیپد خود را قفل‌گشایی کنید، به اپلیکیشن‌ها وارد شوید و به‌صورت کاملاً امن، پرداخت اینترنتی انجام دهید. فیس‌آیدی روی آیپد پرو قادر است چهره‌ی شما را در حالت عموی و افقی نیز تشخیص دهد.

سیستم دوربین TrueDepth؛ رمز نوآوری فیس آیدی

سیستم دوربین TrueDepth متشکل از چندین فناوری مبتکرانه است که به‌صورت همزمان با یکدیگر فعالیت می‌کنند و با استفاده از نقش‌برداری عمیق از چهره‌ی شما، در یک آن چهره‌ی شما را شناسایی می‌کند. افزون بر این، این سیستم امکان عکس‌برداری پرتره، انیموجی، میموجی را از طریق دوربین سلفی میسر می‌سازد.

ژست‌هایی که برای طراحی تمام‌صفحه در نظر گرفته شده‌اند

ژست‌های حرکتی ساده و حسی، به شما کمک می‌کنند تا با استفاده از چندلمسی در میان بخش‌های مختلف آیپد پرو پیمایش کنید. با ضربه به روی صفحه‌نمایش آیپد پرو، آن را روشن کنید، از پایین صفحه به سمت بالا سوایپ کنید تا داک نمایان شود، از قسمت پایینی به سمت بالا انگشتتان را حرکت دهید و با توقف در میان صفحه به اپلیکیشن‌های پس‌زمینه دسترسی پیدا کنید؛ همچنین با سوایپ سریع از پایین نمایشگر به بالا، هرجایی که هستید به صفحه‌ی خانگی برگردید.

ملزوماتی با طراحی بی‌نقص برای آیپد پرو

اپل پنسل، صفحه‌کلید Smart Keybord Folio و آیپد پرو همگی در قالب یک سیستم طراحی شده‌اند. هر وسیله‌ای به صورت یکپارچه و با بیشتری حمل‌پذیری به آیپد پرو متصل می‌شود. تمامی این موارد دست به دست یکدیگر آیپد پرو جدید را به یک رایانه‌ی همه‌کاره‌ای تبدیل می‌کنند که تا با نیازهای شما سازگاری پیدا کند.

آیپد پرو / iPad Pro

اپل پنسل جدید؛ بازنویسی طراحی و توانایی‌ها

اپل پنسل جدید به‌گونه‌ای دقیق مهندسی شده تا تجربه‌ی نوشتن و رسم، به‌اندازه‌ای طبیعی شود که گویی با مداد یا قلمو در حال کار هستید. امکان تغییر ابزارها با دو ضربه روی بدنه‌، اپل پنسل را تواناتر از هر زمان دیگری کرده است؛ به‌ علاوه اینکه شما می‌توانید آن را به‌صورت بی‌سیم شارژ و با دستگاه همگام کنید.

جفت‌سازی جادویی و شارژ بی‌سیم

اپل پنسل به‌صورت مغناطیسی به بدنه‌ی آیپد پرو متصل می‌شود تا علاوه‌بر جفت‌سازی، فرآیند شارژ نیز آغاز شود. به سادگی با قراردادن قسمت مسطح اپل پنسل روی لبه‌ی راست بدنه، شما می‌توانید اپل پنسل را شارژ کنید؛ آن هم بدون اینکه امکان شارژ همزمان دستگاه ناممکن بشود. هر موقعی که ایده‌ای به‌ذهنتان رسید، اپل پنسل آماده به کار است.

Apple Smart Folio Keyboard

صفحه‌کلید Smart Folio با طراحی تماماً جدید

صفحه کلید Smart Folio به صورت مغناطیسی به قسمت پشت آیپد پرو متصل می‌شود تا ایمنی دستگاه را نیز به همراه داشته باشد. به‌لطف Smart Connector، بدون نیاز به هیچگونه اتصال جداگانه‌ای و تنها با اتکا‌ء به باتری دستگاه، داده‌ها بین صفحه‌کلید و دستگاه رد و بدل می‌شود. با گشودن کاور، صفحه‌نمایش آیپد پرو به‌صورت خودکار روشن می‌شود. پشتیبانی از دو زاویه مختلف این امکان را ایجاد می‌کند تا در هر حالتی که راحت هستید به کار یا تماشای محتوا بپردازید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات